3 min. čítanie

Ako prebieha napĺňanie e-shopu reálnym obsahom

Nápĺňanie e-shopu vie byť často stresujúcim a náročným procesom. Túto aktivitu si však vieme často uľahčiť, spraviť ju príjemnejšou a hlavne rýchlejšou. Pri plnení obsahu sa často stretne aj viacero ľudí v tíme, ktorí možu mať na starosti rôzne časti, ako napríklad technická správnosť textov, predajnosť popisov a v neposlednom rade, samozrejme, SEO.

Michal Greguš Michal Greguš
Managing Director v Invelity
Ako prebieha napĺňanie e-shopu reálnym obsahom

Vyklikávanie alebo import?

V prvom rade sa treba rozhodnúť či idete e-shop napĺňať ručne, teda „vyklikávaním“ cez administráciu, alebo využijete import. V prípade, že máte len pár produktov, tak to bez problémov zvládnete cez administráciu, čo je technicky aj oveľa ľahšie riešenie.

Ak ale plánujete e-shop, kde budú stovky alebo tisícky produktov, určite sa oplatí investovať do importu ktorý vás zbaví klikania. Takýto import určite využijete aj v budúcnosti, keď budete chcieť vaše produkty updatovať. Samotný import už potom závisí od vášho CMS (administrácie).

Niektoré tzv. krabicové e-shopy (e-shopy na prenájom bez prístupu ku kódu) už môžu mať rôzne typy importov v sebe. Ak vám ale nesedí, veľa s tým nenarobíte.

Pre najrozšírenejšie riešenie WooCommerce existuje viacero pluginov, ktoré vedia robiť rôzne importy a exporty. Medzi tie populárnejšie určite patrí WP All Import.

Je to však robustný plugin a pokiaľ chcete jednoduchšie importovať len určité časti, viete si ho s pomocou programátora aj relatívne rýchlo naprogramovať. Jednoduchšie importy sa dajú zvládnuť za pár hodín.

E-shop vytvorený na mieru

Ak máte e-shop naprogramovaný úplne na mieru, máte len jedinú cestu, a to si celý import naprogramovať. Každý import bude musieť obsahovať jedinečný identifikátor produktu, ktorý sa nemôže opakovať.

Často sa na toto používa SKU (skladové číslo) alebo, ak máte viacero dodávateľov, kde sa SKU môžu zhodovať, tak si môžete založiť vlastné ID. Ďalšie stĺpce v importe sú už potom voliteľné a môže to byť či už popisok, rôzne atribúty, sklad, príbuzné produkty, alebo aj priamo veci pre SEO ako meta title či description.

Keď už máte štruktúru vytvorenú a máte v pláne spolupracovať s kolegami, odporúčame ho uploadnuť napríklad do Google Sheets. Takto viete link zdieľať s kolegami, vidíte v reálnom čase, kto niečo upravuje, a takisto to potom jednoducho exportovať do CSV.

Je dôležité tvoriť nový obsah, ak už nejaký vytvorený máte?

Týmto by ste teda mali zvládnutú technickú časť a môžete začať pracovať na tej krajšej. Ak ste už predtým e-shop mali, môžete ako základ použiť starší obsah a postupne ho upravovať k vašej spokojnosti.

Každý váš produkt, ak je to vo vašej kapacite, by mal obsahovať originálnu fotografiu. Ak predávate unikátnejšie produkty, ideálne aj galériu. Týmto sa odlíšite od konkurencie, a takisto budete vyzerať dôveryhodnejšie.

Správna textová časť je často pri e-shopoch veľkým problémom. Texty produktov sa kopírujú od dodávateľov, alebo konkurencie a nie je problém nájsť aj 20 rovnakých textov na rôznych e-shopoch. Snažte sa mať popisky k produktom unikátne. Keď sa budú páčiť vám, budú sa páčiť aj vašim zákazníkom.

Zdieľať článok
Michal Greguš
Managing Director v Invelity

Riaditeľ a spoluzakladateľ digitálnej agentúry Invelity. Má za sebou projekty pre Zoznam, Unilever, Universal, VÚB, Muscle & Fitness, X-Bionic, O2 alebo aj GLS.

Tento článok ti prináša

Invelity

Tím 22 e-commerce nadšencov a profesionálov sa stará o veľké značky a zabezpečuje im úspech všade, kde sa pod ich taktovkou objavia. Avšak nerobia rozdiely a pomôžu vyrásť od startupov až po medzinárodné značky. Pri tvorbe webu sa opierajú najmä o WordPress platformu. Z ich dielne pochádza aj množstvo užitočných WordPress pluginov. Invelity ide s dobou a naplno pri svojej práci využíva automatizáciu a AI. GRO ich práce je digitálny marketing v plnom rozsahu, od content marketingu až po video produkciu. Skúsenosti majú aj s offlinom.  

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

E-shop na mieru môžete mať rýchlejšie a lacnejšie, prichádza Shoptet Premium

Česká e-shopová platforma Shoptet prichádza na Slovensko s novinkou. Popri klasických obchodoch na prenájom bude ponúkať aj e-shopy na mieru pod názvom Shoptet Premium. Cieľom Shoptetu od samotného vzniku je zjednodušovať ľuďom online podnikanie – a to tak po technickej, ako aj po finančnej stránke. Na Slovensku a v Česku aj vďaka nemu funguje viac […]

Prečítať článok
5 min. čítanie

Nenechajte si zákazníkov utiecť: Ako ich zaujať a zabrániť opusteniu košíka

Každý z nás sa niekedy ocitol v situácii, keď v e-shope vyberáme produkty, vkladáme ich do košíka a zrazu sa niečo stane – vyrušenie, nesúvislá myšlienka alebo jednoducho strata záujmu. Výsledkom je opustený košík, ktorý zostane visieť niekde na internete. Z pohľadu užívateľa to môže byť iba nezámerné opomenutie, zatiaľ čo pre majiteľa e-shopu to […]

Karel Souček Karel Souček
SEO/UX team leader
Prečítať článok
5 min. čítanie

Bezpečnosť a WordPress: Ako sa chrániť pred kybernetickými hrozbami

Jednou z najdôležitejších priorít pri spravovaní webovej stránky je jej zabezpečenie pred útokmi. Mali by ste zvážiť rôzne prvky, ktoré pomôžu ochrániť vašu webovú stránku pred nebezpečenstvom. Nižšie sa pozrieme na základné možnosti zabezpečenia a priblížime si odporúčania, ktoré sa oplatí dodržať. Detailnejšie sa budem venovať dvojfaktorovému overeniu (2FA).

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+