
Potreba komplexnej ochrany
Prieskum sa uskutočnil 12 krajinách – v USA, Mexiku, Brazílii, Austrálii, Indii, Južnej Kórei, Nemecku, Spojenom kráľovstve, Poľsku, Španielsku vo Švédsku a vo Francúzsku. Respondenti všetkých krajín sa v otázke ochrany objednávok stavajú pozitívne v nadpolovičnej väčšine.
Bezpečnosť výrobkov má pre spotrebiteľov obrovský význam. Začleniť možnosť ochrany do online nákupu teda podľa všetkého dáva zmysel.
„V našom prieskume medzi 600 nemeckými spotrebiteľmi väčšina respondentov (73 %) uviedla, že si chce kúpiť ochranu produktov priamo od svojich obľúbených značiek (predajcov, výrobcov a platobných aplikácií), a to v rámci nákupnej cesty aj po nákupe,“ uvádza správa.
Respondenti vo Švédsku súhlasili v 61 %, v Austrálii v 65 %, USA v 68 % a Južnej Kórei v 69 %. V Spojenom kráľovstve a Francúzsku dopyt narástol na 71 %, Poľsko dosiahlo 77 %, Španielsko dokonca 81 %. Najvyšší záujem vyjadrili Brazílčania (86 %), Mexičania (90 %) a Indi dokonca až 95 %.
Dôležité marketingové techniky e-commerce
- Pohodlie uvádzali respondenti ako hlavnú motiváciu pre nákup dodatočnej ochrany. Pre e-commerce sa ponúka zjednodušenie postupu a ponuka v košíku aj po nákupe.
- Prémiový potenciál: Spotrebitelia sú v priemere ochotní minúť o 19 % viac za výrobky, ktoré obsahujú integrovanú ochranu. To poskytuje vynikajúcu príležitosť na zvýšenie priemernej transakčnej ceny vašich online kampaní.
- Výhodné balíčky: 59 % zákazníkov si s väčšou pravdepodobnosťou vyberie ochranu. Zvážte ponuku celých balíkov, ktoré pokrývajú krádež a stratu, ochranu pred poškodením a predĺženú záruku.
- Zameranie kategórie: Osobná elektronika je najobľúbenejším tovarom, pri ktorom kupujúci požadujú ochranu. E-shopy s týmto zameraním by mali výrazne zvážiť podobné stratégie personalizovanej ochrany.
- Na reklamáciách záleží: Pozitívna skúsenosť s reklamáciami môže premeniť zákazníkov na ambasádorov značky – až 84 % respondentov uviedlo, že po uspokojivom reklamačnom procese by značku odporučili.
Budúcnosť stratégie vášho online obchodu
Preferencie spotrebiteľov sa vyvíjajú a spolu s nimi aj samotná e-commerce scéna. Pri pohľade do budúcnosti sa predpokladá, že v rámci dodatočnej ochrany budú populárne luxusné predmety (29 %), domáce spotrebiče (59 %) a osobné pomôcky (68 %). Zvážte teda poskytovanie komplexných služieb ochrany pre položky s vysokou hodnotou.
Využitie ochrany produktov na podporu e-commerce
- Zlepšenie zákazníckej skúsenosti: Integrujte bezpečnostné opatrenia do nákupného procesu.
- Využívajte ochranu produktov ako rozlišovací prvok na konkurenčnom trhu e-commerce.
- Vo svojich ponukách zdôraznite kategórie s vysokým záujmom, ako je elektronika a luxusný tovar, a potom vytvorte stratégie ochrany prispôsobené týmto konkrétnym odvetviam.
- Investícia do správneho spracovania reklamácií zvýši retenciu klientov a podporí pozitívne ohlasy.
- Ak chcete zvýšiť dôveru a spokojnosť zákazníkov, ponúknite niekoľko možností ochrany, napríklad ochranu pri preprave, krytie náhodného poškodenia a predĺženú záruku.