5 min. čítanie

Reklama na váš e-shop na inom e-shope? Využite silu “thank you page” na získanie nových zákazníkov. (Jaroslav Janíček, Děkovačka)

Nevídaný propagačný kanál? V marketingu sa neustále hľadajú nové príležitosti, ako zaujať potenciálnych zákazníkov. Systém Děkovačka prichádza s možnosťou umiestnenia banneru na poďakovaciu stránku na e-shope, keď tam niekto nakúpi. Človek sa následne dostane na landing page s kupónmi a môže výhodne nakúpiť aj niečo ďalšie. Prečo je to win-win situácia pre všetky zainteresované strany a ako to vlastne celé funguje nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať zakladateľ portálu Jaroslav Janíček.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:32 Čo je to Děkovačka?
  • 03:40 Ako prebieha celý proces?
  • 05:54 Je tam dobrý konverzný pomer?
  • 06:45 Musí byť každý kupón osobitný?
  • 08:05 Čo z toho má Děkovačka?
  • 11:22 Koľko e-shopov je zapojených v systéme?
  • 13:17 Je táto služba novinka na trhu?
  • 14:29 Je integrácia systému komplikovaná?
  • 15:36 Ako je to s viazanosťou?
  • 16:33 Akým spôsobom sa dá Děkovačka využiť na maximum?
  • 21:45 Aké e-shopy aktuálne systém používajú?
  • 23:36 Dá sa konkurencia ošetriť aj pri agregátnych portáloch?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Čo je to Děkovačka?

V momente, keď na nejakom e-shope spravíte objednávku a zobrazí sa vám poďakovacia stránka, viete ju využiť ako marketingový kanál. Na tejto stránke zákazník stále venuje pozornosť e-shopu, preto mu viete ponúknuť ďalšie benefity. Na stránke je umiestnený banner, kde je informácia o výhodách a po prekliku sa človek dostáva na landing page s kupónmi na iné nekonkurenčné e-shopy práve vďaka vášmu online biznisu. Ide o maximalizovanie momentu nákupného procesu človeka.

Je to recipročný systém. Váš kupón je zobrazovaný na stránkach iných e-shopov, ktoré samozrejme nie sú konkurenciou, alebo sú z iného odvetvia a sú zapojené v systéme Děkovačky.

Ako prebieha celý proces?

Po nákupe na inom e-shope a uskutočnení objednávky sa človek z poďakovacej stránky cez banner preklikne na stránku s kupónmi. V rohu je stále vidieť logo stránky, z ktorej človek prišiel, aby bolo všetko transparentné. V tom momente má 15 minút na to, aby si stiahol 1 až 3 kupóny a nechal si ich poslať na emailovú adresu. Pokiaľ si chce človek takto kupóny stiahnuť, musí súhlasiť s obchodnými podmienkami Děkovačky a tým pádom e-shop, ktorého kupóny si človek stiahol, môže využiť tento kontakt na ďalšie marketingové oslovovanie.

Je tam dobrý konverzný pomer?

Priemerne to vychádza okolo 10 % konverzného pomeru vzhľadom na stiahnuté kupóny, čo je dobrá bilancia. Plus aj keby človek nenakúpil, tak je možnosť ďalej kontakt osloviť newsletter komunikáciou.

Musí byť každý kupón osobitný?

Aktuálne to funguje na jednom kupóne pre všetkých, ale do budúcna spoločnosť plánuje pridať možnosť pre partnerov nahrať aj tisíce unikátnych kupónov, aby ste mohli robiť aktivity podľa vlastného uváženia.

Čo z toho má Děkovačka?

Väčšinou to ide celé cez affiliate marketing. Keď sa zákazník preklikne z toho emailu, kde má kupóny, tak spoločnosti pripadne odmena z tohto nákupu. Provízia sa dáva približne v rovnakej výške ,ako kupónovým webom. E-shopy taktiež platia poplatok za získaný kontakt. Momentálne je to nastavené na 10 Kč za email, takže nový zákazník vás bude stáť približne 100 Kč (cca 4 €).

Koľko e-shopov je zapojených v systéme?

V Českej republike je to momentálne 130 e-shopov, na Slovensku cca 20. V Česku spoločnosť vznikla, preto je tam viac rozšírená, ale do budúcna sa plánuje väčšia expanzia práve aj na Slovensko a potom následne do Maďarska. Kupóny sa dajú napríklad filtrovať aj podľa kategórie e-shopu, aby to bolo jednoduchšie.

Je táto služba novinka na trhu?

Tento model veľmi dobre funguje na západe Európy. Avšak krajiny CEE regiónu sú nepokryté a práve tu sa to snaží spoločnosť presadiť.

Je integrácia systému komplikovaná?

Práve naopak, je to pomerne jednoduché. Celá integrácia sa dá stihnúť do pár minút.

  • Registrácia do systému,
  • vloženie zľavového kupónu,
  • vloženie widgetu (dva riadky kódu) na poďakovaciu stránku na e-shope.

Ako je to s viazanosťou?

Systém nemá žiadnu viazanosť, takže je to čisto na partnerovi, ako dlho bude Děkovačku používať. Pri affiliate systéme je to pomerne jednoduché, platba je štandardne za vykonanú konverziu. Druhý je kreditový systém, ktorý je prvý mesiac zadarmo. Po minutí kreditu zákazník nemusí ďalej pokračovať a môže nechať profil len tak prázdny. Samozrejme sa v tom období nebudú zobrazovať žiadne jeho kupóny.

Akým spôsobom sa dá Děkovačka využiť na maximum?

Aktuálne spoločnosť vyvíja algoritmus, ktorý radí kupóny na landing page podľa toho, koľko zákazníkov do systému ktorý e-shop prináša. Okrem toho je tam možnosť bidovacieho systému, pokaľ by ste neboli spokojný s pozíciou vášho kupónu. Platí sa čisto za zobrazenia kupónu vyššie a aktuálne je to 10 halierov za jedno zobrazenie. V prepočte teda 4 € za 1000 zobrazení. Oproti iným reklamným systémom to má výhodu, že človek je aktuálne v nákupnej nálade je náchylnejší realizovať ďalšie nákupy. Veľké e-shopy sa často zobrazujú vyššie, logicky keďže prinášajú viac ľudí do systému. Ale nie je to žiadna nevýhoda ani pre menších hráčov.

Aké e-shopy aktuálne systém používajú?

Je ich skutočne mnoho a ako najväčší benefit je garancia, že sa nezobrazujú na rovnakej stránke s konkurentami.

Dá sa konkurencia ošetriť aj pri agregátnych portáloch?

Pre tieto tipy biznisov Děkovačka nie je úplne vhodná, preto sa tam ani nenachádzajú.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Stav slovenského e-commerce v roku 2024 a ako z toho vyťažiť pre svoj biznis (Mária Auxtová, Shoptet)
6 min. čítanie

Stav slovenského e-commerce v roku 2024 a ako z toho vyťažiť pre svoj biznis (Mária Auxtová, Shoptet)

Slovenský e-commerce trh zažíva neustály rast, no podnikatelia v online svete čelia mnohým výzvam, ako je budovanie značky na trhoviskách či konkurencia v rôznych segmentoch. Kľúčom k úspechu je orientácia na kvalitu, efektivitu a využívanie lokálnych partnerov. Shoptet, ako popredná platforma na tvorbu e-shopov, ponúka slovenským e-shopárom nielen užívateľsky jednoduchý systém, ale aj silný ekosystém […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Zabije AI prekladateľský biznis? Alebo úloha týchto agentúr v dobe strojovej (Martin Eichler, Translata)
7 min. čítanie

Zabije AI prekladateľský biznis? Alebo úloha týchto agentúr v dobe strojovej (Martin Eichler, Translata)

V dobe umelej inteligencie sa na prvý pohľad môžu zdať niektoré biznisy úplne zbytočné. S určitosťou by sa medzi ne dal zaradiť aj prekladateľský biznis. Ale je to skutočne tak? Ľudia si často myslia, že čokoľvek len skopírujú, dajú do nástroja a za pár sekúnd majú výsledky. To je pravda, len potom sa budeme musieť […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+