Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Z platformy pre zábavu na miesto, kde sa realizuje obchod: TikTok rozširuje svoje komerčné možnosti

TikTok chce posilniť svoju pozíciu v e-commerce a zopakovať úspech svojej čínskej verzie na západných trhoch.

Z platformy pre zábavu na miesto, kde sa realizuje obchod: TikTok rozširuje svoje komerčné možnosti
Zdroj: Depositphotos

TikTok sa snaží diverzifikovať svoje príjmy a zvýšiť svoju konkurencieschopnosť v oblasti sociálnych médií a digitálneho marketingu. Tento krok smeruje k transformácii TikToku z platformy pre zábavný obsah na miesto, kde sa realizuje aj obchod.

Tento trend súvisí s širším vývojom, keď sa viacero sociálnych médií snaží zvýšiť svoje zisky prostredníctvom e-commerce a digitálneho marketingu, čím posilňujú svoju pozíciu v digitálnom ekosystéme a prispievajú k rastu online obchodu.

“V posledných rokoch sme boli svedkami toho, ako dokáže TikTok ovplyvňovať nakupujúcich a usmerňovať ich nákupné rozhodnutia. Okrem vypredaných regálov a hashtagov ako #TikTokMadeMeBuyIt je najdôležitejšie poznamenať, že toto nákupné hnutie vytvorila komunita – miliarda ľudí na celom svete, ktorí sa chodia na TikTok zabávať, inšpirovať, vzdelávať a teraz aj nakupovať,” vysvetľuje platforma.

Napriek obavám z možného narúšania používateľského zážitku sa spoločnosť sústreďuje na rozšírenie obchodných prvkov v aplikácii, vrátane nových formátov reklám a spolupráce s platformou Shopify.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Video Shopping Ads

TikTok pridáva nové formáty, kde chce inzerentom poskytnúť väčší priestor na promovanie produktov. V spolupráci s platformou Shopify bude možné integrovať katalóg a dátové prepojenia na sociálnu sieť. Obchodníci získajú možnosť spustiť svoju prvú Video Shopping Ad pomocou prednastavených parametrov kampane a overených postupov priamo v platforme Shopify.

Tento typ kampaní bude navyše aj na karte vyhľadávania, ktoré sa rozšíria aj za stránku Pre vás.

“S Carouselom môžete dosiahnuť dvojnásobné zvýšenie CTR a 292 % zvýšenie CTA ROAS pri retargetingu. S produktovými dlaždicami sme zaznamenali 14 % nárast CTR a 3,2 % zvýšenie ROAS v porovnaní so samotnými produktovými kartami,” uvádza v správe.

Týždenný podcast UPdate

TikTok Shop a Shop Ads

Podľa údajov TikToku, 3 zo 4 používateľov majú tendenciu nakúpiť u značky, ktorú videli v TikTok Shope.

“Nedávno sme spustili kartu Shop, ktorá umožňuje používateľom bez námahy objavovať a prezerať produkty, ponúka väčšie pohodlie pre online nakupujúcich a viac interakcií s obchodníkmi. Táto nová karta v aplikácii otvára známe nákupné rozhranie, v ktorom majú používatelia priamy prístup ku všetkému, čo súvisí s ich nákupnými aktivitami,” približuje TikTok.

TikTok informuje aj o novom formáte reklamy “Shop Ads Product Card”, ktorý je teraz k dispozícii na novovytvorenej karte s názvom “Shop”. Predtým bol tento formát dostupný len na hlavnej stránke “For You”. Rozšírením umiestnenia reklám na kartu “Shop” majú obchodníci na TikToku novú možnosť propagovať svoje produkty priamo na tejto karte, pričom využívajú iba obrázok a základné informácie z katalógu produktov. Tieto umiestnenia sú cielené na zákazníkov, ktorí sú už aktívni v objavovaní produktov a nakupovaní, čo môže viesť k lepšiemu výkonnosti reklám a maximalizácii predaja.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní
2 min. čítanie

Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní

Facebook oznámil významné zmeny týkajúce sa správy živých videí na svojej sieti. Dôležitá zmena vstupuje do platnosti dnes, 19. februára 2025 – všetky nové živé vysielania budú na platforme dostupné len 30 dní po ich odvysielaní. Po mesiaci Facebook automaticky vymaže všetky videá zo svojich serverov. Zistite, ako bude fungovať ukladanie živých vysielaní na Facebooku […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?
5 min. čítanie

Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Sociálne médiá sú dnes jedným z najdôležitejších kanálov pre značky, ktoré chcú zaujať, budovať vzťahy so zákazníkmi a podporovať predaj. Najnovší Sprout Social Index™ 2025 odhaľuje, ako sa menia očakávania spotrebiteľov a čo musia značky urobiť, aby zostali relevantné. Aké sú očakávania od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+