2 min. čítanie

TikTok mení pravidlá pre cielenie reklamy na teenagerov v USA

TikTok sa snaží zvýšiť transparentnosť reklám aj za Veľkou Mlákou. Reklamy na neplnoletých budú možné len so širokým cielením.

TikTok mení pravidlá pre cielenie reklamy na teenagerov v USA
Zdroj: Depositphotos

Obmedzenie cielenia reklám na teenagerov

Najvýraznejšou zmenou je aktualizácia možností cielenia reklám na ľudí mladších ako 18 rokov. Inzerenti už nebudú môcť používať personalizované cielenie pre používateľov v USA na teenagerov. Namiesto toho budú môcť používať iba široké kategórie, ako sú informácie o polohe, jazyku a zariadení.

Tento krok je navrhnutý tak, aby ochránil osobné údaje mladých používateľov pred zneužitím a minimalizoval riziko ich ovplyvňovania. Na starom kontinente boli vďaka Európskej únii podobné kroky zavedené už pred rokom.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Aj keď sa môže zdať, že obmedzenia znižujú možnosti efektívneho cielenia, stále je možné osloviť tínedžerov prostredníctvom širších trendov a populárnych tém.

Vylepšené kontroly pre používateľov

TikTok ďalej zlepšil možnosti kontroly údajov pre používateľov. Tí budú môcť prispôsobiť svoje reklamné preferencie – napríklad výberom, či chcú vidieť viac alebo menej reklám súvisiacich s konkrétnymi záujmami.

Na TikToku sme zaviedli funkciu Vymazať moju aktivitu, ktorá používateľom umožňuje odpojiť všetky údaje o aktivite mimo TikToku zdieľané reklamnými partnermi, ktoré sme priradili k ich účtu. Tieto údaje môžu zahŕňať interakcie v aplikácii alebo na webovej stránke inzerenta, napríklad pridanie položky do nákupného košíka. Po odpojení sa vaše personalizované reklamy už nebudú zakladať na týchto údajoch,uvádza správa.

Čo si z toho vziať? Manažéri sociálnych sietí by mali zabezpečiť, aby reklamy boli ešte viac relevantné a prispôsobené záujmom cieľovej skupiny.

Jednou z významných noviniek je funkcia Odpojiť inzerentov. Tá používateľom zabezpečí zastavenie používania budúcich údajov od konkrétnych inzerentov na personalizované reklamy. TikTok plne zaviedol funkciu Vymazať moju aktivitu, ktorá používateľom umožňuje odstrániť všetky údaje o aktivitách mimo TikToku spojené s ich účtom.

Označovanie reklám generovaných AI

TikTok zaviedol nové pravidlá pre zverejňovanie údajov o umelej inteligencii v reklamách. Inzerenti teraz musia jasne označiť AI generované reklamy pomocou štítku AIGC. Používatelia budú vedieť jednoduchšie rozpoznať komerčný obsah vytvorený AI. Opäť ďalší krok k zvýšeniu transparentnosti.

Tu však platforma s umelou inteligenciou nekončí. TikTok plánuje umožniť značkám vytvárať vlastných virtuálnych influencerov na propagáciu produktov v aplikácii. Aj tu bude podmienkou, že AI avatari budú musieť byť jasne označení.

Aktuálny zoznam krajín cielenia reklamy na TikToku stále vynecháva Slovensko. Dátum spustenia možnosti inzerovania nie je známy, no situáciu pozorne sledujeme. Ak si nechcete nechať ujsť novinky, prihláste sa na odber newslettera a dostávajte vybrané informácie do schránky. 👇

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+