Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Budeme platiť za neodsúhlasenie personalizovanej reklamy na Facebooku a Instagrame?

Technologický gigant zvažuje, že v Európe zavedie mesačné poplatky za návštevu Instagramu a Facebooku. Ak užívatelia nebudú súhlasiť s tým, aby Meta používala ich údaje na zobrazenie reklamy, budú musieť zaplatiť.

Budeme platiť za neodsúhlasenie personalizovanej reklamy na Facebooku a Instagrame?

Tí, ktorí uhradia mesačný poplatok, budú môcť používať produkty Meta bez reklám. Mesačný poplatok by sa začínal pohybovať okolo 10 € za používanie Facebooku či Instagramu na stolnom počítači. Na mobilných zariadeniach by stúpol na približne 14 eur kvôli províziám, ktoré si účtujú obchody Apple a Google. Podľa Wall Street Journal sa týmto krokom chce Meta vyhnúť novým pravidlám EÚ o ochrane osobných údajov v reklame.

Pohodlie užívateľov stojí spoločnosť nemalé peniaze

Regulátori Európskej únie minulý rok rozhodli, že Meta musí používateľom svojich platforiem ponúknuť možnosť odmietnuť personalizovanú reklamu založenú na ich aktivitách. Meta sa v posledných rokoch dostáva do čoraz väčšieho tlaku kvôli zobrazovaniu reklám na základe zapojenia používateľov. Zobrazovanie personalizovaných reklám je nedeliteľnou súčasťou obchodného modelu spoločnosti. Napríklad v roku 2021 Apple zaviedol možnosť odmietnuť sledovanie reklám, čo pre Metu znamenalo stratu v príjmoch vo výške 10 miliárd dolárov, ako uviedla spoločnosť.

Navrhovaný model predplatného sa však môže ešte zmeniť, pretože nie je jasné, či európski regulátori budú nový plán považovať v súlade s európskymi zákonmi. Meta dostala od európskych regulátorov pokutu vo výške 1,3 miliardy dolárov za porušenie ochrany údajov v máji. Kvôli neistote v reguláciách spoločnosť tiež odložila uvedenie konkurenta X (Twitter) s názvom Threads na európsky trh. “Meta verí v hodnotu bezplatných služieb podporovaných personalizovanou reklamou, avšak stále skúmame možnosti, ako zabezpečiť dodržiavanie sa vyvíjajúcich sa regulačných požiadaviek,” uviedol hovorca spoločnosti Meta.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+