Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Publisheri sa pripravujú na éru bez cookies

Hoci 70 percent vydavateľov cíti neistotu v dôsledku končiacej éry cookies, nový prieskum od Teads odhaľuje, že mnohí už hľadajú riešenie pre svoj ďalší postup. Aký plán majú pre budúcnosť bez cookies?

Publisheri sa pripravujú na éru bez cookies

Teads, globálna mediálna platforma, zverejnila tretí prieskum zameraný na prípravu vydavateľov na obdobie po zrušení cookies tretích strán. V prieskume sa vyjadrilo 300 vydavateľských domov, zastupujúcich ako malé a stredné vydavateľstvá, tak aj tie najväčšie na trhu. Hlavnou témou bola ich informovanosť a pripravenosť na zmeny.

Väčšina publisherov priznáva neistotu

Vedomosť o konci cookies tretích strán medzi vydavateľmi stále zaostáva. Až 70 percent respondentov priznáva neistotu a zmätok týkajúci sa blížiaceho konca cookies. Polovica z nich vidí príčinu v širokom spektre ponúkaných riešení. Neistota pramení hlavne z neznalosti nových iniciatív a ich výhod. Zároveň si však väčšina vydavateľov je vedomá dopadu, ktorý bude mať zrušenie cookies.

Takmer 69 percent opýtaných spoločností má v úmysle prispôsobiť sa zmenám ešte predtým, ako Google v roku 2024 odstráni cookies zo svojho prehliadača Chrome. Viac ako štvrtina vydavateľov sa rozhodla nasadiť špecializované tímy k riešeniu tohto problému, a 14 percent už má pripravený akčný plán v reakcii na novú éru bez cookies.

Týždenný podcast UPdate

Zrušenie cookies ako príležitosť alebo optarný optimizmus

Dve tretiny respondentov vidia zrušenie cookies ako príležitosť, nie hrozbu pre svoje vydavateľstvo. Pre tretinu opýtaných je to možnosť, ako sa odlíšiť od konkurencie vďaka kvalite ich obsahu a first party data. Hoci 59 percent vydavateľov považuje data prvej strany za kľúčové v období bez cookies, 55 percent z nich nemá vypracovanú stratégiu pre prihlasovanie. Skutočnosť, že 82 percent vydavateľov má prihlásených menej ako 35 percent svojich používateľov, naznačuje, že v tejto oblasti je stále čo zlepšovať.

„Je pozoruhodné, že vydavatelia vnímajú tento rýchly vývoj prechodu pozitívne. Existuje rada nových technológií, ktoré môžu vydavateľom pomôcť pripraviť sa na svet bez cookies tretích strán. Osobne považujem nový svet reklamy bez cookies za príležitosť posilniť ich mediálne značky. Spoluprácou s technologickými firmami a zameraním na kvalitný obsah môžu vydavatelia naďalej ponúkať najlepšie možnosti pre inzerentov. Preto nás teší, že môžeme vydavateľov na tejto ceste sprevádzať a podporovať,” hovorí Omar Piras, VP Publishing for AT, CH, CEE and Nordic v spoločnosti Teads.

Viac o výsledkoch štúdie nájdete TU.

Credit: Hnonline.sk

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+