2 min. čítanie

Yum! Brands neočakávane zatvorila takmer 300 reštaurácií

Útok ransomvéru spôsobil problémy značke Yum! Podvodníci sa často zameriavajú na reštaurácie a donáškové aplikácie, považujú ich za vhodné ciele na finančné podvody.

Yum! Brands neočakávane zatvorila takmer 300 reštaurácií

Poskytovateľ rýchleho občerstvenia Yum! Brands zverejnil, že útok ransomvéru ho prinútil zatvoriť takmer 300 reštaurácií v Spojenom kráľovstve. Spoločnosť to uviedla vo vyhlásení pre Komisiu pre cenné papiere a burzy. 

Po zistení incidentu okamžite prijala ochranné opatrenia, ktoré zahŕňali vyradenie niektorých systémov z prevádzky a zlepšenie monitorovacej technológie. Firma aktívne pracuje na obnovení a očakáva, že tento proces bude ukončený v najbližších dňoch. 

Spoločnosť dodala, že všetky reštaurácie už fungujú, momentálne prebieha vyšetrovanie a zároveň o útoku informovala federálne orgány činné v trestnom konaní.

Odcudzenie údajov

“Yum! Brands začala vyšetrovanie a najala si popredných odborníkov v oblasti kybernetickej bezpečnosti a forenznej analýzy,” uviedla spoločnosť vo vyhlásení na svojej webovej stránke. Spoločnosť potvrdila, že z jej siete boli odcudzené údaje, ale uviedla, že v súčasnosti neexistuje žiadny dôkaz o tom, že by boli odcudzené databázy zákazníkov.

Spoločnosť Yum, ktorá vlastní aj reťazec Pizza Hut a Taco Bell, nezverejnila, ktoré reštaurácie boli útokom zasiahnuté a zároveň neočakáva, že by táto udalosť mala podstatný negatívny vplyv na jej podnikanie, prevádzku alebo finančné výsledky.

Informácie o útoku ako prvý zverejnil portál cybersecuritydive.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein