
Alibaba sa už niekoľko rokov skúša presadiť v európskom ecommerce
Alibaba Group Holding sa sústredí na budovanie lokálnych podnikov mimo Číny, pričom jeho najvyššou prioritou je Európa. Povedal to 15. júna prezident skupiny John Michael Evans na technologickej konferencii v Paríži.
“V budúcnosti sa viac zameriame na budovanie lokálnych podnikov, takže uvidíte, že koncept TMall, ktorý máme v Číne, sa objaví aj v Európe. To znamená, že budeme slúžiť lokálnym značkám a zákazníkom na lokálnych trhoch,” uviedol Evans.
V Číne sa Tmall výrazne zameriava na predaj zahraničných značiek čínskym spotrebiteľom. Spustenie Tmall v Európe odráža významnú zmenu v stratégii spoločnosti Alibaba pre jej medzinárodné operácie elektronického obchodu. Ako vysvetlil Evans, v Európe sa Tmall zameria na predaj predovšetkým lokálnych značiek.
„Začali sme s pilotným projektom v Španielsku, ktorý budeme rozširovať po celej Európe,“ dodal Evans. Uviedol tiež, že zakladateľ Jack Ma zostal najväčším akcionárom Alibaby a o spoločnosť sa stále stará.
Začiatkom tohto roka Alibaba Group Holding oznámil plány na reštrukturalizáciu a rozdelenie na šesť spoločností. V budúcnosti by sa mali okrem iného osamostatniť online maloobchody, médiá a cloudové služby. Tento krok nasleduje po dvoch rokoch zásahov čínskych regulačných úradov proti technologickému sektoru vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v roku 2020.