2 min. čítanie

Publisheri sa pripravujú na éru bez cookies

Hoci 70 percent vydavateľov cíti neistotu v dôsledku končiacej éry cookies, nový prieskum od Teads odhaľuje, že mnohí už hľadajú riešenie pre svoj ďalší postup. Aký plán majú pre budúcnosť bez cookies?

Publisheri sa pripravujú na éru bez cookies

Teads, globálna mediálna platforma, zverejnila tretí prieskum zameraný na prípravu vydavateľov na obdobie po zrušení cookies tretích strán. V prieskume sa vyjadrilo 300 vydavateľských domov, zastupujúcich ako malé a stredné vydavateľstvá, tak aj tie najväčšie na trhu. Hlavnou témou bola ich informovanosť a pripravenosť na zmeny.

Väčšina publisherov priznáva neistotu

Vedomosť o konci cookies tretích strán medzi vydavateľmi stále zaostáva. Až 70 percent respondentov priznáva neistotu a zmätok týkajúci sa blížiaceho konca cookies. Polovica z nich vidí príčinu v širokom spektre ponúkaných riešení. Neistota pramení hlavne z neznalosti nových iniciatív a ich výhod. Zároveň si však väčšina vydavateľov je vedomá dopadu, ktorý bude mať zrušenie cookies.

Takmer 69 percent opýtaných spoločností má v úmysle prispôsobiť sa zmenám ešte predtým, ako Google v roku 2024 odstráni cookies zo svojho prehliadača Chrome. Viac ako štvrtina vydavateľov sa rozhodla nasadiť špecializované tímy k riešeniu tohto problému, a 14 percent už má pripravený akčný plán v reakcii na novú éru bez cookies.

Týždenný podcast UPdate

Zrušenie cookies ako príležitosť alebo optarný optimizmus

Dve tretiny respondentov vidia zrušenie cookies ako príležitosť, nie hrozbu pre svoje vydavateľstvo. Pre tretinu opýtaných je to možnosť, ako sa odlíšiť od konkurencie vďaka kvalite ich obsahu a first party data. Hoci 59 percent vydavateľov považuje data prvej strany za kľúčové v období bez cookies, 55 percent z nich nemá vypracovanú stratégiu pre prihlasovanie. Skutočnosť, že 82 percent vydavateľov má prihlásených menej ako 35 percent svojich používateľov, naznačuje, že v tejto oblasti je stále čo zlepšovať.

„Je pozoruhodné, že vydavatelia vnímajú tento rýchly vývoj prechodu pozitívne. Existuje rada nových technológií, ktoré môžu vydavateľom pomôcť pripraviť sa na svet bez cookies tretích strán. Osobne považujem nový svet reklamy bez cookies za príležitosť posilniť ich mediálne značky. Spoluprácou s technologickými firmami a zameraním na kvalitný obsah môžu vydavatelia naďalej ponúkať najlepšie možnosti pre inzerentov. Preto nás teší, že môžeme vydavateľov na tejto ceste sprevádzať a podporovať,” hovorí Omar Piras, VP Publishing for AT, CH, CEE and Nordic v spoločnosti Teads.

Viac o výsledkoch štúdie nájdete TU.

Credit: Hnonline.sk

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe