V júni minulého roka YouTube hovoril o tom, že tvorcom prinesie dlho požadovanú funkciu – testovanie miniatúr, teda náhľadov videí, ktoré tvorcom pomôžu optimalizovať výkonnosť ich obsahu. Vo videu avizovali, že tvorcovia budú môcť nahrať až 3 varianty obrázkov, aby vyhodnotili, ktorý prináša najlepšie prekliky. A/B testing môže byť spustený až po dobu 2 týždňov.
Plaforma skúšala novinku v malom merítku, aktuálne sa však testovanie rozšírilo až na 50 tisíc kanálov s rôznym zameraním. Tvrdí tak Rene Ritchie, zástupca spoločnosti YouTube pre styk s tvorcami:
“Testovanie miniatúr je stále v štádiu testovania. Od konca minulého roka sa testovanie rozšírilo na 50 tisíc kanálov rôznych typov, veľkostí a regiónov v rámci YouTube (čo je stále malé číslo vzhľadom na to, koľko kanálov je na YouTube). To bude pokračovať, kým tím nebude mať pocit, že produkt prináša tvorcom to, čo potrebuje, a potom sa začne prechádzať do režimu spustenia. Zatiaľ nemáme žiadny časový plán, pretože je ťažké predpovedať, ako rýchlo alebo pomaly budú prebiehať testy takéhoto rozsahu, ale hneď ako bude pripravený na spustenie, YouTube dá určite všetkým vedieť.”