Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Ako z Heureky vyťažiť maximum? Nie je to len o porovnávaní cien (Ján Kamenický, Heureka Group)

Heureku pozná azda každý. Stabilný hráč na trhu, najväčší porovnávač cien v našom regióne. Ale nie je to len o porovnávaní. Hereuka už dlhodobo ponúka aj iné služby a možnosti. Aké veci bežne robia a nehovorí sa o nich, či im funguje vlastný marketplace a prečo si vymakať XML feed na maximum nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Ján Kamenický, Head of Acquisition v Heureka Group.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:15 Koľko návštevníkov denne pošle Heureka na e-shopy?
  • 03:40 Aké veci Herueka robí a bežne sa o nich nehovorí?
  • 05:52 Funguje im vlastný marketplace?
  • 07:47 Čo ľudia najviac pri Heureka podceňujú ako inzerenti?
  • 11:04 Prečo ísť na Heureku, keď nechcem na webe len ľudí, čo chcú ušetriť?
  • 13:53 Čo okrem zbierania recenzií sa dá spraviť pre vyššiu viditeľnosť?
  • 19:14 Ako sú možnosti zbierania pozitívnych recenzií?
  • 26:54 Čo môže e-shop očakávať od Heureka marketplace?
  • 33:57 Ako pristupuje Heureka k externým nástrojom na sledovanie cien?
  • 35:47 Dá sa nejako zlepšiť XML feed?
  • 38:41 Ako sa pristupuje k veľkým klientom so zlým systémom?
  • 40:32 Heureka vs Google
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Cena ako rozhodujúci faktor

Cena bola, je a bude jedným z najdôležitejších faktorov pri rozhodovaní zákazníkov. Keď sa objavia hráči s nižšími cenami, zákazníci sa začnú orientovať na kvalitu. Obchody bez overení zákazníkmi získavajú menej návštevníkov. Preto je dôležité začať zbierať recenzie čo najskôr a poskytovať služby, ktoré motivujú zákazníkov k vyplneniu dotazníkov. Heureka Shops pomáha posilniť dôveru značky, zvýšiť objednávky a získať prehľad o výkone kampaní.

Význam recenzií a Heureka Shops

Heureka je najväčší porovnávač cien v strednej Európe a ponúka viac než len porovnávanie cien. Diskusia sa sústreďuje na maximalizáciu efektivity spolupráce s Heurekou. Jano, Group Head of Acquisition v Heureka Group, zdôrazňuje, že recenzie sú kľúčové pre získanie dôvery zákazníkov a zlepšenie viditeľnosti e-shopu. Overenie zákazníkmi je významnou výhodou, pretože obchody bez tohto označenia získavajú menej návštevníkov.

Heureka Marketplace a jeho prínosy

Heureka Marketplace ponúka e-shopom priamu integráciu, ktorá je podobná ako s Kauflandom či inými marketplace platformami. E-shopy môžu očakávať nárast objednávok pri správnej integrácii. Podľa prieskumu medzi tisíckou e-shopov zaznamenali v priemere 25% nárast objednávok. Výsledky však závisia na sortimente, konkurencii a cenovej politike.

Dôležitosť kvalitného XML feedu

Kvalitný XML feed je kľúčom k úspechu na Heureka. E-shopy by mali zabezpečiť, aby ich produkty boli správne napárované a aby poskytovali relevantné informácie, ako napríklad doprava zadarmo alebo dostupnosť produktov cez rôzne doručovacie služby. Heureka poskytuje množstvo článkov a podporu na zlepšenie kvality feedov. Externé nástroje ako Mergado môžu pomôcť s dynamickým pricingom a optimalizáciou feedov.

Stratégie na zlepšenie viditeľnosti

Jedným z prvých krokov pre nové projekty je získať označenie “overený zákazníkmi”. Obchody bez tohto označenia získavajú menej návštevnosti. Motivácia zákazníkov k poskytovaniu recenzií a občasné kampane môžu pomôcť zvýšiť dôveryhodnosť a návštevnosť. Dôležitá je aj kvalita dát v XML feede. Heureka podporuje spoluprácu s influencermi na zvýšenie povedomia o produkte, najmä keď je málo prirodzených recenzií.

Heureka vs. Google

Heureka sa dostala do konfliktu s Google po zavedení Google Shoppingu, čo ovplyvnilo organickú návštevnosť porovnávačov cien. Heureka považuje správanie Google za nefér a vedie s ním súdne spory kvôli zneužívaniu dominantnej pozície. Google Shopping zmenil trh, pričom Heureka a ďalšie porovnávače cien zaznamenali pokles návštevnosti.

Budovanie nezávislosti od Google

Heureka pracuje na znížení svojej závislosti od Google. Investuje do mobilnej aplikácie a rozvíja svoj marketplace, aby udržala zákazníkov na svojej platforme. Heureka tiež investuje do značkových kampaní, ktoré priamo propagujú Heureka bez nutnosti preklikov cez Google. Nedávno Heureka kúpila Balikobot, čo umožní integráciu logistických riešení a poskytovanie vlastných logistických služieb e-shopom.

Záver

Heureka poskytuje komplexné služby pre e-shopy, ktoré zahŕňajú viac než len porovnávanie cien. Kľúčom k úspechu je správna integrácia, kvalitné dáta, autentické recenzie a využitie všetkých možností, ktoré platforma ponúka. E-shopy, ktoré dokážu efektívne využívať Heureka, môžu očakávať výrazný nárast návštevnosti a objednávok.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Tento článok ti prináša

Heureka Group

Heureka Group je najväčší cenový porovnávač a nákupný radca v Európe, pôsobiaci v 9 krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť poskytuje služby, ktoré pomáhajú miliónom užívateľov nakupovať online efektívne a jednoducho, a obchodným partnerom sa prezentovať v rôznych európskych krajinách. Ponúka produkty a služby ako Heureka Shops, Heureka Ads a Heureka Insights, ktoré sú určené na podporu e-shopov, značiek a na poskytovanie dátových prehľadov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čaká nás e-commerce transformácia? Aj o tom bude pražský kongres GECOM 2025 (Alexander Visnyai a Jan Novotný)
4 min. čítanie

Čaká nás e-commerce transformácia? Aj o tom bude pražský kongres GECOM 2025 (Alexander Visnyai a Jan Novotný)

Konferencia GECOM 2025, ktorá sa uskutoční 13. februára v historických priestoroch Pražského hradu, ponúka unikátne spojenie odborného obsahu, výnimočného prostredia a jedinečných zážitkov. Podujatie je zamerané na trendy a transformáciu v e-commerce, pričom program tvoria renomovaní rečníci z popredných značiek ako Google, Notino či eBay. GECOM nie je len o prednáškach – účastníci sa môžu […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Dobrá zákaznícka skúsenosť ako kľúč k úspechu v e-commerce roku 2025? (Lucia Ciranová, Lighting Beetle*)
4 min. čítanie

Dobrá zákaznícka skúsenosť ako kľúč k úspechu v e-commerce roku 2025? (Lucia Ciranová, Lighting Beetle*)

V dobe hyper konkurencie už nestačí myslieť len na základné veci. Online podnikanie je čoraz náročnejšie a do hry vstupujú aj nové externé faktory ako marketplaces či väčší apel na cenu a zážitok zákazníka. O čom je dnes e-commerce, prečo je váš zákazník zároveň vašim konkurentom a ako spraviť dobrý prieskum zákazníckej skúsenosti nám prezradila […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+