2 min. čítanie

Čo najčastejšie nakupujú slovenskí seniori online?

Nakupovanie cez internet nie je len záležitosťou ľudí v produktívnom veku. Naopak, podľa Eurostatu si v roku 2022 objednal fyzický tovar online každý štvrtý Slovák medzi 65 a 74 rokmi.

Čo najčastejšie nakupujú slovenskí seniori online?
Zdroj: Depositphotos

Najčastejšie nakupujú oblečenie

Zatiaľ čo v roku 2020 nakupovalo výrobky online len približne 16 percent Slovákov v spomínanej vekovej kategórii, o dva roky neskôr to bolo takmer 27 percent.

Nákupné správanie „striebornej“ generácie sa pritom podľa Iva Mrenu môže oproti mladším ročníkom v niektorých ohľadoch líšiť.

„Predpokladáme, že práve skôr narodení zákazníci si častejšie volia na Slovensku stále obľúbenú dobierku. Vzbudzuje v nich väčší pocit istoty,“ vysvetľuje Ivo Mrena zo Shoptetu. 

A ktorý typ tovaru si najčastejšie objednávajú? Tak ako pri ostatných vekových kategóriách, aj oni nakupujú v prvom rade oblečenie, obuv a doplnky. Obľúbeným tovarom sú lieky či výživové doplnky.

Týždenný podcast UPdate

Ich digitálne zručnosti sa zlepšili

Seniori však neostávajú len pri fyzickom tovare. Čoraz častejšie týmto spôsobom objednávajú aj služby – či už ide o internetové pripojenie, mobilného operátora, alebo o dodávky elektriny, plynu a podobne.

„Ich digitálne zručnosti sa za posledné roky výrazne zlepšili takpovediac ‚z donútenia‘ aj vplyvom pandémie. Dnes ani niektorí sedemdesiatnici nemajú problém nakupovať cez internet. Často to zároveň zvládajú rýchlejšie a jednoduchšie ako pred pár rokmi. Ak sa aj vyskytne pri objednávaní problém, väčšina e-shopov sa im snaží pomôcť,“ dopĺňa Ivo Mrena.

Credit: HnOnline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+