TikTok sa snaží diverzifikovať svoje príjmy a zvýšiť svoju konkurencieschopnosť v oblasti sociálnych médií a digitálneho marketingu. Tento krok smeruje k transformácii TikToku z platformy pre zábavný obsah na miesto, kde sa realizuje aj obchod.
Tento trend súvisí s širším vývojom, keď sa viacero sociálnych médií snaží zvýšiť svoje zisky prostredníctvom e-commerce a digitálneho marketingu, čím posilňujú svoju pozíciu v digitálnom ekosystéme a prispievajú k rastu online obchodu.
“V posledných rokoch sme boli svedkami toho, ako dokáže TikTok ovplyvňovať nakupujúcich a usmerňovať ich nákupné rozhodnutia. Okrem vypredaných regálov a hashtagov ako #TikTokMadeMeBuyIt je najdôležitejšie poznamenať, že toto nákupné hnutie vytvorila komunita – miliarda ľudí na celom svete, ktorí sa chodia na TikTok zabávať, inšpirovať, vzdelávať a teraz aj nakupovať,” vysvetľuje platforma.
Napriek obavám z možného narúšania používateľského zážitku sa spoločnosť sústreďuje na rozšírenie obchodných prvkov v aplikácii, vrátane nových formátov reklám a spolupráce s platformou Shopify.
Video Shopping Ads
TikTok pridáva nové formáty, kde chce inzerentom poskytnúť väčší priestor na promovanie produktov. V spolupráci s platformou Shopify bude možné integrovať katalóg a dátové prepojenia na sociálnu sieť. Obchodníci získajú možnosť spustiť svoju prvú Video Shopping Ad pomocou prednastavených parametrov kampane a overených postupov priamo v platforme Shopify.
Tento typ kampaní bude navyše aj na karte vyhľadávania, ktoré sa rozšíria aj za stránku Pre vás.
“S Carouselom môžete dosiahnuť dvojnásobné zvýšenie CTR a 292 % zvýšenie CTA ROAS pri retargetingu. S produktovými dlaždicami sme zaznamenali 14 % nárast CTR a 3,2 % zvýšenie ROAS v porovnaní so samotnými produktovými kartami,” uvádza v správe.
TikTok Shop a Shop Ads
Podľa údajov TikToku, 3 zo 4 používateľov majú tendenciu nakúpiť u značky, ktorú videli v TikTok Shope.
“Nedávno sme spustili kartu Shop, ktorá umožňuje používateľom bez námahy objavovať a prezerať produkty, ponúka väčšie pohodlie pre online nakupujúcich a viac interakcií s obchodníkmi. Táto nová karta v aplikácii otvára známe nákupné rozhranie, v ktorom majú používatelia priamy prístup ku všetkému, čo súvisí s ich nákupnými aktivitami,” približuje TikTok.
TikTok informuje aj o novom formáte reklamy “Shop Ads Product Card”, ktorý je teraz k dispozícii na novovytvorenej karte s názvom “Shop”. Predtým bol tento formát dostupný len na hlavnej stránke “For You”. Rozšírením umiestnenia reklám na kartu “Shop” majú obchodníci na TikToku novú možnosť propagovať svoje produkty priamo na tejto karte, pričom využívajú iba obrázok a základné informácie z katalógu produktov. Tieto umiestnenia sú cielené na zákazníkov, ktorí sú už aktívni v objavovaní produktov a nakupovaní, čo môže viesť k lepšiemu výkonnosti reklám a maximalizácii predaja.