Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Čo môžeme očakávať od sociálnych médií do konca roka?

Sociálne médiá naďalej formujú spôsoby, akými firmy komunikujú so spotrebiteľmi. Report od spoločnosti Tubular so zameraním na sociálne médiá zdôrazňuje hlavné trendy a zmeny, na ktoré musia e-commerce profesionáli reagovať. Ak vás zaujíma vývoj sociálnych médií, pozrite sa na najdôležitejšie poznatky, ktoré vám pomôžu udržať si náskok.

Čo môžeme očakávať od sociálnych médií do konca roka?
Zdroj: Depositphotos

Report od spoločnosti Tubular pre druhú polovicu roka 2024 prináša komplexný pohľad na najnovšie trendy a zmeny v sociálnych médiách. Odhaľuje, ako obľúbené platformy formujú digitálnu komunikáciu a ponúka cenné poznatky pre značky a tvorcov obsahu.

Cross-Platform prístup je nevyhnutný

Sociálne médiá majú v spoločnosti svoje miesto, a tak sa nemôžeme čudovať, že vznikajú ďalšie a ďalšie. Každá má svoje špecifikum a jedinečnú výhodu, pre ktorú ju užívatelia milujú. Častokrát sú na viacerých platformách, takže pre firmy je nevyhnutné byť na nich tiež.

Keďže sa publikum na sociálnych médiách fragmentuje na rôzne platformy, je nevyhnutné prispôsobiť obsah stratégiám, ktoré najlepšie vyhovujú silným stránkam jednotlivých platforiem.

YouTube si poradí aj s dlhším obsahom, TikTok si zakladá na chytľavom hudobnom podmaze a Instagram ponúka silnú mieru interakcie. Spoločne ponúkajú rôzne príležitosti pre značky na diverzifikáciu.

Zdroj: Tubular

Posun k dlhšiemu obsahu

Prekvapivým trendom v správe je vzostup dlhších videí. Zatiaľ čo krátke videá dominovali sociálnym médiám posledné roky, dlhší obsah zaznamenáva výrazný rast v zapojení, najmä na platformách ako YouTube a dokonca aj TikTok.

Pre e-commerce značky to znamená príležitosť experimentovať s podrobnými ukážkami produktov, príbehmi a vzdelávacím obsahom, aby sa vybudovalo hlbšie spojenie s publikom.

Zdroj: Tubular

 

AI ako nová norma

Umelá inteligencia sa stáva kľúčovým hráčom v obsahu na sociálnych médiách. Populárne kategórie ako tanec, domáce zvieratá a krása sa vďaka AI menia. Značky môžu využiť umelú inteligenciu na zlepšenie užívateľských skúseností, vytvorenie personalizovaného obsahu alebo dokonca na využitie trendov založených na AI. Príkladom sú videá s tanečnými pohybmi, ktoré  generuje práve umelá inteligencia. Toto je obzvlášť relevantné pre e-commerce profesionálov, ktorí sa snažia odlíšiť v preplnenom trhu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Herný priemysel na vzostupe

Herný obsah je na historickom maximena čele s platformami ako YouTube a Twitch. Aj e-commerce hráči sa môžu zviezť na tejto vlne a pustiť sa do spolupráce s influencermi z oblasti gamingu, umiestniť produkty priamo v hrách alebo zvážiť sponzorovanie.

Hranie už nie je len o zábave. Vyvíja sa do robustnej platformy pre obsah značiek a interakciu s publikom.

Hudba, politika, sociálne siete

Hudba sa na sociálnych médiách stáva kľúčovým prvkom spolupráce. Je neodmysliteľnou súčasťou krátkych videí na všetkých platformách, ale tiež ju možno využiť v rámci súčasnej kultúry remixov. E-commerce značky môžu využiť integráciu populárnych skladieb do kampaní, ako to dokázalo už niekoľko interpretov z TikToku.

Ukázalo sa tiež, že sociálne médiá menia dynamiku spravodajstva, kde zábavné správy dosahujú vyššiu angažovanosť než tie tradičné. Značky tým získavajú priestor zapojiť sa do aktuálnych diskusií.

Rok 2024 je skutočne pestrý a rýchly. Inšpirujte sa reportom a vylaďte svoje stratégie na sociálnych médiách. Teraz je ten správny čas a prijať novovznikajúce trendy pre maximálny účinok pre top predajnú sezónu, ktorá nás čaká.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní
2 min. čítanie

Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní

Facebook oznámil významné zmeny týkajúce sa správy živých videí na svojej sieti. Dôležitá zmena vstupuje do platnosti dnes, 19. februára 2025 – všetky nové živé vysielania budú na platforme dostupné len 30 dní po ich odvysielaní. Po mesiaci Facebook automaticky vymaže všetky videá zo svojich serverov. Zistite, ako bude fungovať ukladanie živých vysielaní na Facebooku […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?
5 min. čítanie

Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Sociálne médiá sú dnes jedným z najdôležitejších kanálov pre značky, ktoré chcú zaujať, budovať vzťahy so zákazníkmi a podporovať predaj. Najnovší Sprout Social Index™ 2025 odhaľuje, ako sa menia očakávania spotrebiteľov a čo musia značky urobiť, aby zostali relevantné. Aké sú očakávania od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+