2 min. čítanie

Alibaba plánuje spustiť Tmall aj v Európe

Začiatkom tohto roka Alibaba Group Holding oznámil plány na reštrukturalizáciu a rozdelenie na šesť spoločností.

Alibaba plánuje spustiť Tmall aj v Európe
Zdroj: Depositphotos

Alibaba sa už niekoľko rokov skúša presadiť v európskom ecommerce

Alibaba Group Holding sa sústredí na budovanie lokálnych podnikov mimo Číny, pričom jeho najvyššou prioritou je Európa. Povedal to 15. júna prezident skupiny John Michael Evans na technologickej konferencii v Paríži. 

„V budúcnosti sa viac zameriame na budovanie lokálnych podnikov, takže uvidíte, že koncept TMall, ktorý máme v Číne, sa objaví aj v Európe. To znamená, že budeme slúžiť lokálnym značkám a zákazníkom na lokálnych trhoch,“ uviedol Evans.

Týždenný podcast UPdate

V Číne sa Tmall výrazne zameriava na predaj zahraničných značiek čínskym spotrebiteľom. Spustenie Tmall v Európe odráža významnú zmenu v stratégii spoločnosti Alibaba pre jej medzinárodné operácie elektronického obchodu. Ako vysvetlil Evans, v Európe sa Tmall zameria na predaj predovšetkým lokálnych značiek.

„Začali sme s pilotným projektom v Španielsku, ktorý budeme rozširovať po celej Európe,“ dodal Evans. Uviedol tiež, že zakladateľ Jack Ma zostal najväčším akcionárom Alibaby a o spoločnosť sa stále stará.

Začiatkom tohto roka Alibaba Group Holding oznámil plány na reštrukturalizáciu a rozdelenie na šesť spoločností. V budúcnosti by sa mali okrem iného osamostatniť online maloobchody, médiá a cloudové služby. Tento krok nasleduje po dvoch rokoch zásahov čínskych regulačných úradov proti technologickému sektoru vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v roku 2020.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+