2 min. čítanie

Úspešný apríl v českých e-shopoch: susedia míňali výrazne viac ako v predchádzajúcich mesiacoch

Podľa pravidelného mesačného prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) minuli Česi nakupujúci v e-shopoch v priemere 4 714 Kč. To je približne o 700 korún viac ako v jednotlivých mesiacoch prvého štvrťroka. Oproti marcu sa zvýšili aj priemerné výdavky za služby na internete, ktoré dosiahli 6 111 Kč.

Úspešný apríl v českých e-shopoch: susedia míňali výrazne viac ako v predchádzajúcich mesiacoch
Zdroj: Depositphotos

Spotrebitelia prestávajú šetriť, ich nákupy s príchodom jari rastú

„Po dvoch rokoch poklesu vnímame, že zákazníci odkladajú prílišnú opatrnosť a že český e-commerce by mal opäť smerovať k tradičnému rastu. Potvrdzuje to aj náš najnovší prieskum, podľa ktorého nakupujúci v apríli minuli za tovar v e-commerce výrazne viac ako v predchádzajúcich mesiacoch. Kým v prvom štvrťroku tohto roka sa priemerné výdavky na tovar v internetových obchodoch pohybovali pod hranicou štyroch tisíc korún, v apríli to bolo o sedemsto korún viac. To znamená nárast približne o 20 %, čo je veľmi pozitívny signál pre všetkých internetových predajcov,“ hovorí výkonný riaditeľ APEK Ján Vetyška.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Česi viac utrácali za tovary a služby a s blížiacimi sa letnými prázdninami očakávame ďalší posun týmto smerom, najmä v súvislosti s nákupom zájazdov, ubytovania, cestovných lístkov a leteniek.

Zvýšili sa výdavky na jednorazové nákupy nad 5 000 korún

Okrem priemerných výdavkov sa APEK každý mesiac zaoberá aj tým, či a v akej výške spotrebitelia uskutočňujú mimoriadne jednorazové nákupy. Pre lepšiu diferenciáciu stanovila asociácia vo svojom prieskume spodnú hranicu päťtisíc korún, ktorou sa môžu respondenti prieskumu riadiť. V apríli uskutočnilo online nákupy spĺňajúce tieto parametre viac ako 12 % nakupujúcich, čo je v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami obvyklý podiel.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

„Kým v prvých troch mesiacoch roku 2024 sa hodnota jednorazových drahších nákupov pohybovala v priemere medzi desiatimi a dvanástimi tisíckami, v apríli spotrebitelia na tieto objednávky vyššej hodnoty minuli viac ako 16 000 korún. To opäť potvrdzuje väčšiu ochotu zákazníkov nakupovať v e-shopoch s väčšou mierou odvahy,“ dodáva Jan Vetyška.

Výsledky aktuálneho prieskumu tak potvrdzujú optimizmus, s ktorým zástupcovia českých e-shopov pristupujú k tomuto roku. „Sme presvedčení, že po dvoch náročných rokoch bude naše e-commerce opäť medziročne výrazne rásť. Predpokladám, že v porovnaní s vlaňajškom bude zvýšenie obratov za predaný tovar najmenej v rade vyšších jednotiek percent,“ uzatvára Vetyška.

Asociácia pre elektronickú komerciu (APEK) najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1096 respondentov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+