Skratka CPA znamená cost per action, teda cena za akciu. Je to platba za konverziu, ktorú zaplatí inzerent, ak na jeho stránke návštevník urobí konverziu, teda napríklad ak nakúpi v jeho eshope. Je to spôsob online marketingu, pri ktorom inzerent platí publisherovi len za to, koľko zákazníkov vykoná určenú akciu, teda napríklad nákup. Takýto typ reklamy môže byť pre inzerenta veľmi výhodný, keďže platí len za leady, ktoré mu prinášajú zisk a nie za tie, ktoré mu nič neprinášajú. Práve to núti affiliate partnerov posielať na eshopy len vhodný traffic.
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?