Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

WeWork je príkladom technologickej bubliny. Hodnota spoločnosti sa prepadla o 98 % a bojuje o prežitie

Hodnota spoločnosti klesla na 450 miliónov dolárov, čo je stotina hodnoty spred štyroch rokov. Nie je jasné, či sa udrží na trhu.

WeWork je príkladom technologickej bubliny. Hodnota spoločnosti sa prepadla o 98 % a bojuje o prežitie
Zdroj: Depositphotos

Bol to startupový sen. Coworkingové centrá začali vznikať ako huby po daždi, no jeden koncept vynikal nad ostatnými. Spoločnosť s názvom WeWork. Jej história siaha do roku 2010, keď Adam Neumann a Miguel McKelvey založili v americkom New Yorku firmu pre zdieľané priestory, ktorej hlavným účelom bolo zjednotiť startupy a inovatívne nápady pod jednu strechu.

To sa aj podarilo. Zo značky WeWork sa po desiatich rokoch stala značka svetového rangu. S tým prichádzali aj vysoké tržby a otváranie nových pobočiek. V roku 2021 mala spoločnosť viac ako 6-tisíc zamestnancov a fungovala vo viac ako 120 krajinách.

Návod ako stratiť miliardy

Ešte na jar 2019 mala spoločnosť WeWork hodnotu takmer 50 miliárd dolárov, alebo sa ňou aspoň chválili jej hlavní investori zo spoločnosti SoftBank. Už vtedy sa ozývali hlasy, že je to neadekvátne, že WeWork nie je startup, ale len atraktívne zabalený obchodník s nehnuteľnosťami, ale masívny marketing to dokázal prekonať. Bublina praskla, keď médiá odhalili, ako zakladateľ Adam Neumann vytuneloval spoločnosť a zároveň si vybudoval kult osobnosti. Zo spoločnosti odišiel tesne pred pandémiou covidu.

Odvtedy to išlo so spoločnosťou WeWork z kopca. Koronavírus logicky postavil jej obchodný model na hlavu a kancelárie boli prázdne, ale postupný návrat ľudí do práce a dôraz na flexibilitu, kde sa prelína home office a bývanie na pracovisku, jej dali šancu na reštart. V roku 2021 spoločnosť WeWork vstúpila na newyorskú burzu, už plne riadená manažérmi zo SoftBank.

Týždenný podcast UPdate

Hodnota akcií sa radikálne prepadla

Verejne priznali, že nie sú technologickou spoločnosťou, ale spoločnosťou, ktorá prenajíma kancelárske priestory, len to robí trochu modernejšie a inteligentnejšie ako väčšina hráčov v tomto odvetví. Výrazne tiež zredukovali množstvo ponúk vo svojom portfóliu. Ani to však nestačilo – hodnota akcií klesala a klesala a svoju úlohu zohrala aj značne poškodená povesť značky WeWork, ktorá sa stala symbolom startupovej a technologickej bubliny.

Hodnota akcií so značkou WE sa teraz znížila o 98 percent. Áno, čítate správne, 98 percent. Ešte v utorok bola situácia o niečo lepšia, vtedy klesli “len” o 95 percent, ale varovanie Davida Tolleyho, ktoré zahrnul do svojej štvrťročnej správy o výsledkoch, ich poslalo ešte nižšie. V súčasnosti sa teda obchodujú za približne 18 centov za akciu.

A akú hodnotu má WeWork dnes, ktorý bol ešte relatívne nedávno najhodnotnejším startupom na svete? Pri hodnote 450 miliónov dolárov je to stotina toho, na čo ju investori ocenili pred štyrmi rokmi. A naďalej klesá…

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+