Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

WeWork je príkladom technologickej bubliny. Hodnota spoločnosti sa prepadla o 98 % a bojuje o prežitie

Hodnota spoločnosti klesla na 450 miliónov dolárov, čo je stotina hodnoty spred štyroch rokov. Nie je jasné, či sa udrží na trhu.

WeWork je príkladom technologickej bubliny. Hodnota spoločnosti sa prepadla o 98 % a bojuje o prežitie
Zdroj: Depositphotos

Bol to startupový sen. Coworkingové centrá začali vznikať ako huby po daždi, no jeden koncept vynikal nad ostatnými. Spoločnosť s názvom WeWork. Jej história siaha do roku 2010, keď Adam Neumann a Miguel McKelvey založili v americkom New Yorku firmu pre zdieľané priestory, ktorej hlavným účelom bolo zjednotiť startupy a inovatívne nápady pod jednu strechu.

To sa aj podarilo. Zo značky WeWork sa po desiatich rokoch stala značka svetového rangu. S tým prichádzali aj vysoké tržby a otváranie nových pobočiek. V roku 2021 mala spoločnosť viac ako 6-tisíc zamestnancov a fungovala vo viac ako 120 krajinách.

Návod ako stratiť miliardy

Ešte na jar 2019 mala spoločnosť WeWork hodnotu takmer 50 miliárd dolárov, alebo sa ňou aspoň chválili jej hlavní investori zo spoločnosti SoftBank. Už vtedy sa ozývali hlasy, že je to neadekvátne, že WeWork nie je startup, ale len atraktívne zabalený obchodník s nehnuteľnosťami, ale masívny marketing to dokázal prekonať. Bublina praskla, keď médiá odhalili, ako zakladateľ Adam Neumann vytuneloval spoločnosť a zároveň si vybudoval kult osobnosti. Zo spoločnosti odišiel tesne pred pandémiou covidu.

Odvtedy to išlo so spoločnosťou WeWork z kopca. Koronavírus logicky postavil jej obchodný model na hlavu a kancelárie boli prázdne, ale postupný návrat ľudí do práce a dôraz na flexibilitu, kde sa prelína home office a bývanie na pracovisku, jej dali šancu na reštart. V roku 2021 spoločnosť WeWork vstúpila na newyorskú burzu, už plne riadená manažérmi zo SoftBank.

Týždenný podcast UPdate

Hodnota akcií sa radikálne prepadla

Verejne priznali, že nie sú technologickou spoločnosťou, ale spoločnosťou, ktorá prenajíma kancelárske priestory, len to robí trochu modernejšie a inteligentnejšie ako väčšina hráčov v tomto odvetví. Výrazne tiež zredukovali množstvo ponúk vo svojom portfóliu. Ani to však nestačilo – hodnota akcií klesala a klesala a svoju úlohu zohrala aj značne poškodená povesť značky WeWork, ktorá sa stala symbolom startupovej a technologickej bubliny.

Hodnota akcií so značkou WE sa teraz znížila o 98 percent. Áno, čítate správne, 98 percent. Ešte v utorok bola situácia o niečo lepšia, vtedy klesli „len“ o 95 percent, ale varovanie Davida Tolleyho, ktoré zahrnul do svojej štvrťročnej správy o výsledkoch, ich poslalo ešte nižšie. V súčasnosti sa teda obchodujú za približne 18 centov za akciu.

A akú hodnotu má WeWork dnes, ktorý bol ešte relatívne nedávno najhodnotnejším startupom na svete? Pri hodnote 450 miliónov dolárov je to stotina toho, na čo ju investori ocenili pred štyrmi rokmi. A naďalej klesá…

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe