Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Zelený predvoj v ecommerce: Pozrite sa, ako eshopy balia ekologicky

S rastom objemu tovaru predaného cez eshopy rastie i objem odpadu, ktorý zákazníkom po rozbalených balíčkoch zostane. Niektoré eshopy si preto povedali dosť. Namiesto, aby nákup zabalili do plastovej obálky na jedno použitie, hľadajú riešenie šetrné k životnému prostrediu. Pozrite sa, aké fígle a obaly používajú.

Michaela Kašperová Michaela Kašperová
Obalová a marketingová špecialistka v Top-obaly.sk
Zelený predvoj v ecommerce: Pozrite sa, ako eshopy balia ekologicky

Eshopy sa vracajú k papieru

Najobľúbenejšou cestou, ako dnes baliť šetrnejšie, je papierovy baliaci materiál. Ekologicky zmýšľajúci eshop vám preto najčastejšie pošle tovar v kartónovej krabici, ktorú vyplnil papierovou výplňou a zalepil papierovou páskou.

Čudujete sa, prečo práve papier, keď jeho výroba spotrebuje obrovské množstvo vody? Jeho veľkou výhodou je, že pochádza z obnoviteľného zdroja – zo stromov. V prírode sa navyše bez problémov rozloží za 1 mesiac, zatiaľ čo jeho protivníkovi, plastu, to trvá 200 až 1000 rokov!

V praxi sa však eshopy plastu nevyhýbajú za každú cenu. „Po pravde občas použijeme aj bublinkovú fóliu, ktorá nám prišla od dodávateľov,“ priznáva Ivon Fraňková z eshopu BIOneeds s tým, že je škoda ju vyhodiť.

Zero-waste prístup je samozrejmosťou

Zaujímavejšie než to, do akých obalov balia, je celkový prístup eshopov k obalovým materiálom. Najlepšie ho vystihuje filozofia eshopu NuSpring: „Nekupujeme zbytočne nové obaly. Radšej maximálne využívame to, čo už máme k dispozícii“

Filozofia zero-waste je vlastná väčšine eshopov. Podporujú opätovné využívanie všetkých zdrojov bez tvorby odpadov a snažia sa používať hlavne obaly z druhej ruky – od dodávateľov, okolitých firiem i zákazníkov. Niektorým eshopom obaly dokonca nosia sami zákazníci.

Krása nevzhľadných zásielok

Baliť do obalov z druhej ruky má aj odvrátenú stranu – zásielky nepatria k najkrajším. Nie je výnimkou, že sa na zákazníka zo zásielky vysype skartovaný papier z kancelárie, staré noviny alebo pokrčená stretch fólia, ktoré ešte nedávno končili v odpadkoch.

Niektoré eshopy sa už stretli so zákazníkmi, ktorí sa sťažovali na to, že im prišla zásielka plná odpadu. Jedným z nich je eshop so semenami. „Zákazníci sa sťažovali, že skartovaný papier práši, že sa páska odlepuje a že na nich šetríme,“ vysvetľuje jeho majiteľ.

Riešenie prekérnej situácie bolo ľahšie, než by ste možno čakali. „Vyriešili sme to listom, ktorý dávame do zásielky,“ hovorí majiteľ. V liste vysvetľujú dôvody, ktoré ich viedli k ekologickému baleniu. Čo na to zákazníci? Od toho času im balenie zásielok naopak chvália.

Jedna cesta, jeden cieľ?

Na ekológiu sa dnes dáva čoraz viac e-shopov a majú na to nielen ekologický, ale aj ekonomický dôvod – 62 % ľudí dnes radšej nakúpi v eshope, ktorý balí udržateľne a ekologicky, zistila štúdia DotCom.

Baliť do papiera a obalov z druhej ruky však nie je jediným krokom, ako eshopy môžu znižovať svoju ekologickú stopu. K tomu však môžu optimalizovať logistiku a znížiť tak záťaž pre životné prostredie.

Eshopy ďalej môžu zmenšiť zásielky a neprevážať v nich vzduch, môžu vyberať recyklované a ľahko recyklovateľné materiály alebo môžu minimalizovať nadbytočnú prepravu tovaru.

Nielenže tieto opatrenia znižujú ekologickú stopu, v praxi šetria aj peniaze. Dá sa preto očakávať, že zodpovedný prístup k baleniu zásielok sa stane novým štandardom, ktorý sa bude očakávať od každého internetového obchodu.

Zdieľať článok
Michaela Kašperová
Obalová a marketingová špecialistka v Top-obaly.sk

Jej rukami prejdú všetky krabice, pásky a fólie, než ich dáme do predaja. Míša stráži kvalitu a hľadá nové možnosti ako majiteľom e-shopov pomôcť baliť lepšie. O svoje znalosti sa pravidelne delí na blogu. Vďaka štúdiu environmentalistiky sa vyzná v bludisku vplyvu obalov na životné prostredie.

Tento článok ti prináša

Top-obaly.sk

Top-obaly.sk je dodávateľ obalov a kancelárskeho materiálu. Ponúka širokú škálu produktov, vrátane kartónových krabíc, obálok, fólií, lepiacich pásiok, výplňového materiálu, baliacich papierov, vreciek a tašiek, etikiet a mnoho ďalších. Spoločnosť sa môže pochváliť vysokou spokojnosťou zákazníkov a rýchlym doručením.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
334 nových objednávok za 3 mesiace = rast o 43 % vďaka Děkovačke
4 min. čítanie

334 nových objednávok za 3 mesiace = rast o 43 % vďaka Děkovačke

Za vôňou kávy stojí moravská pražiareň Johnny Coffee, kde sa všetko robí s láskou, precíznosťou a rešpektom k remeslu. Každé zrnko prechádza rukami skúsených pražiarov, ktorí starostlivo sledujú každý detail – od výberu plantáže až po finálne praženie. Vďaka tomu vzniká káva, ktorá má vyváženú chuť, plnú arómu a istotu čerstvosti v každej šálke. Johnny […]

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge