4 min. čítanie

Bez úprav: Meta zavedie označenie pre autentický obsah v Stories

Meta aktuálne testuje novú funkciu, ktorá má za cieľ zlepšiť transparentnosť a autenticitu obsahu v rámci Stories. Novinka umožňuje používateľom označiť fotografie značkou No Edit, teda Bez úprav. Bude mať táto funkcia vplyv aj e-commerce?

Bez úprav: Meta zavedie označenie pre autentický obsah v Stories
Zdroj: DALL·E

So sociálnymi sieťami prišla prirodzená ľudská potreba ukazovať sa v čo najlepšom svetle. Nádherné bývanie, nápadité jedlo, nevšedné zážitky a, samozrejme, dokonalý vzhľad. Následne prišli aj skrášľujúce filtre, ktoré rozjasnia pleť, zväčšia oči, zvýraznia pery… Ako to býva zvykom, bublina fantastických vizuálov sa nafukovala, až kým sa nezačalo hovoriť o vplyve sociálnych médií na psychiku – najmä nezletilých.

Deti a mladí dospievajúci sú svojou prítomnosťou v online priestore pod paľbou zdanlivo dokonalých životov, ale aj marketingových zdelení. Napríklad TikTok v USA zamedzil cielenie na ľudí pod 18 rokov. Aby sa sociálne siete vyhli odlivu používateľov, hľadajú cestičky, ako ostať dostatočne ľudské aj v digitálnej ére. No edit funkcia má zdôrazniť, že zdieľané obrázky neboli upravované ani vylepšované.

O tom, že Meta funkciu testuje, informoval Radu Oncescu. Približuje, že funkcia by mala fungovať tak, že obrázok sa nahrá dlhým podržaním priamo z galérie. Takto sa fotka dostane priamo do Stories bez úprav alebo vylepšení. Značka No edit sa pridá automaticky.

Zdroj: Radu Oncescu, Threads

Označenie No edit dáva možnosť zdôrazniť autenticitu. Okrem osobných profilov z toho môžu profitovať aj firmy. Je čas posilniť dôveryhodnosť v marketingových kampaniach, ktoré sa spoliehajú na vizuálny obsah.

Autenticita ako konkurenčná výhoda v dobe AI

V ére preplnenej AI generovaným a silne upravovaným obsahom môže označenie Bez úprav odlíšiť značku tým, že ukáže skutočný a autentický obsah. Zákazníci oceňujú úprimnosť vo vizuálnych prezentáciách produktov. Táto funkcia môže pomôcť eliminovať skepticizmus spôsobený príliš upravenými obrázkami.

Samozrejme, stále je tu pár medzier. Je dôležité uvedomiť si, že No edit signalizuje, že obrázok nebol upravený v aplikácii. Používatelia však stále môžu obrázky upravovať v externých aplikáciách ešte pred nahraním. A to môže oslabiť dôveryhodnosť funkcie.

Rovnako stále nie je vyriešený problém s AI generovaným vizuálnym obsahom a jeho dopadom na autentické sociálne interakcie. A práve v dobe, kedy sa AI generovaný obsah využíva viac a viac, si publikum začína vážiť autentický vizuál. S rastúcim využívaním AI bude čoraz náročnejšie odlíšiť skutočný obsah od umelo vytvoreného. Funkcia Bez úprav ide ruka v ruke s požiadavkou na prirodzený obsah, čo firmám umožňuje priblížiť sa k zákazníkom, ktorí chcú skutočnú interakciu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dokáže No Edit zmeniť pravidlá hry v marketingu?

Nalejme si čistého vína: v marketingu je autenticita skôr ideálom, než realitou. Hoci viacero prieskumov naznačuje, že zákazníci stále viac oceňujú autentický obsah, firmy musia vyvažovať transparentnosť so svojimi komerčnými cieľmi. A tie často zahŕňajú snahu ukázať produkty v čo najlepšom svetle.

Pozrime sa prakticky na dôvody, prečo firmy nemusia používať funkciu No Edit autenticky:

  1. Súťaživosť: V silne konkurenčnom prostredí môže byť pre značky ťažké riskovať prezentáciu nedokonalých alebo neupravovaných vizuálov, ak to znamená, že budú pôsobiť menej atraktívne ako ich konkurenti.
  2. Vnímanie zákazníkov: Spotrebitelia síce hovoria, že chcú autenticitu, no zároveň sú zvyknutí na profesionálne prezentované produkty. Zobrazenie neupravených produktov teda pre niektoré firmy môže byť nevýhodou, ak zákazníci očakávajú ideálne vyobrazenia.
  3. Kontrola nad imidžom značky: Firmy často preferujú mať úplnú kontrolu nad tým, ako ich produkty vyzerajú. Funkcia No Edit by ich v tomto zmysle mohla obmedziť a viesť k riziku, že obsah nebude spĺňať požiadavky značky.
  4. Prípadné zneužitie: Aj keď firmy môžu deklarovať, že ich obsah nie je upravovaný, stále je možné vizuály pred nahraním upraviť v externých aplikáciách. Tým by sa mohla výrazne naštrbiť dôveryhodnosť funkcie.

Môže byť funkcia autenticky využitá?

Pár tipov by tu bolo. Značky môžu použiť označenie No Edit napríklad pri zverejnení záberov z výroby, zákulisia alebo zákazníckych recenzií.

Malé značky alebo firmy s remeselnými produktami či ekologickými službami môžu funkciu využiť na podčiarknutie svojho dôrazu na transparentnosť a dôveru. V týchto segmentoch, je totiž autenticita kľúčová.

V marketingu pravdepodobne nebude funkcia No Edit masovo využívaná na skutočne autentické zobrazenie produktov. Avšak môže byť šikovným nástrojom na cielené kampane, kde autenticita a neformálnosť hrajú významnú rolu. Autenticita v marketingu často závisí viac od toho, ako ju značky dokážu odprezentovať, než od toho, či je skutočne reálna.

Ak sa však odprostíme od marketingovej komunikácie firiem, môžeme veriť aspoň v to, že funkcia pomôže na individuálnej úrovni.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+