6 min. čítanie

Rozhovor s DEPO, silným logistickým hráčom s 200 odbernými miestami na Slovensku

Logistický trh pre eshopy je všeličo, len nie sexy téma. Je to ťažký segment, v ktorom sa málokedy niečo deje. Preto sme radi, že vám môžeme priniesť rozhovor s DEPO, ďalšou možnosťou doručovania zásielok pre ecommerce. A nejde o žiadneho nováčika - DEPO využíva infranštruktúru už existujúcej siete, kde vie ísť až do 600 odberných miest na tých najlepších adresách po celom Slovensko.

Rozhovor s DEPO, silným logistickým hráčom s 200 odbernými miestami na Slovensku

Prečo ste sa rozhodli založiť DEPO, keď už existuje veľa výdajných miest Slovenskej Pošty a kuriérskych spoločností?

Rozhodnutie priniesť DEPO na Slovenský trh, kde v tom čase už existovali iné siete výdajných bodov podporili najmä tieto dôvody:

  • Prevádzkovateľom služby DEPO je spoločnosť Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a.s., ktorá patrí do skupiny holdingových spoločností vlastniacich e-shopy. Zákazníkom týchto e-shopov sme sa už dlhšiu dobu pokúšali zabezpečiť rýchly a spoľahlivý spôsob dodania tovaru. Preto sme začali zisťovať, aké sú možnosti na trhu.
  • Ani jedna z existujúcich možností však nebola pre naše potreby dostačujúca a tak vznikol nápad s vlastnou distribúciou zásielok.
  • Netriafali sme však naslepo. Spoločnosť Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a.s. má za sebou dlhoročné skúsenosti s distribúciou. Na trhu pôsobí od roku 1990, je najväčším distribútorom periodickej a neperiodickej tlače na Slovensku a dnes už zaváža okolo 7000 miest denne.
  • Ďalším dôvodom bola možnosť spolupracovať so spoločnosťou GGT a.s., ktorá má približne 600 predajných bodov. Zo 600 predajní sme na začiatku zapojili 170 výdajných bodov, dnes sa toto číslo pohybuje okolo 200.

Keď sme zvládali obslúžiť e-shopy v rámci holdingu, začali sme uvažovať nad rozšírením aj pre trh, a tak sme službu začali ponúkať e-shopom a kuriérskym spoločnostiam. A potom to už išlo.

Ani jedna z existujúcich možností však nebola pre naše potreby dostačujúca a tak vznikol nápad s vlastnou distribúciou zásielok.

Kde vidíte potenciál?

Hlavný potenciál vidíme v rozsiahlej sieti výdajných bodov, ktoré sú po celom Slovensku. Výdajné body máme aj v menších mestách, tým pádom sme zákazníkom vždy na dosah. Zákazníci si môžu vybrať, kde si vyzdvihnú svoju zásielku, aby im vyhovoval čas a lokalita. S cieľom priblížiť sa zákazníkom ešte viac neustále zvyšujeme počet výdajných bodov, dokonca aj mimo hraníc Slovenska. Prvá krajina, do ktorej budeme expandovať je Česko.

Výdajné body máme aj v menších mestách, tým pádom sme zákazníkom vždy na dosah.

Prinášate na trh nejaký “game changer”?

Áno, a to hneď niekoľko:

  • na Slovensku sme jediná sieť výdajných bodov, okrem Slovenskej pošty, kde sa dá platiť platobnou kartou za dobierku na každom výdajnom mieste
  • naše výdajné body sú vďaka jednotnému konceptu predajní ľahko rozpoznateľné, v prípade potreby klienta vieme urobiť marketingovú podporu jeho produktu, alebo spoločnosti plošne na všetkých výdajných bodoch, pomocou LCD, SLIDE, BANNEROV
  • vďaka výdajným bodom v nákupných centrách nie sú zákazníci časovo limitovaní, tovar si môžu vyzdvihnúť aj počas víkendov a v pracovné dni až do 21 hod.

Na Slovensku sme jediná sieť výdajných bodov, okrem Slovenskej pošty, kde sa dá platiť platobnou kartou za dobierku na každom výdajnom mieste

Kto je vaša najväčšia konkurencia?

Ostatné firmy, ktoré podnikajú v logistike nepovažujeme za konkurenciu, ale práve naopak, snažíme sa s nimi spolupracovať. Nechceme s nikým súťažiť, skôr sa sústreďujeme na kvalitu služby a na to, aby sme ju dokázali naďalej držať vo veľmi prijateľnej cenovej hladine. Na trhu si už dlhodobo vytvárame dobré zázemie, a prezentujeme sa ako služba pre každého.

Preto spolupracujeme nielen s e-shopmi, ale aj s kuriérskymi spoločnosťami. Tie by sme okrajovo mohli považovať za našu konkurenciu, no v skutočnosti sú to naši obchodní partneri. Napríklad Slovak Parcel Service využíva naše výdajné body ako svoje parcel shopy na výdaj a presmerovanie zásielok, a zároveň my využívame ich kuriérov na obslúženie našich zákazníkov na miestach, kde nemáme dosah pri doplnkovej službe adresného doručovania. Ďalšia logistická spoločnosť s ktorou spolupracujeme je ULOŽENKA.

Nechceme s nikým súťažiť, skôr sa sústreďujeme na kvalitu služby a na to, aby sme ju dokázali naďalej držať vo veľmi prijateľnej cenovej hladine.

V Bratislave dokážete doručiť tovar ešte v deň doručenia do depa na Starej Vajnorskej. Stačí ho doniesť do 12:00. Kedy ho vie mať človek napríklad v Petržalke, ak ako eshop donesiem balík o 11:00?

Je to tak. Ak zákazník prinesie balík do 12:00 do DEPA na Starej Vajnorskej 9, v ten istý deň v rámci Bratislavy bude mať zákazník balík na výdajnom mieste. Je jedno či ide o Petržalku alebo Vajnory, cena sa v tomto prípade nemení, a zákazník si vďaka tomu nemusí priplácať za službu expresného dodania.

Martin Števo, projektový manažér DEPO

Robíte aj zvoz balíkov, alebo eshop nosí balíky na výdajné miesto? V akom prípade viete zabezpečiť odvoz balíkov priamo od zákazníka?

Hlavnou myšlienkou služby DEPO bolo, že zákazníci prinesú zásielky na výdajné body. No postupom času sme v rámci rozširovania služieb pridali aj túto možnosť a začali sme robiť zvoz balíkov v Bratislave a vo väčších mestách v rámci Slovenska. V menších mestách zabezpečujeme zvoz prostredníctvom nášho partnera SPS.

V rámci rozširovania služieb sme pridali aj túto možnosť a začali sme robiť zvoz balíkov.

Používate infraštruktúru predajní tabaku a novín. Tie majú často veľmi výhodné pozície. Je to jedna z najväčších výhod?

Rozhodne áno. 80% výdajných bodov DEPO sa nachádza v nákupných centrách alebo obchodných domoch. Vďaka tomuto máme doručiteľnosť zásielok príjemcovi na úrovni 85% hneď v prvý deň.
Každý z nás nakupuje. Niekto denne, niekto niekoľkokrát do týždňa. Zväčša na rovnakom mieste v blízkosti domu alebo práce. A preto nie je nič jednoduchšie ako si na rovnaké miesto dať poslať zásielku a vybaviť to spolu s nákupom napríklad v obchodnom alebo nákupnom centre.

Je výhoda aj to, že si viete “ustriehnuť” kvalitu personálu a pobočiek, na čo konkurencia nemá až taký dosah?

Určite je pre nás výhodou mať pod kontrolou personál, ktorý so službou prichádza do kontaktu. Do projektu je zaangažovaný personál, ako napríklad predavačky, kuriéri, šoféri, skladníci. Toto číslo sa pohybuje okolo 1000 ľudí, ktorí môžu reálne prísť do styku so zásielkou. Máme však dobre zabehnutý školiaci systém personálu, a v prípade zavádzania noviniek máme okamžitú spätnú väzbu od zamestnancov aj zákazníkov.

Aké eshopy vás aktuálne používajú?

Spolupracujeme so stovkami eshopov. Z tých “väčších” spoluprác spomenieme spoločnosť AVON, ktorá naše výdajné body využíva v rámci partnerstva s SPS. Ďalšia významná spolupráca je s Uloženkou. Spolupracujeme aj s vydavateľstvom SPN-Mladé letá, alebo kníhkupectvom ARTFORUM.

Ďakujeme za rozhovor. Verím, že sa podarí využiť potenciál naplno a ľudia budú mať ďalšiu možnosť, kde si vyzdvihnúť zásielky. Spolu s DEPO bude na Slovensku počas roka 2019 podľa odhadov už cez 2000 výdajných miest rôznych spoločností a to nepočítame Slovenskej pošty. To je výborná správa hlavne pre spotrebiteľa, ktorý bude vedieť získať zásielku ešte pohodlnejšie.

Ak sa chcete o službách Depo dozvedieť viac navštívte ich stránku http://www.depo.sk/ alebo kontaktujte priamo telefonicky
na +421 908 675 319  alebo emailom info@depo.sk.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+