Tí, ktorí uhradia mesačný poplatok, budú môcť používať produkty Meta bez reklám. Mesačný poplatok by sa začínal pohybovať okolo 10 € za používanie Facebooku či Instagramu na stolnom počítači. Na mobilných zariadeniach by stúpol na približne 14 eur kvôli províziám, ktoré si účtujú obchody Apple a Google. Podľa Wall Street Journal sa týmto krokom chce Meta vyhnúť novým pravidlám EÚ o ochrane osobných údajov v reklame.
Pohodlie užívateľov stojí spoločnosť nemalé peniaze
Regulátori Európskej únie minulý rok rozhodli, že Meta musí používateľom svojich platforiem ponúknuť možnosť odmietnuť personalizovanú reklamu založenú na ich aktivitách. Meta sa v posledných rokoch dostáva do čoraz väčšieho tlaku kvôli zobrazovaniu reklám na základe zapojenia používateľov. Zobrazovanie personalizovaných reklám je nedeliteľnou súčasťou obchodného modelu spoločnosti. Napríklad v roku 2021 Apple zaviedol možnosť odmietnuť sledovanie reklám, čo pre Metu znamenalo stratu v príjmoch vo výške 10 miliárd dolárov, ako uviedla spoločnosť.
Navrhovaný model predplatného sa však môže ešte zmeniť, pretože nie je jasné, či európski regulátori budú nový plán považovať v súlade s európskymi zákonmi. Meta dostala od európskych regulátorov pokutu vo výške 1,3 miliardy dolárov za porušenie ochrany údajov v máji. Kvôli neistote v reguláciách spoločnosť tiež odložila uvedenie konkurenta X (Twitter) s názvom Threads na európsky trh. “Meta verí v hodnotu bezplatných služieb podporovaných personalizovanou reklamou, avšak stále skúmame možnosti, ako zabezpečiť dodržiavanie sa vyvíjajúcich sa regulačných požiadaviek,” uviedol hovorca spoločnosti Meta.