
Európa si voči americkému trhu upevnila pozíciu vďaka nárastu príjmov značiek ako napr. Zalando, Decathlon, ale aj About You. Najsilnejšiu kategóriu s 39 % podielom tvorí móda, šperky a baby segment, nasleduje dom, záhrada a DYI (urob si sám). Čo sa týka konkrétnych značiek, prvenstvo si udržal švédsky gigant, ktorý okrem minimalistického skladacieho nábytku ponúka aj legendárne mäsové guličky.
Značky s najvyšším obratom
Je to tak, na výslní opäť dominuje obľúbená Ikea, ktorá dosiahla cezhraničný obrat vo výške 5,6 miliardy eur. Pre zaujímavosť, jej celosvetové maloobchodné tržby presiahli 44,6 miliardy eur, pričom európsky trh tvoril vyše 70 %. Good job, aj keď v tomto prípade by sa skôr hodilo povedať „bra jobbat“.
Na druhom mieste kraľuje nemecký obchodný reťazec Lidl, ktorý je v našich končinách veľmi populárny (pamätáte sa na Lidl merch, ktorý sa u nás ihneď vypredal?), nasledujú e-shopy s módou Zalando (Nemecko) a H&M (Švédsko) a prvú päticu uzatvára spoločnosť Lego (Dánsko).
Zdroj: CROSS-BORDER COMMERCE EUROPE
Úspech slávi aj český e-shop
Ako už napovedá vyššie zobrazená tabuľka, medzi najlepších sa dostal aj český e-shop z oblasti beauty segmentu – Notino. Do roku 2016 sme ho poznali pod názvom Parfums.cz, v roku 2017 však prešiel rebrandom. Aktuálne pôsobí v 28 krajinách, zamestnáva viac ako 1500 zamestnancov a v e-commerce dosahuje úctyhodné úspechy.
Spolu so spoločnosťou Adidas nahradili Bauhaus a Euronics, ktoré uzatvárali top desiatku najúspešnejších cezhraničných e-shopov v roku 2021.
Cezhraničný e-commerce bude naďalej rásť
Podľa štatistík Cross-Border Commerce Europe môžeme očakávať pomerne vysoký percentuálny nárast cezhraničného elektronického obchodu aj v najbližšom období. A to sú, vzhľadom na nepriaznivú situáciu (nielen) na európskom trhu, skutočne pozitívne vyhliadky. Nechajme sa prekvapiť, čo prinesie rok 2023.