4 min. čítanie

Ako používať Pinterest pre zvýšenie návštevnosti a predaja v e-commerce

Keď inzerenti premýšľajú nad kanálmi, ktoré by im mohli posilniť predaje a priniesť na web nových potenciálnych zákazníkov, siahajú väčšinou po overených sociálnych sieťach alebo reklamných systémoch. Výkonnostné kanály ako Meta, Google či porovnávače cien sa postupne stávajú akýmsi štandardom, ktorý by nemal chýbať v marketingovej stratégii žiadnej firmy. Ostatné platformy, ktoré sú však častokrát zanedbávané, ponúkajú možnosť lepšej konkurenčnej výhody v podobe nižšej ceny za inzerciu či väčšej viditeľnosti reklamy. 

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Ako používať Pinterest pre zvýšenie návštevnosti a predaja v e-commerce

V poslednom období sa najmä v digitálnom prostredí stáva trendom, že sa sústredíme čoraz viac na pútavý a atraktívny vizuálny obsah. Sociálne siete každým rokom rastú u používateľov na popularite, a tým pádom pribúda aj počet inzerentov, ktorí sa snažia svoje cieľové publikum zaujať personalizovanou reklamou. Pokiaľ ľudia vyhľadávajú nápady na recepty, zariadenie interiéru, voľný čas či ďalšie inšpirácie, určite sa okrem zaužívaného Instagramu či TikToku pozrú aj na to, aké novinky im pribudli na nástenke Pinterestu.

Pýtate sa, kto by Pinterest používal na Slovensku? V roku 2022 to bolo dokonca viac ako 683 tisíc používateľov*. Možno sú práve medzi nimi vaši potenciálni zákazníci, ktorí zatiaľ o vašej značke a produktoch ani len netušia. 

Pre akého inzerenta je Pinterest vhodný a ako na ňom zabodovať

Pinterest je veľmi špecifická platforma, kde je najdôležitejší práve spomínaný vizuálny obsah. Mali by ste preto dobre zvážiť či dokážete aj váš produkt vhodne odprezentovať, aby cieľové publikum zaujal. Na začiatok môžete otestovať iba niekoľko kategórií produktov, pri ktorých si myslíte, že by mohli mať najväčší potenciál na úspech.

Pri cielení sa vždy snažte čo najviac zamerať na konkrétne publikum a obsah čo najviac personalizovať. Pomôže vám aj tvorba persón, kde si vymedzíte, čo vášho potenciálneho zákazníka zaujíma, aké je jeho nákupné správanie, prípadne aké sú jeho demografické údaje. Všetky tieto informácie vám následne pomôžu aj k lepšiemu nastaveniu samotnej kampane a taktiež pri tvorbe relevantnej kreatívy, ktorá je tým najdôležitejším premostením medzi platformou a vaším e-shopom.

Z jedného kliknutia dokážete bežného používateľa pretaviť na konvertujúceho zákazníka. Okrem obrázkov či videí netreba zabúdať ani na dôležitosť reklamných textov. Dajte do povedomia vaše USPs (unique selling point) či silné stránky a presvedčte používateľa, prečo by daný produkt mal zakúpiť práve u vás a vyzdvihnite pridanú hodnotu, ktorú ním získa.

Už ste sa rozhodli predávať na Pintereste?

Podobne ako pri iných platformách je potrebné vytvorenie firemného účtu. Používateľské rozhranie Pinterestu je však veľmi intuitívne a jednoduché, preto by ani začiatočníkovi nemalo robiť problém začať s inzerciou. Pokiaľ sa však na to necítite, oslovte špecialistu alebo marketingovú agentúru, ktorí vám s nastavením či odbornými radami určite radi pomôžu. 

V prvom rade je dôležité nahrať produktový katalóg do vytvoreného obchodu, aby sa vaše produkty mohli zobrazovať na všetkých miestach, kde používatelia nakupujú – na nástenke, z vyhľadávania alebo z pinov. Pokiaľ máte pripravený kvalitný obsah, môžete ho tiež začať propagovať prostredníctvom platenej reklamy. Tá sa od bežných príspevkov líši iba štítkom “Sponzorované”. 

Pri tvorbe kampane je veľmi dôležité vymedzenie jej cieľa, ktorý určuje, aké formáty reklamy budete mať pri tvorbe k dispozícii. Po zvolení cieľa nasleduje základné nastavenie kampane vrátane definovania cieľovej skupiny, ktorej sa reklama bude zobrazovať. Zvoliť si môžete buď akvizíciu, kde sa zameriate na získavanie úplne nových potenciálnych zákazníkov, ktorí vašu značku ešte nepoznajú, alebo vyberiete retargeting.

Ten poskytuje opätovné cielenie na používateľov, ktorí si už vaše produkty prehliadali alebo vykonali určitú akciu, napríklad v podobe vloženia produktu do košíka. Okrem bližšieho špecifikovania cieľovej skupiny sa viete zamerať aj na konkrétne kľúčové slová, ktoré s vašimi produktmi úzko súvisia. 

Monitorovanie kampane a dôsledná optimalizácia

Po spustení kampane však proces ešte nekončí. Výsledky je dôležité pravidelne sledovať a reagovať na vývoj kampane adekvátne zvolenými úpravami a zmenami. Stanovte si cieľovú metriku, ktorú by ste prostredníctvom reklám na Pintereste chceli dosiahnuť a pokiaľ kampaň nedosahuje požadované výsledky, skúste testovať a ďalej experimentovať. 

Obmieňajte kreatívy reklám, vyskúšajte cieliť na odlišné publikum či zvolte inú celkovú stratégiu. 

Zistite, čo bude najlepšie fungovať pre váš biznis a na tom stavajte kľúčové kampane s najväčším objemom rozpočtu. S dôslednosťou práce a trochou trpezlivosti môžete aj vy nájsť úspech na tejto platforme a vybudovať tak správnu cestu vašim novým zákazníkom.

*zdroj: https://datareportal.com/reports/digital-2022-slovakia


Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Janka Szabová
Head of Performance

Janka je skúsená PPC špecialistka, ktorá získala hĺbkové znalosti fungovania reklamných systémov od odborníkov, rôznych technologických firiem a nástrojov zo slovenského onlinu. Táto nevšedná kombinácia znalostí z každej strany jej teraz pomáha viesť tím PPC špecialistov a prinášať klientom tie najlepšie možné výsledky.

Tento článok ti prináša

dabl.

Tvorené srdcom, schválené mysľou. „Tvorené srdcom“ hovorí o vnútornej vášni, ktorá poháňa naše inovácie. „Schválené mysľou“ podčiarkuje význam dôkladnej úvahy a kritického myslenia. Zatiaľ čo vášeň podnecuje naše nápady, je to sila našich myšlienok, ktorá ich premieňa na vynaliezavé riešenia. Sme marketingový powerhouse, ktorého stredobodom sú ľudia. Sme tu, ak nás potrebuješ.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+