2 min. čítanie

V rebríčku najúspešnejších európskych e-shopov svieti aj česká značka. Uhádnete ktorá?

Európske e-shopy dosiahli v roku 2022 rekordný cezhraničný obrat vo výške 105,5 miliardy eur, čo predstavuje vyše 5 % medziročný nárast. V rámci krajín, ktoré k obratu prispeli najviac, sa na prvých troch priečkach umiestnili Nemecko, Spojené kráľovstvo a Francúzsko. Skúste si tipnúť, ktorá značka si udržala prvenstvo a ktorá značka z Českej republiky sa dostala do top desiatky?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
V rebríčku najúspešnejších európskych e-shopov svieti aj česká značka. Uhádnete ktorá?

Európa si voči americkému trhu upevnila pozíciu vďaka nárastu príjmov značiek ako napr. Zalando, Decathlon, ale aj About You. Najsilnejšiu kategóriu s 39 % podielom tvorí móda, šperky a baby segment, nasleduje dom, záhrada a DYI (urob si sám). Čo sa týka konkrétnych značiek, prvenstvo si udržal švédsky gigant, ktorý okrem minimalistického skladacieho nábytku ponúka aj legendárne mäsové guličky.

 Značky s najvyšším obratom

Je to tak, na výslní opäť dominuje obľúbená Ikea, ktorá dosiahla cezhraničný obrat vo výške 5,6 miliardy eur. Pre zaujímavosť, jej celosvetové maloobchodné tržby presiahli 44,6 miliardy eur, pričom európsky trh tvoril vyše 70 %. Good job, aj keď v tomto prípade by sa skôr hodilo povedať „bra jobbat“.

Na druhom mieste kraľuje nemecký obchodný reťazec Lidl, ktorý je v našich končinách veľmi populárny (pamätáte sa na Lidl merch, ktorý sa u nás ihneď vypredal?), nasledujú e-shopy s módou Zalando (Nemecko) a H&M (Švédsko) a prvú päticu uzatvára spoločnosť Lego (Dánsko).

Zdroj: CROSS-BORDER COMMERCE EUROPE

 

Úspech slávi aj český e-shop

Ako už napovedá vyššie zobrazená tabuľka, medzi najlepších sa dostal aj český e-shop z oblasti beauty segmentu – Notino. Do roku 2016 sme ho poznali pod názvom Parfums.cz, v roku 2017 však prešiel rebrandom. Aktuálne pôsobí v 28 krajinách, zamestnáva viac ako 1500 zamestnancov a v e-commerce dosahuje úctyhodné úspechy.

Spolu so spoločnosťou Adidas nahradili Bauhaus a Euronics, ktoré uzatvárali top desiatku najúspešnejších cezhraničných e-shopov v roku 2021.

Cezhraničný e-commerce bude naďalej rásť

Podľa štatistík Cross-Border Commerce Europe môžeme očakávať pomerne vysoký percentuálny nárast cezhraničného elektronického obchodu aj v najbližšom období. A to sú, vzhľadom na nepriaznivú situáciu (nielen) na európskom trhu, skutočne pozitívne vyhliadky. Nechajme sa prekvapiť, čo prinesie rok 2023.



Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastrešujem marketing pre platobné systémy Besteron. Vyše 8 rokov tiež pôsobím ako prekladateľ a kreatívny copywriter. Riadim sa heslom: „Nikto nečíta reklamy. Ľudia čítajú to, čo ich zaujíma, čo je občas aj reklama…“.

Tento článok ti prináša

Besteron

S platobnou bránou Besteron už nemusíte čakať na svoje peniaze. Máte ich k dispozícii v ten istý deň, ako zaplatí zákazník a môžete ich znovu investovať do rozvoja svojho podnikania. Platobná brána Besteron je to pravé platobné riešenie pre každého obchodníka. Individuálny prístup a kvalitné služby si získali dôveru už množstva našich klientov. Neustále sa snažíme inovovať funkcie našich služieb. K vylepšeniam a novým nápadom nám prispievajú aj samotní klienti. Na základe ich podnetov dokážeme pridávať alebo personalizovať funkcie či už platobnej brány alebo POS terminálov. S klientským rozhraním máte prehľad o všetkých transakciách, k dispozícii máte prehľadné výpisy a reporty, ktorých export do účtovníctva je samozrejmosťou tak ako aj vytváranie platobných odkazov. Naša vízia na najbližšie roky je stať sa špičkou v poskytovaní komplexných platobných riešení a vytvoriť prosperujúce podnikateľské prostredie, v ktorom fungujú korektné vzťahy a vzájomná podpora jednotlivých segmentov.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Nenechajte si zákazníkov utiecť: Ako ich zaujať a zabrániť opusteniu košíka

Každý z nás sa niekedy ocitol v situácii, keď v e-shope vyberáme produkty, vkladáme ich do košíka a zrazu sa niečo stane – vyrušenie, nesúvislá myšlienka alebo jednoducho strata záujmu. Výsledkom je opustený košík, ktorý zostane visieť niekde na internete. Z pohľadu užívateľa to môže byť iba nezámerné opomenutie, zatiaľ čo pre majiteľa e-shopu to […]

Karel Souček Karel Souček
SEO/UX team leader
Prečítať článok
5 min. čítanie

Bezpečnosť a WordPress: Ako sa chrániť pred kybernetickými hrozbami

Jednou z najdôležitejších priorít pri spravovaní webovej stránky je jej zabezpečenie pred útokmi. Mali by ste zvážiť rôzne prvky, ktoré pomôžu ochrániť vašu webovú stránku pred nebezpečenstvom. Nižšie sa pozrieme na základné možnosti zabezpečenia a priblížime si odporúčania, ktoré sa oplatí dodržať. Detailnejšie sa budem venovať dvojfaktorovému overeniu (2FA).

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+