3 min. čítanie

Ako automatizácia a umelá inteligencia zmenia služby zákazníkom

Štúdia spoločnosti Zendesk ukazuje, že zákaznícka skúsenosť sa čoskoro výrazne zmení. Vedúci pracovníci si myslia, že zákaznícka skúsenosť sa v nasledujúcich troch rokoch úplne zmení vďaka automatizácii a umelej inteligencii. V skutočnosti si 80 % z nich myslí, že štandardná CX už nebude existovať.

Ako automatizácia a umelá inteligencia zmenia služby zákazníkom
Zdroj: Depositphotos

Na základe správy spoločnosti Zendesk „Future of AI-powered CX“ budú služby zákazníkom pravdepodobne lepšie a rýchlejšie. Automatizácia a AI budú veľmi dôležité pre zefektívnenie procesov, personalizáciu situácií a riešenie väčšieho počtu interakcií so zákazníkmi. Keďže umelá inteligencia zefektívňuje procesy a zaručuje špičkové služby, táto zmena pravdepodobne povedie k zmenám v tímoch, ktoré sa na zákaznícku skúsenosť zameriavajú. V skutočnosti 64 % odborníkov z odvetvia očakáva škrtanie. Štúdia požiadala 1 300 vedúcich pracovníkov v oblasti zákazníckej skúsenosti z USA, Austrálie, Brazílie, Indie, Mexika, Singapuru, Španielska a Spojeného kráľovstva, aby vyplnili dotazník.

AI má byť stredobodom každého kontaktu so zákazníkom. Bude tiež dohliadať na to, ako dobre si pracovníci s využitím ľudskej sily aj umelej inteligencie plnia svoje úlohy, aby zákazníci dostali skvelé služby. Manažéri si myslia, že AI bude spracovávať 80 % kontaktov. Vďaka tomu sa uvoľnia ľudia, ktorí budú môcť pracovať na náročnejších úlohách, zatiaľ čo automatizácia a AI budú využívať údaje na prispôsobenie a zlepšenie zákazníckej skúsenosti.

Ako sa zmenila zákaznícka skúsenosť

Odborníci predpovedajú, že počet interakcií so zákazníkmi sa zvýši päťnásobne. Vedúci predstavitelia zas s istotou tvrdia, že AI udrží vysokú kvalitu služieb. Táto zmena umožní hladší chod vecí, pomôže ľuďom lepšie sa rozhodovať a zvýši konkurencieschopnosť trhu. Keď AI prevezme rutinné úlohy, tímy budú môcť pracovať efektívnejšie a znižovať náklady. To umožní podnikom rásť aj pri zvyšujúcom sa počte zákazníkov, s ktorými pracujú.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Administrátori preberajú viac strategických úloh

Administrátori ako kľúčové postavy podnikových procesov čelia veľkej zmene. Budú čoraz viac závislí od spolupráce s AI a inteligentnými nástrojmi na spracovanie automatizovaných kontaktov a zlepšení založených na AI. V rámci svojich každodenných úloh budú manažéri kontrolovať kvalitu interakcií agentov v reálnom čase, zlepšovať automatizáciu, predvídať personálne potreby a zavádzať do praxe pracovné postupy navrhnuté AI.

Na zlepšenie výkonnosti tímu sa musia naučiť používať nástroje No/Low Code na automatizáciu, robiť rozhodnutia na základe údajov a zabezpečiť, aby si ľudia a AI rozdelili prácu tak, aby boli zákazníci spokojní. Táto zmena poskytne manažérom nástroje, ktoré potrebujú na dosiahnutie strategického pokroku a zabezpečenie hladkého priebehu procesov.

AI bude mať veľký vplyv na tímy zákazníckej skúsenosti, zmení prácu agentov, administrátorov a manažérov tým, že bude klásť väčší dôraz na špecializované zručnosti. Ľudia, ktorí pracujú v oblasti služieb zákazníkom, dostanú na starosť viac odborných úloh:

  • Naučia sa viac o technologických zručnostiach a zlepšia sa v používaní umelej inteligencie.
  • Zlepšia si mäkké zručnosti a zefektívnia prácu.
  • Naučia sa viac špecializovaných vecí.

Zástupcovia zákazníckych služieb budú musieť byť schopní používať AI nástroje, riešiť zložité problémy a neustále sa učiť, aby mohli poskytovať lepšie služby zákazníkom a zvyšovať svoj výkon a kvalitu služieb.

Vedúci pracovníci presadzujú integráciu AI

Lídri v oblasti zákazníckej skúsenosti sa dozvedia veľa o tom, ktoré nápady budú zákazníkom skutočne fungovať. Budú využívať AI a údaje v reálnom čase na zlepšenie zákazníckej skúsenosti a spolupracovať naprieč tímami, aby zabezpečili bezpečnosť zákazníkov. Poznatky z AI im pomôžu rýchlo prichádzať s novými nápadmi.

Budú využívať AI strategicky, robiť lepšie rozhodnutia a budú schopní viesť svoje tímy aj v  „novom“ svete, kde sa neustále menia technológie aj zvyky zákazníkov.

Podnikanie je dynamické, a preto bude ešte dôležitejšie držať krok s rýchlym pokrokom v oblasti technológií umelej inteligencie. Kto chce byť dlhodobo úspešný, musí byť pripravený na zmeny – aj v tom, ako ho budú vnímať zákazníci.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
CMOs prijímajú generatívnu AI aj napriek nedostatku znalostí
2 min. čítanie

CMOs prijímajú generatívnu AI aj napriek nedostatku znalostí

Generatívna umelá inteligencia si v marketingu získava čoraz väčšiu popularitu a 90 % organizácií do nej plánuje investovať. Znepokojujúce však je, že drvivá väčšina marketingových riaditeľov pripúšťa, že úplne nerozumie tejto technológii ani jej potenciálnemu vplyvu na obchodné procesy. Tento nedostatok znalostí môže brzdiť prijatie pokročilejších aplikácií umelej inteligencie, ktoré ponúkajú významné výhody nielen pre […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?
3 min. čítanie

AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?

Nedávna správa od HypeAuditor odhaľuje dôležité trendy v tom, ako influenceri na Instagrame využívajú nástroje umelej inteligencie. AI začína hrať prím nielen pri tvorbe obsahu, ale aj v rámci influencer marketingu. Prieskum medzi 620 influencermi z USA, UK a Austrálie prináša prehľad o ich postojoch voči AI generovanému obsahu, digitálnym klonom a potenciálnej budúcnosti influencerov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+