2 min. čítanie

Čo najčastejšie nakupujú slovenskí seniori online?

Nakupovanie cez internet nie je len záležitosťou ľudí v produktívnom veku. Naopak, podľa Eurostatu si v roku 2022 objednal fyzický tovar online každý štvrtý Slovák medzi 65 a 74 rokmi.

Čo najčastejšie nakupujú slovenskí seniori online?
Zdroj: Depositphotos

Najčastejšie nakupujú oblečenie

Zatiaľ čo v roku 2020 nakupovalo výrobky online len približne 16 percent Slovákov v spomínanej vekovej kategórii, o dva roky neskôr to bolo takmer 27 percent.

Nákupné správanie „striebornej“ generácie sa pritom podľa Iva Mrenu môže oproti mladším ročníkom v niektorých ohľadoch líšiť.

„Predpokladáme, že práve skôr narodení zákazníci si častejšie volia na Slovensku stále obľúbenú dobierku. Vzbudzuje v nich väčší pocit istoty,“ vysvetľuje Ivo Mrena zo Shoptetu. 

A ktorý typ tovaru si najčastejšie objednávajú? Tak ako pri ostatných vekových kategóriách, aj oni nakupujú v prvom rade oblečenie, obuv a doplnky. Obľúbeným tovarom sú lieky či výživové doplnky.

Týždenný podcast UPdate

Ich digitálne zručnosti sa zlepšili

Seniori však neostávajú len pri fyzickom tovare. Čoraz častejšie týmto spôsobom objednávajú aj služby – či už ide o internetové pripojenie, mobilného operátora, alebo o dodávky elektriny, plynu a podobne.

„Ich digitálne zručnosti sa za posledné roky výrazne zlepšili takpovediac ‚z donútenia‘ aj vplyvom pandémie. Dnes ani niektorí sedemdesiatnici nemajú problém nakupovať cez internet. Často to zároveň zvládajú rýchlejšie a jednoduchšie ako pred pár rokmi. Ak sa aj vyskytne pri objednávaní problém, väčšina e-shopov sa im snaží pomôcť,“ dopĺňa Ivo Mrena.

Credit: HnOnline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+