Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Budeme platiť za neodsúhlasenie personalizovanej reklamy na Facebooku a Instagrame?

Technologický gigant zvažuje, že v Európe zavedie mesačné poplatky za návštevu Instagramu a Facebooku. Ak užívatelia nebudú súhlasiť s tým, aby Meta používala ich údaje na zobrazenie reklamy, budú musieť zaplatiť.

Budeme platiť za neodsúhlasenie personalizovanej reklamy na Facebooku a Instagrame?

Tí, ktorí uhradia mesačný poplatok, budú môcť používať produkty Meta bez reklám. Mesačný poplatok by sa začínal pohybovať okolo 10 € za používanie Facebooku či Instagramu na stolnom počítači. Na mobilných zariadeniach by stúpol na približne 14 eur kvôli províziám, ktoré si účtujú obchody Apple a Google. Podľa Wall Street Journal sa týmto krokom chce Meta vyhnúť novým pravidlám EÚ o ochrane osobných údajov v reklame.

Pohodlie užívateľov stojí spoločnosť nemalé peniaze

Regulátori Európskej únie minulý rok rozhodli, že Meta musí používateľom svojich platforiem ponúknuť možnosť odmietnuť personalizovanú reklamu založenú na ich aktivitách. Meta sa v posledných rokoch dostáva do čoraz väčšieho tlaku kvôli zobrazovaniu reklám na základe zapojenia používateľov. Zobrazovanie personalizovaných reklám je nedeliteľnou súčasťou obchodného modelu spoločnosti. Napríklad v roku 2021 Apple zaviedol možnosť odmietnuť sledovanie reklám, čo pre Metu znamenalo stratu v príjmoch vo výške 10 miliárd dolárov, ako uviedla spoločnosť.

Navrhovaný model predplatného sa však môže ešte zmeniť, pretože nie je jasné, či európski regulátori budú nový plán považovať v súlade s európskymi zákonmi. Meta dostala od európskych regulátorov pokutu vo výške 1,3 miliardy dolárov za porušenie ochrany údajov v máji. Kvôli neistote v reguláciách spoločnosť tiež odložila uvedenie konkurenta X (Twitter) s názvom Threads na európsky trh. “Meta verí v hodnotu bezplatných služieb podporovaných personalizovanou reklamou, avšak stále skúmame možnosti, ako zabezpečiť dodržiavanie sa vyvíjajúcich sa regulačných požiadaviek,” uviedol hovorca spoločnosti Meta.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+