Vzdelávací kanál STEM (skratka pre Science, Technology, Engineering a Mathematics) bol v Spojených štátoch predstavený už minulý rok. TikTok chcel podľa vlastných slov užívateľom priniesť “ďalšie objavovanie” a “vyhradený priestor na skúmanie širokej škály inšpiratívnych, zábavných a obohacujúcich videí týkajúcich sa vedy, techniky, inžinierstva a matematiky”.
Po odskúšaní na americkom trhu platforma rozširuje obsah aj do Európy. Dnes oznámila spustenie novinky pre Veľkú Britániu a Írsko.
“S cieľom povzbudiť mladých ľudí, aby sa venovali týmto témam, budú mať osoby mladšie ako 18 rokov predvolene zapnutý kanál STEM, ale podľa vlastného uváženia si môžu upraviť nastavenia obsahu v aplikácii. Tí, ktorí majú viac ako 18 rokov, a hľadajú obohacujúci kanál s obsahom, si môžu kanál STEM zapnúť tak, že prejdú do nastavení obsahu v aplikácii. Od spustenia v USA navštevuje kanál STEM každý týždeň tretina tínedžerov,” tvrdí TikTok.
Je očividné, že TikTok sa snaží posilniť svoju pozíciu ako vzdelávací nástroj pre mladých používateľov.
Zároveň tým vzniká príležitosť pre marketérov – STEM kanál môže čoskoro aj u nás prerásť do nového trendu a vytvoriť nové podhubie pri tvorbe kampaní alebo pri komunikácii so zákazníkmi. Do nového feedu sa môžete dostať cez hashtagy ako napríklad #STEM, #education, #science alebo #technology. Vďaka tomu sa videá zaradia do príslušných kategórií a môžu sa zobraziť na STEM kanáli.
“Aby sme komunite TikToku pomohli priniesť vysokokvalitný obsah STEM, rozširujeme naše partnerstvá so spoločnosťou Common Sense Networks, ktorej poslaním je vytvárať a kurátorsky zabezpečovať bezpečný, veku primeraný a pútavý obsah pre mladých ľudí a rodiny, a s globálnym lídrom v oblasti žurnalistiky Poynter Institute, ktorý pokrýva Európu.” tvrdí TikTok.
Kedy sa novinka rozšíri aj do ďalších krajín je zatiaľ otázne. Situáciu budeme sledovať a informovať o zmenách, preto sa určite prihláste na odber denného newslettera. ⬇️