2 min. čítanie

Ako zvýšiť predaje v Back to School kampani?

Rodičia sa pomaly, ale isto pripravujú na nákupy školských potrieb a pomôcok. Ako z nich vyťažiť čo najviac?

Ako zvýšiť predaje v Back to School kampani?
Zdroj: Depositphotos

Súčasné ekonomické výzvy pociťujú viaceré rodiny. V USA napriek tomu plánujú minúť o 22 % viac, no hľadajú ekonomické riešenia. Rodičia vo Veľkej Británii minulý rok minuli takmer 1335 miliónov libier na základné potreby pre školákov, ale museli sa poobzerať po výhodných ponukách a utiahnuť opasky.

Aj keď sa zdá, že tento rok sa situácia trochu zlepšuje, spotrebitelia stále sledujú svoje peňaženky. Ako teda zabezpečiť, aby sa vyberaví žiaci a vystresovaní rodičia obrátili najprv na váš e-shop?

Pochopenie zmýšľania nakupujúcich

Najskôr sa skúste zamyslieť nad tým, ako premýšľajú vaši zákazníci. Rodičia a deti hľadajú riešenia na otázky:

  • Je to dostatočne cool? (Pretože nikto nechce byť ten spolužiak s „nevhodnou“ taškou.)
  • Sú výdavky oprávnené?
  • Aká je hodnota za peniaze?
  • Je to šetrné k životnému prostrediu? (Udržateľnosť v dnešnej dobe presahuje rámec obyčajného módneho slova.)
Týždenný podcast UPdate

Tichá zbraň sociálneho dôkazu

Použite social proof, teda sociálny dôkaz. Tento šikovný nástroj skúma nákupné trendy a správanie v reálnom čase a následne poskytuje relevantné informácie vašim spotrebiteľom. Je to ako mať k dispozícii vlastného chytrého asistenta predaja, ktorý je stále aktívny. Zrejme ste sa s tým už stretli aj vy:

Zdroj: Wisernotify.com

  • Správy o trendoch: Prezentujte svoje trendy veci! Povedzte rodičom, ktoré produkty ubúdajú z virtuálnych regálov. Je to jednoduchý prístup na identifikáciu veľmi dôležitých položiek.
  • Zdôrazňujte pozitívne veci: Poukazujte na dôležité vlastnosti, ako napríklad organická bavlna alebo nepriepustné, aby ste zákazníkov nasmerovali práve na to, čo vyžadujú.
  • Vytvorte prehľady: Nechajte za seba hovoriť svojich spokojných zákazníkov. Zdieľajte zozbierané štatistiky a recenzie a dajte ostatným vedieť o silných stránkach produktov. Napríklad „74 % respondentov tvrdí, že klasická veľkosť je príliš malá“, aby ste zvýšili dôveru a znížili návratnosť.
  • Správy o naskladnení vám pomáhajú vytvárať tlak. Informujte zákazníkov, keď žiadané produkty ubúdajú. Verte že, nikto nechce zmeškať príležitosť nakúpiť populárne položky.

Krása sociálnych dôkazov spočíva v ich univerzálnosti. Môžete ich prispôsobiť štýlu vašej značky a potrebám vašich zákazníkov. Či už sa zameriavate na rodiny s nízkym rozpočtom, alebo na ekologických bojovníkov, tieto správy môžu zákazníkom pomôcť ľahšie sa zorientovať vo vašom obchode.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+