Podľa grafu zverejnenom v októbri na prezentácii pre investorov vidíme, že komunita na Snapchate neustále rastie. Kamera Snapchatu podporuje skutočné priateľstvá prostredníctvom vizuálnej komunikácie, sebavyjadrenia a rozprávania príbehov. Hrá transformatívnu úlohu v tom, ako ľudia vnímajú svet okolo seba, pričom kombinuje to, čo vidia v reálnom svete, so všetkým, čo majú k dispozícii v digitálnom svete.
Podľa správy spoločnosti za 3. štvrťrok 2023 sa počet denných aktívnych používateľov (DAU) zvýšil medziročne o 12 % na 406 miliónov. Podľa Transparency report má spoločnosť na Slovensku viac ako 590 tisíc používateľov a v Česku viac ako 1,2 milióna.
Snapchat predstavil svetu formát 24-hodinových príbehov a vyniká v oblasti rozšírenej reality (Augmented Reality, skrátene AR), kedy cez šošovku kamery mobilného telefónu vytvára interaktívny zážitok, ktorý obohacuje reálny svet. To, čo začalo ako zábava, dozrelo na inovatívny nástroj, ktorý vytvára jedinečné zážitky a poháňa obchodné výsledky.
Neustále inovácie
Snapchat okrem rastu používateľov neustále prináša inovácie, do éry AI chatbotov vstúpil s My AI, chatbotom žijúcim v appke Snapchatu a fungujúcom na technológii ChatGPT od OpenAI a vylepšením o unikátne bezpečnostné prvky. Na báze generatívneho AI bol postavený produkt Dreams, ktorý priamo v aplikácii Snapchatu na základe selfie fotiek vygeneruje personalizované obrázky.
Inzerenti na Slovensku, ktorí by chceli zažiť inovatívne reklamné príležitosti, ktoré Snapchat ponúka, sa môžu spojiť so spoločnosťou Aleph na Slovensku. Tá je exkluzívnym obchodným zástupcom spoločnosti Snap, funguje ako strategický partner a podpora pri riešení problémov pre zadávateľov reklamy. Na základe údajov z reklamných kampaní, ktorými Aleph na Slovensku disponuje, môžeme s istotou povedať, že Snapchat je obzvlášť silný vo vekovej skupine tínedžerov a mladých dospelých vo vekovom rozmedzí 13 – 24 rokov.
Ako využiť Snapchat na zásah mladého publika?
Reklamný účet tejto platformy je podobný účtom, ktoré každý online marketér pozná z prostredia iných sociálnych sietí. Nastavovanie kampaní funguje na podobnom princípe od počiatočného výboru cieľu kampane až po nastavovanie jednotlivých reklamných kreatív. Špecifiká tohto systému a prípadné otázky radi pomôžu zodpovedať členovia Aleph tímu na Slovensku, sediaci v Bratislave a hovoriaci po slovensky. Stačí sa ozvať na info.sk@alephholding.com.
Základom úspešnej kampane na Snapchate je práca s prvkami rozšírenej reality (vyššie spomenutými ARs). Môžeme si pozrieť ako tieto ARs postavila napríklad firma mBank v kampani smerovanej na Česko a Slovensko.
Tento reklamný formát sa dopĺňa klasickými vertikálnymi bannermi a videami, ktoré bežia medzi Stories priateľov alebo celebrít. Videoreklama už je od minulého roku umiestnená aj v sekcii Spotlight, ktorá je feedom populárnych vertikálnych videí po vzore iných sociálnych sietí.
Ak chcete rozšíriť svoju reklamnú hru o špičkové technológie, akou je napríklad rozšírená realita v kamere Snapchatu, obráťte sa na slovenský tím v Aleph. Spojte sa s odborníkmi, ktorí vám bezplatne poskytnú praktickú podporu a globálne prípadové štúdie.