
Napriek stereotypom sú boomeri aktívnou súčasťou online priestoru. V priemere trávia na sociálnych sieťach 103 minút denne a viac ako 61 % z nich navštevuje sociálne siete každý deň. Nie sú len pasívni pozorovatelia – aktívne zdieľajú príspevky, komentujú a zapájajú sa do diskusií.
Technológie sa pre túto skupinu stali bežnou súčasťou života. 72 % scrolluje na mobile, 61 % používa notebook, 54 % klasický PC a 25 % tablet. To znamená, že optimalizácia obsahu pre mobilné zariadenia je kľúčová, no boomeri stále ocenia aj pohodlnú navigáciu na väčších obrazovkách.

Zdroj: AMI Digital
Facebook a YouTube ako hlavné platformy
Najobľúbenejšími sociálnymi sieťami sú stále Facebook (82 %) a YouTube (79 %), kde nielen konzumujú obsah, ale aj aktívne komunikujú, zdieľajú príspevky a zapájajú sa do diskusií.
Zaujímavé je, že 24 % boomerov už niekedy nakúpilo priamo na Facebooku, čo je porovnateľné s generáciou X a dokonca viac ako pri generácii Z.
Česko vs. Slovensko: Kde sú boomeri aktívnejší?
V správaní českých a slovenských boomerov nie sú zásadné rozdiely, no niekoľko trendov sa líši. Na Instagrame a Pintereste sú aktívnejší slovenskí boomeri. V Česku je obľúbenejšia X (Twitter), zatiaľ čo na Slovensku ju nahrádza Telegram. Na LinkedIne je aktívne rovnaké percento boomerov v Česku aj na Slovensku. Čo vlastne boomeri na sociálnych sieťach sledujú?

Zdroj: AMI Digital
Nárast sledovania dlhých videí o 5 % oproti minulému roku. Boomeri teda čoraz viac konzumujú aj videoobsah – čo je skvelá príležitosť pre značky.
Boomeri a organický dosah: skrytý tromf marketérov?
Možno si to marketéri neuvedomujú, ale boomeri majú jeden zásadný marketingový prínos – sú extrémne aktívni v interakcii. Zdieľajú, komentujú, zúčastňujú sa súťaží a pomáhajú obsahu získavať organický dosah, ktorý už dnes nie je samozrejmosťou.
Koľkokrát ste videli, že sa pod príspevkom objaví komentár od profilu „Anna 659149“? Alebo že trend v podaní FlexyBabky naberie úplne iný rozmer? Boomeri sa zapájajú a ak je obsah správne cielený, môžu byť kľúčom k úspechu.
„Firmy by boomeri nemali prehliadať. Aj na sociálnych sieťach predstavujú významnú cieľovú skupinu s vysokou kúpyschopnosťou, ktorá je ochotná investovať do značiek, ktorým dôveruje,” hovorí Veronika Březinová, Head of Social Media, AMI Digital.
Ako osloviť boomerov na sociálnych sieťach?
- Autentickosť a jednoduchosť
Staršia generácia ocení jasnú a prehľadnú komunikáciu. Vyhnite sa príliš zložitým vizuálom alebo trendy slangovým výrazom. Funguje autentickosť a zrozumiteľnosť. - Videá a edukatívny obsah
S rastúcou konzumáciou dlhých videí je ideálne investovať do edukatívneho obsahu – napríklad návody, tipy a recenzie produktov. - Facebook ako hlavná platforma
Ak cielite na starších zákazníkov, Facebook stále ponúka najväčší dosah. Skvelým nástrojom sú aj newslettery, pretože boomeri sú zvyknutí konzumovať informácie v tomto formáte. - Dôraz na bezpečnosť a dôveru
Boomeri kladú veľký dôraz na bezpečnosť online nákupov. Transparentné podmienky, možnosť osobného kontaktu a dobré recenzie sú kľúčové.
Mohlo by sa zdať, že online svet patrí mladším generáciám, no boomeri v ňom majú svoje pevné miesto. Potvrdzujú to aj údaje zo zahraničia.