2 min. čítanie

Budeme platiť za neodsúhlasenie personalizovanej reklamy na Facebooku a Instagrame?

Technologický gigant zvažuje, že v Európe zavedie mesačné poplatky za návštevu Instagramu a Facebooku. Ak užívatelia nebudú súhlasiť s tým, aby Meta používala ich údaje na zobrazenie reklamy, budú musieť zaplatiť.

Budeme platiť za neodsúhlasenie personalizovanej reklamy na Facebooku a Instagrame?

Tí, ktorí uhradia mesačný poplatok, budú môcť používať produkty Meta bez reklám. Mesačný poplatok by sa začínal pohybovať okolo 10 € za používanie Facebooku či Instagramu na stolnom počítači. Na mobilných zariadeniach by stúpol na približne 14 eur kvôli províziám, ktoré si účtujú obchody Apple a Google. Podľa Wall Street Journal sa týmto krokom chce Meta vyhnúť novým pravidlám EÚ o ochrane osobných údajov v reklame.

Pohodlie užívateľov stojí spoločnosť nemalé peniaze

Regulátori Európskej únie minulý rok rozhodli, že Meta musí používateľom svojich platforiem ponúknuť možnosť odmietnuť personalizovanú reklamu založenú na ich aktivitách. Meta sa v posledných rokoch dostáva do čoraz väčšieho tlaku kvôli zobrazovaniu reklám na základe zapojenia používateľov. Zobrazovanie personalizovaných reklám je nedeliteľnou súčasťou obchodného modelu spoločnosti. Napríklad v roku 2021 Apple zaviedol možnosť odmietnuť sledovanie reklám, čo pre Metu znamenalo stratu v príjmoch vo výške 10 miliárd dolárov, ako uviedla spoločnosť.

Navrhovaný model predplatného sa však môže ešte zmeniť, pretože nie je jasné, či európski regulátori budú nový plán považovať v súlade s európskymi zákonmi. Meta dostala od európskych regulátorov pokutu vo výške 1,3 miliardy dolárov za porušenie ochrany údajov v máji. Kvôli neistote v reguláciách spoločnosť tiež odložila uvedenie konkurenta X (Twitter) s názvom Threads na európsky trh. „Meta verí v hodnotu bezplatných služieb podporovaných personalizovanou reklamou, avšak stále skúmame možnosti, ako zabezpečiť dodržiavanie sa vyvíjajúcich sa regulačných požiadaviek,“ uviedol hovorca spoločnosti Meta.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+