Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December udalosť už prebehla
Žilina
22. Január Štvrtok 17:00
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Ružomberok
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
28. Máj už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Čo je CTR, ako sa počíta, tipy ako zlepšiť CTR

CTR je skratka z anglického slova „Click-through rate“ a hovorí nám, koľko ľudí z celkového počtu, ktorí videli našu reklamu, na ňu aj kliklo.

Jiří Korpa-Ondo Jiří Korpa-Ondo
Digital Manager
Čo je CTR, ako sa počíta, tipy ako zlepšiť CTR

Ak napríklad náš banner videlo 1000 ľudí a z toho naň kliklo 100, CTR bannera je 10%.

S touto skratkou sa môžeme väčšinou stretnúť pri vyhodnocovaní reklamných formátov, ktoré využívame v online prostredí.

Jej význam je dôležitý, keďže nám hovorí o tom, ako sme dokázali užívateľa zaujať a či je naša reklama pre neho dostatočne relevantná.

Ak na našu reklamu kliká málo ľudí, môže to znamenať, že sme nezaujali obsahom a vizuálom a naša reklama zaniká v množstve inej, že sme využili nesprávny formát reklamy alebo, že reklamu zobrazujeme nesprávnym ľuďom.

Všetky tieto faktory vieme ale do veľkej mieri ovplyvniť. V tomto článku si povieme o pár „trikoch“, ktoré nám pomôžu zvýšiť CTR.

4 tipy ako zvýšiť CTR

V prvom rade, musíme pri tvorbe reklamného vizuálu myslieť na to, že reklamu budeme pravdepodobne zobrazovať v spleti ďalšej reklamy a teda potrebujeme užívateľa niečím zaujať.

Preto je dobré odlíšiť sa a využiť na to všetky kreatívne možnosti, aby sme pritiahli pozornosť užívateľa na náš vizuál.

Vieme na to využiť farby, ktoré nezaniknú a nebudú splývať s pozadím stránky alebo animácie, ktoré upútajú zrak.

Pokiaľ si našu reklamu užívateľ všimne a máme jeho pozornosť, prichádza na rad najdôležitejšia vec – obsah. Bez kvalitného obsahu a správy, ktorú odovzdávame v reklame, nemôžeme očakávať vysoké CTR.

V rámci reklamy existujú tzv. „call to action“ prvky, ktoré nám dokážu zvýšiť CTR. Môže to byť napríklad výzva na konci videa: „Klikni a vyhraj“, alebo umiestnenie grafického prvku do bannera: „Kúp v 50% zľave teraz“.

Ďalším problémom, môže byť aj zle zvolený formát. Sú reklamy, ktoré sú svojím rozmerom, umiestnením, ale aj spôsobom zobrazovania či nákupu klikanejšie a menej klikané. Preto ak nám primárne ide o kliky a nie len napríklad o viditeľnosť značky, sústredíme sa na výber formátov, na ktoré sa kliká viac, respektíve zvolíme výber nákupu formátu na kliky.

Posledný tip, ako zvýšiť CTR je zobrazovať reklamu relevantným ľuďom. Ak máme napríklad reklamu na ženské topánky a zobrazujeme ju na stránkach venovaných športovým správam, zrejme z nej budeme mať menej klikov, ako keď ju zobrazíme na ženských magazínoch. Správne zacielenie reklamy je nemenej dôležitý prvok ako tie predchádzajúce.

Pokiaľ je reklama zaujímavá, ale neadresná, jej efekt sa stráca a my sme zbytočne investovali do pekného vizuálu.

Existujú rôzne techniky, ako správne zacieliť reklamu, ako napríklad cielenie podľa obsahu, sociálno-demografických údajov, ale aj podľa záujmov, záľub a nákupného správania. To je ale samostatná téma, rovnako ako aj témy týkajúce sa tvorby vizuálu.

Zdieľať článok
Jiří Korpa-Ondo
Digital Manager

Čokoľvek čo vo svojom pracovnom živote robím, vždy mám záujem o zlepšenie výsledkov. Baví ma spájať veci tak, aby som dosiahol požadovaný efekt, či už ide o vyšší predaj, brand awareness alebo celkovú spokojnosť zákazníkov.

Tento článok ti prináša

Digiline

Digiline je digitálna mediálna agentúra, ktorá sa špecializuje na tvorbu mediálnych plánov pre online kampane, komunikáciu s klientmi, koordináciu mediálneho nákupu a realizáciu kampaní. Digiline sa tiež venuje sledovaniu a analyzovaniu najnovších trendov v online marketingu a e-commerce, čo zahŕňa vizuálne vyhľadávanie, livestream shopping, využitie krátkych videí a mnoho ďalšieho.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Google recenzie: Kľúč k dôvere zákazníkov a úspechu vo vyhľadávaní
5 min. čítanie

Google recenzie: Kľúč k dôvere zákazníkov a úspechu vo vyhľadávaní

Koľkokrát ste si naposledy otvorili Google a zadali „reštaurácia v okolí“, „autoservis Bratislava“ alebo „najlepšia zubná ambulancia v Košiciach“? A podľa čoho ste sa rozhodli, kam pôjdete? Pravdepodobne i podľa počtu hviezdičiek a počtu získaných recenzií. Google recenzie predstavujú formu lokálneho marketingu, ktorá firmám pomáha zviditeľniť sa a budovať dôveru u potenciálnych zákazníkov. Už nejde […]

Lucia Jankurova Lucia Jankurova
Local marketing expert lead, Basta digital
TikTok posilňuje trh automotive marketingu
4 min. čítanie

TikTok posilňuje trh automotive marketingu

Rastúce náklady na digitálnu reklamu a zmeny v správaní spotrebiteľov nútia automobilové značky hľadať nové spôsoby, ako efektívne osloviť kupujúcich. TikTok sa preto rozhodol vstúpiť do sveta automobilovej reklamy s TikTok Automotive Ads – novým nástrojom, ktorý má pomôcť predajcom a výrobcom áut spojiť sa s potenciálnymi kupujúcimi. Tento krok naznačuje, že TikTok chce konkurovať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge