2 min. čítanie

Yum! Brands neočakávane zatvorila takmer 300 reštaurácií

Útok ransomvéru spôsobil problémy značke Yum! Podvodníci sa často zameriavajú na reštaurácie a donáškové aplikácie, považujú ich za vhodné ciele na finančné podvody.

Yum! Brands neočakávane zatvorila takmer 300 reštaurácií

Poskytovateľ rýchleho občerstvenia Yum! Brands zverejnil, že útok ransomvéru ho prinútil zatvoriť takmer 300 reštaurácií v Spojenom kráľovstve. Spoločnosť to uviedla vo vyhlásení pre Komisiu pre cenné papiere a burzy. 

Po zistení incidentu okamžite prijala ochranné opatrenia, ktoré zahŕňali vyradenie niektorých systémov z prevádzky a zlepšenie monitorovacej technológie. Firma aktívne pracuje na obnovení a očakáva, že tento proces bude ukončený v najbližších dňoch. 

Spoločnosť dodala, že všetky reštaurácie už fungujú, momentálne prebieha vyšetrovanie a zároveň o útoku informovala federálne orgány činné v trestnom konaní.

Odcudzenie údajov

“Yum! Brands začala vyšetrovanie a najala si popredných odborníkov v oblasti kybernetickej bezpečnosti a forenznej analýzy,” uviedla spoločnosť vo vyhlásení na svojej webovej stránke. Spoločnosť potvrdila, že z jej siete boli odcudzené údaje, ale uviedla, že v súčasnosti neexistuje žiadny dôkaz o tom, že by boli odcudzené databázy zákazníkov.

Spoločnosť Yum, ktorá vlastní aj reťazec Pizza Hut a Taco Bell, nezverejnila, ktoré reštaurácie boli útokom zasiahnuté a zároveň neočakáva, že by táto udalosť mala podstatný negatívny vplyv na jej podnikanie, prevádzku alebo finančné výsledky.

Informácie o útoku ako prvý zverejnil portál cybersecuritydive.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+