3 min. čítanie

Zákazníci majú záujem chrániť svoje objednávky

Najnovší prieskum spoločnosti Cover Genius sa pozrel na to, ako veľmi zákazníkom záleží na ochrane výrobkov, ktoré si kupujú. Teda či sú ochotní poistiť si zásielku proti poškodeniu alebo krádeži.

Zákazníci majú záujem chrániť svoje objednávky
Zdroj: Depositphotos

Potreba komplexnej ochrany

Prieskum sa uskutočnil 12 krajinách – v USA, Mexiku, Brazílii, Austrálii, Indii, Južnej Kórei, Nemecku, Spojenom kráľovstve, Poľsku, Španielsku vo Švédsku a vo Francúzsku. Respondenti všetkých krajín sa v otázke ochrany objednávok stavajú pozitívne v nadpolovičnej väčšine.

Bezpečnosť výrobkov má pre spotrebiteľov obrovský význam. Začleniť možnosť ochrany do online nákupu teda podľa všetkého dáva zmysel.

„V našom prieskume medzi 600 nemeckými spotrebiteľmi väčšina respondentov (73 %) uviedla, že si chce kúpiť ochranu produktov priamo od svojich obľúbených značiek (predajcov, výrobcov a platobných aplikácií), a to v rámci nákupnej cesty aj po nákupe,“ uvádza správa.

Respondenti vo Švédsku súhlasili v 61 %, v Austrálii v 65 %, USA v 68 % a Južnej Kórei v 69 %. V Spojenom kráľovstve a Francúzsku dopyt narástol na 71 %, Poľsko dosiahlo 77 %, Španielsko dokonca 81 %. Najvyšší záujem vyjadrili Brazílčania (86 %), Mexičania (90 %) a Indi dokonca až 95 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dôležité marketingové techniky e-commerce

  1. Pohodlie uvádzali respondenti ako hlavnú motiváciu pre nákup dodatočnej ochrany. Pre e-commerce sa ponúka zjednodušenie postupu a ponuka v košíku aj po nákupe.
  2. Prémiový potenciál: Spotrebitelia sú v priemere ochotní minúť o 19 % viac za výrobky, ktoré obsahujú integrovanú ochranu. To poskytuje vynikajúcu príležitosť na zvýšenie priemernej transakčnej ceny vašich online kampaní.
  3. Výhodné balíčky: 59 % zákazníkov si s väčšou pravdepodobnosťou vyberie ochranu. Zvážte ponuku celých balíkov, ktoré pokrývajú krádež a stratu, ochranu pred poškodením a predĺženú záruku.
  4. Zameranie kategórie: Osobná elektronika je najobľúbenejším tovarom, pri ktorom kupujúci požadujú ochranu. E-shopy s týmto zameraním by mali výrazne zvážiť podobné stratégie personalizovanej ochrany.
  5. Na reklamáciách záleží: Pozitívna skúsenosť s reklamáciami môže premeniť zákazníkov na ambasádorov značky – až 84 % respondentov uviedlo, že po uspokojivom reklamačnom procese by značku odporučili.
Týždenný podcast UPdate

Budúcnosť stratégie vášho online obchodu

Preferencie spotrebiteľov sa vyvíjajú a spolu s nimi aj samotná e-commerce scéna. Pri pohľade do budúcnosti sa predpokladá, že v rámci dodatočnej ochrany budú populárne luxusné predmety (29 %), domáce spotrebiče (59 %) a osobné pomôcky (68 %). Zvážte teda poskytovanie komplexných služieb ochrany pre položky s vysokou hodnotou.

Využitie ochrany produktov na podporu e-commerce

  1. Zlepšenie zákazníckej skúsenosti: Integrujte bezpečnostné opatrenia do nákupného procesu.
  2. Využívajte ochranu produktov ako rozlišovací prvok na konkurenčnom trhu e-commerce.
  3. Vo svojich ponukách zdôraznite kategórie s vysokým záujmom, ako je elektronika a luxusný tovar, a potom vytvorte stratégie ochrany prispôsobené týmto konkrétnym odvetviam.
  4. Investícia do správneho spracovania reklamácií zvýši retenciu klientov a podporí pozitívne ohlasy.
  5. Ak chcete zvýšiť dôveru a spokojnosť zákazníkov, ponúknite niekoľko možností ochrany, napríklad ochranu pri preprave, krytie náhodného poškodenia a predĺženú záruku.
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+