3 min. čítanie

Zelený predvoj v ecommerce: Pozrite sa, ako eshopy balia ekologicky

S rastom objemu tovaru predaného cez eshopy rastie i objem odpadu, ktorý zákazníkom po rozbalených balíčkoch zostane. Niektoré eshopy si preto povedali dosť. Namiesto, aby nákup zabalili do plastovej obálky na jedno použitie, hľadajú riešenie šetrné k životnému prostrediu. Pozrite sa, aké fígle a obaly používajú.

Michaela Kašperová Michaela Kašperová
Obalová a marketingová špecialistka v Top-obaly.sk
Zelený predvoj v ecommerce: Pozrite sa, ako eshopy balia ekologicky

Eshopy sa vracajú k papieru

Najobľúbenejšou cestou, ako dnes baliť šetrnejšie, je papierovy baliaci materiál. Ekologicky zmýšľajúci eshop vám preto najčastejšie pošle tovar v kartónovej krabici, ktorú vyplnil papierovou výplňou a zalepil papierovou páskou.

Čudujete sa, prečo práve papier, keď jeho výroba spotrebuje obrovské množstvo vody? Jeho veľkou výhodou je, že pochádza z obnoviteľného zdroja – zo stromov. V prírode sa navyše bez problémov rozloží za 1 mesiac, zatiaľ čo jeho protivníkovi, plastu, to trvá 200 až 1000 rokov!

V praxi sa však eshopy plastu nevyhýbajú za každú cenu. „Po pravde občas použijeme aj bublinkovú fóliu, ktorá nám prišla od dodávateľov,“ priznáva Ivon Fraňková z eshopu BIOneeds s tým, že je škoda ju vyhodiť.

Zero-waste prístup je samozrejmosťou

Zaujímavejšie než to, do akých obalov balia, je celkový prístup eshopov k obalovým materiálom. Najlepšie ho vystihuje filozofia eshopu NuSpring: „Nekupujeme zbytočne nové obaly. Radšej maximálne využívame to, čo už máme k dispozícii“

Filozofia zero-waste je vlastná väčšine eshopov. Podporujú opätovné využívanie všetkých zdrojov bez tvorby odpadov a snažia sa používať hlavne obaly z druhej ruky – od dodávateľov, okolitých firiem i zákazníkov. Niektorým eshopom obaly dokonca nosia sami zákazníci.

Krása nevzhľadných zásielok

Baliť do obalov z druhej ruky má aj odvrátenú stranu – zásielky nepatria k najkrajším. Nie je výnimkou, že sa na zákazníka zo zásielky vysype skartovaný papier z kancelárie, staré noviny alebo pokrčená stretch fólia, ktoré ešte nedávno končili v odpadkoch.

Niektoré eshopy sa už stretli so zákazníkmi, ktorí sa sťažovali na to, že im prišla zásielka plná odpadu. Jedným z nich je eshop so semenami. „Zákazníci sa sťažovali, že skartovaný papier práši, že sa páska odlepuje a že na nich šetríme,“ vysvetľuje jeho majiteľ.

Riešenie prekérnej situácie bolo ľahšie, než by ste možno čakali. „Vyriešili sme to listom, ktorý dávame do zásielky,“ hovorí majiteľ. V liste vysvetľujú dôvody, ktoré ich viedli k ekologickému baleniu. Čo na to zákazníci? Od toho času im balenie zásielok naopak chvália.

Jedna cesta, jeden cieľ?

Na ekológiu sa dnes dáva čoraz viac e-shopov a majú na to nielen ekologický, ale aj ekonomický dôvod – 62 % ľudí dnes radšej nakúpi v eshope, ktorý balí udržateľne a ekologicky, zistila štúdia DotCom.

Baliť do papiera a obalov z druhej ruky však nie je jediným krokom, ako eshopy môžu znižovať svoju ekologickú stopu. K tomu však môžu optimalizovať logistiku a znížiť tak záťaž pre životné prostredie.

Eshopy ďalej môžu zmenšiť zásielky a neprevážať v nich vzduch, môžu vyberať recyklované a ľahko recyklovateľné materiály alebo môžu minimalizovať nadbytočnú prepravu tovaru.

Nielenže tieto opatrenia znižujú ekologickú stopu, v praxi šetria aj peniaze. Dá sa preto očakávať, že zodpovedný prístup k baleniu zásielok sa stane novým štandardom, ktorý sa bude očakávať od každého internetového obchodu.

Zdieľať článok
Michaela Kašperová
Obalová a marketingová špecialistka v Top-obaly.sk

Jej rukami prejdú všetky krabice, pásky a fólie, než ich dáme do predaja. Míša stráži kvalitu a hľadá nové možnosti ako majiteľom e-shopov pomôcť baliť lepšie. O svoje znalosti sa pravidelne delí na blogu. Vďaka štúdiu environmentalistiky sa vyzná v bludisku vplyvu obalov na životné prostredie.

Tento článok ti prináša

Top-obaly.sk

Top-obaly.sk je dodávateľ obalov a kancelárskeho materiálu. Ponúka širokú škálu produktov, vrátane kartónových krabíc, obálok, fólií, lepiacich pásiok, výplňového materiálu, baliacich papierov, vreciek a tašiek, etikiet a mnoho ďalších. Spoločnosť sa môže pochváliť vysokou spokojnosťou zákazníkov a rýchlym doručením.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera
20 min. čítanie

Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera

Pri výbere dodávateľa marketingových služieb pre váš e-shop či iný projekt máte na trhu na výber viacero možností. Pri tomto výbere je veľmi dôležité vedieť sa správne rozhodnúť, ale aj vedieť si správne nastaviť očakávania. Takisto pýtať sa správne otázky a dávať si pozor na „red flags“, pri ktorých by mohol váš výber dopadnúť tak, […]

Martin Bulák Martin Bulák
CEO & PPC špecialista / BOOSTERS
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+