Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Ako registrovať doménu?

Každá jedna webstránka, ktorú ste kedy navštívili, obsahovala webhosting a zaregistrovanú doménu. Ak chcete, aby sa aj tá vaša vynímala na internete, potrebujete do týchto dvoch pojmov investovať. Nemusíte sa ale obávať, nie je to nič, čo by vyprázdnilo vašu peňaženku. Poradíme vám, ako na to.

Ako registrovať doménu?

Kto potrebuje doménu a ako začať? 

Rátame s tým, že viete, čo znamená doména a na čo sa používa. Ak si zvolíte správnu doménu, ľudia vás dokážu ľahšie nájsť. Plánujete viesť blog, vlastniť e-shop alebo predstaviť svetu, kto ste a čo robíte? Skvelý nápad, ktorý potrebuje aj skvelú realizáciu. Aby sme nestrácali čas, krok po kroku si vysvetlíme, ako ďalej.

Čím sa pri vymýšľaní domény riadiť a na čo nezabudnúť:

  1. zahrňte kľúčové slová
  2. čím kratšie, tým lepšie
  3. nech je ľahko zapamätateľná
  4. unikátnosť sa cení

TIP: Venujte sa brainstormingu. Využívajú ho nielen kreatívci, ale zíde sa aj v bežnom živote. Sadnite si a spíšte si všetky nápady, ako by sa vaša doména mohla nazývať. Potom vyberte tú, ktorú uznáte za vhodnú.

Zistite si jej dostupnosť a cenu 

Neexistuje horší pocit, ako keď si svoju doménu chcete zaregistrovať a zistíte, že je obsadená. Od toho sú na internete stránky, na ktorých si viete dostupnosť a cenu hneď porovnať. Stačí, keď si do vyhľadávača zadáte: overenie a registrácia domény. Do vami zvolenej stránky si potom nahodíte svoju doménu. 

Cena sa často líši v závislosti od zvolenia domény prvého stupňa. Ak chcete teda viesť stránku na Slovensku s doménou .sk, vyjde vás to drahšie, ako doména .com. Doménu prvého stupňa je najlepšie zvoliť takú, ktorá je známa, overená a používaná. Inšpirujte sa stránkami, ktoré sú podobné vašim a vedené v rovnakom štáte.

Čas na kúpu

Ceny registrácie domén sa zvyčajne pohybujú okolo 10-15 eur na rok. Niektoré stránky ponúkajú možnosť predplatenia až na 10 rokov. Pri registrácií domény si môžete do ceny zahrnúť aj rôzne služby. Týkajú sa napríklad priplatenia si za webhosting, redakčný systém alebo emailov.

Je potrebné rátať s tým, že kúpa domény je rozdielna od iných online zakúpených produktov. Napríklad e-book dostanete ihneď po zaplatení, ale doménu nie. Po zaplatení za registráciu domény sa čaká niekoľko hodín alebo dní. Je to z dôvodu, že doména sa musí aktualizovať v DNS systéme. Ide o systém, kde sú zahrnuté všetky registrované domény. 

Bez čoho sa nezaobídete – webhosting

Ide o internetový priestor, do ktorého sa zaznamenávajú všetky údaje, ktoré sa na stránke nachádzajú. Bez týchto údajov a hostingu by webstránka nemohla fungovať. Túto službu poskytujú webhostingovi poskytovatelia, ktorí tento priestor prenajímajú. Rovnako tak funguje aj prenájom pracovnej kancelárie. Dá sa povedať, že si prenajímate priestor na prácu. Ceny sa pohybujú od menej ako jedného eura. Čím viac ste ochotný zainvestovať, tým väčší priestor dostanete.

Rozdiel medzi registrátorom a vlastníkom

Registrátor je osoba alebo firma, ktorá spravuje domény. Doménu si nedokáže správne nastaviť len tak hocikto, preto firmy ponúkajú služby registrátora. U nej vlastník domény hostuje svoj web. Ak chce vlastník, aby mu registrátor nastavil doménu, musí mu na to dať súhlas, ktorý sa podáva prostredníctvom takzvaného štatútu registrátora.

Každá doména má za sebou dve osoby. V určitých prípadoch je to len jedna osoba, ak si vie nastaviť doménu sama. Ak nie, sú to vlastník a registrátor. Na ich rozpoznanie vám môže pomôcť pomôcka vyplývajúca z ich názvov, a to, že vlastník doménu vlastní, zatiaľ čo registrátor spravuje

Zhrnutie

Veríme, že už viete, ako je potrebný hosting a doména. Ste na dobrej ceste, aby sa vašej webovej stránke darilo. Avšak, nefunguje to tak, že po zaplatení sa na vašu web stránku bude hrnúť horda ľudí. Pre úspešnosť webu sú potrebné aj iné elementy. Napríklad, nechať si spraviť SEO, zaplatiť si za reklamu na internete alebo využívať sociálne siete. Hosting a doména sú základnými kameňmi, aby sa úspech mohol dostaviť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?
3 min. čítanie

Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?

Minulý rok vypukli správy o využívaní zjednotených dát a generatívnej AI, ktoré majú potenciál meniť zákaznícku skúsenosť. Prečo personalizácia často zlyháva? A čo odlišuje lídrov na trhu od ostatných firiem? Na to sa zamerala správa Adobe Digital Trends 2024. Zistite, ako prekonať náročné očakávania zákazníkov a prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu digitálnemu svetu pomocou personalizácie, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+