Obmedzenie cielenia reklám na teenagerov
Najvýraznejšou zmenou je aktualizácia možností cielenia reklám na ľudí mladších ako 18 rokov. Inzerenti už nebudú môcť používať personalizované cielenie pre používateľov v USA na teenagerov. Namiesto toho budú môcť používať iba široké kategórie, ako sú informácie o polohe, jazyku a zariadení.
Tento krok je navrhnutý tak, aby ochránil osobné údaje mladých používateľov pred zneužitím a minimalizoval riziko ich ovplyvňovania. Na starom kontinente boli vďaka Európskej únii podobné kroky zavedené už pred rokom.
Aj keď sa môže zdať, že obmedzenia znižujú možnosti efektívneho cielenia, stále je možné osloviť tínedžerov prostredníctvom širších trendov a populárnych tém.
Vylepšené kontroly pre používateľov
TikTok ďalej zlepšil možnosti kontroly údajov pre používateľov. Tí budú môcť prispôsobiť svoje reklamné preferencie – napríklad výberom, či chcú vidieť viac alebo menej reklám súvisiacich s konkrétnymi záujmami.
„Na TikToku sme zaviedli funkciu Vymazať moju aktivitu, ktorá používateľom umožňuje odpojiť všetky údaje o aktivite mimo TikToku zdieľané reklamnými partnermi, ktoré sme priradili k ich účtu. Tieto údaje môžu zahŕňať interakcie v aplikácii alebo na webovej stránke inzerenta, napríklad pridanie položky do nákupného košíka. Po odpojení sa vaše personalizované reklamy už nebudú zakladať na týchto údajoch,“ uvádza správa.
Čo si z toho vziať? Manažéri sociálnych sietí by mali zabezpečiť, aby reklamy boli ešte viac relevantné a prispôsobené záujmom cieľovej skupiny.
Jednou z významných noviniek je funkcia Odpojiť inzerentov. Tá používateľom zabezpečí zastavenie používania budúcich údajov od konkrétnych inzerentov na personalizované reklamy. TikTok plne zaviedol funkciu Vymazať moju aktivitu, ktorá používateľom umožňuje odstrániť všetky údaje o aktivitách mimo TikToku spojené s ich účtom.
Označovanie reklám generovaných AI
TikTok zaviedol nové pravidlá pre zverejňovanie údajov o umelej inteligencii v reklamách. Inzerenti teraz musia jasne označiť AI generované reklamy pomocou štítku AIGC. Používatelia budú vedieť jednoduchšie rozpoznať komerčný obsah vytvorený AI. Opäť ďalší krok k zvýšeniu transparentnosti.
Tu však platforma s umelou inteligenciou nekončí. TikTok plánuje umožniť značkám vytvárať vlastných virtuálnych influencerov na propagáciu produktov v aplikácii. Aj tu bude podmienkou, že AI avatari budú musieť byť jasne označení.
Aktuálny zoznam krajín cielenia reklamy na TikToku stále vynecháva Slovensko. Dátum spustenia možnosti inzerovania nie je známy, no situáciu pozorne sledujeme. Ak si nechcete nechať ujsť novinky, prihláste sa na odber newslettera a dostávajte vybrané informácie do schránky. 👇