Zaujíma ma
2. januára 2019

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
2. januára 2019

Ako delegovať prácu a ustriehnuť desiatky externistov? (Peter Chodelka)

3 min čítania

Peťo Chodelka ako úspešný podnikateľ pri svojich projektoch takmer od začiatku spolupracuje s externistami. V tomto rozhovore sa porozprávame o tom, ako takáto spolupráca vlastne funguje a dostaneme sa aj k samotnej filozofii podnikania, akú náš hosť preferuje.

Na začiatku nášho rozhovoru sa dozviete s koľkými externistami Peťo spolupracuje, čo sa pod týmto pojmom vlastne skrýva a ako sa externista líši od „remote“ človeka. Ďalej si preberieme akou formu sa v rámci firmy dá komunikovať, pričom spomenieme softvéry ako Trello alebo Slack.

Prejdeme si aj rozdiely medzi Peťom a jeho bratom a porovnáme si tak dva rôzne typy manažérov. Dozviete sa od kedy Peťo s externistami spolupracuje a na čo ich potreboval prvýkrát. Pozastavíme sa aj pri personalistike a povieme si, či sa externisti vyberajú inak ako interní zamestnanci, a v ktorom prípade je to jednoduchšie a načo si dávať pri výbere pozor. Zamyslím sa tiež nad tým, či nie je spolupráca s externistami v rámci podnikania akousi brzdou a prečo je dôležité sa o nich „starať“, to znamená včleňovať ich do tímu a poskytovať im víziu.

K personalistike sa ešte na chvíľu vrátime a Peťo nám uvedie aké kanály využíva on a či pri ich výbere zohráva nejakú úlohu hľadaná pozícia. Zodpovieme vám aj na otázku ako je to s finančným ohodnotením externých zamestnancov a ako sa napríklad delegujú externí affiliate manažéri. V závere nášho rozhovoru nám Peťo poodhalí ako to vyzerá so zostavovaním interného tímu v Bratislave a prečo sa mu teraz žiadať zastávať manažérsku pozíciu, doma, na Slovensku.

V tomto rozhovore sa dozviete:

  • S koľkými externistami Peťo spolupracuje.
  • Aký je podľa neho rozdiel medzi externistom a „remote“ človekom.
  • Ako existujú spôsoby komunikácie s externistami.
  • Aký je rozdiel medzi Peťom a jeho bratom, čím si porovnáte dva manažérske typy.
  • Kedy a pričom Peťo využil externistov prvýkrát.
  • Či sa vyberajú externisti inak ako interní zamestnanci z hľadiska personalistiky, a v ktorom prípade je výber jednoduchší?
  • Načo si pri nadväzovaní spolupráce s externistami treba dávať pozor a na čo je dobré sa zamerať.
  • Či je alebo nie je spolupráca s externistami v rámci podnikania brzdou.
  • Prečo je dôležité sa o externistov „starať“.
  • Aké kanály sa pri personalistike využívajú a či pri ich výbere zohráva nejakú úlohu hľadaná pozícia.
  • Ako je s finančným ohodnotením externých zamestnancov a ako sa delegujú externí affiliate manažéri.
  • Ako to vyzerá so zostavovaním interného tímu v Bratislave.
  • Prečo sa Peťovi zažiadalo zastávať manažérsku pozíciu, doma, na Slovensku.

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.