3 min. čítanie

Poistenie eshopu – riziká a situácie, ktoré vás môžu ohroziť

Každá podnikateľská činnosť je spojená s rizikami. Vlastníte administratívnu budovu alebo sklady, môžu vám vyhorieť. Spadne zo strechy okoloidúcemu cencúľ na hlavu a prizabije ho, máte ako vlastník budovy jednoznačnú objektívnu zodpovednosť za spôsobenú škodu na zdraví.

Peter Šimko Peter Šimko
Šéfredaktor portálu Poistenie.sk
Poistenie eshopu – riziká a situácie, ktoré vás môžu ohroziť

V prípade eshopu vstupujú do hry špeciálne nebezpečenstvá, ktoré sa pri inom biznise toľko nevyskytujú. Dovolím si zhrnúť riziká a situácie, ktoré by mohli prevádzkovateľov eshopov ohroziť a je možné sa proti nim aj poistiť.

Poistenie kuriérov

Keď používate ako kuriérov vlastných zamestnancov alebo živnostníkov, v obidvoch prípadoch by ste mali dbať na to, aby ste mali vy ako eshop alebo vaši zmluvní partneri správne zaregistrovanú živnosť. Kuriér by mal mať zapísanú nielen živnosť cestná nákladná doprava, ale aj činnosť kuriérske služby. Tieto činnosti by mal mať poistené, a to formou:

Keď kuriér vezie zásielku z bodu A do bodu B, pôsobí ako cestný nákladný dopravca o vnútroštátnej doprave alebo medzinárodnej doprave. Ak zásielku počas dopravy poškodí, stratí alebo mu ju ukradnú, poisťovňa takú škodu prepláca z poistenia zodpovednosti dopravcu.

Ak však kuriér vyloží elektrický spotrebič z auta a vynáša ho na 4. poschodie a pritom niekomu ublíži na zdraví, prípadne niečo rozbije alebo inak poškodí, taká škoda je hradená z poistenia všeobecnej zodpovednosti kuriéra za škodu spôsobenú tretej osobe.

Kybernetické riziká

V celom svete sa každý deň stane viac ako 100 000 kybernetických útokov. Eshopy sú prvé na rane. Najčastejšími príčinami, ktoré umožňujú prelomenie ochrany, sú:

  • zastaralý hardware alebo software – nedostatočné zabezpečenie, chýbajúci bezpečnostný audit
  • nedbanlivosť alebo nečestnosť zamestnancov – správca serverov (insider) predá prístupové kódy alebo databázy hackerom či konkurencii
  • strata alebo krádež hardwaru – napr. strata USB kľúča, krádež vlámaním do auta s odcudzením prenosného počítača a podobne

Efekty spôsobujúce ochromenie prevádzky, poškodenie alebo aj krach firmy:

  • prerušenie prevádzky eshopu – ušlý zisk a fixné náklady pri prerušení, napr. mzdy, nájomné, leasingy atď.
  • dopady na riadenie IT – náklady na obnovu dát a obnovenie systémov, náklady na reinštaláciu, náklady súvisiace so zneužitím platobnej identity
  • pokuty pri úniku osobných údajov zo strany úradov
  • reputačné riziko – na očistenie dobrého mena je potrebné vynaložiť veľké PR náklady, ako je vysvetľovacia kampaň, články v novinách, na sociálnych sieťach atď.

Väčšinu vyššie uvedených problémov a nákladov je možné poistiť.

Poistenie predávaných výrobkov

Keď predávate mobilné telefóny alebo výpočtovú techniku, môžete si dohodnúť s niektorou poisťovňou rámcovú poistnú zmluvu o poistení elektroniky proti všetkým nebezpečenstvám.

Jednotliví zákazníci si pri kúpe výrobku môžu priplatiť nad rámec kúpnej ceny poistné napr. na 3 roky. Taká poistka sa vzťahuje nielen na živelné poistenie a krádež, ale aj tzv. elektronické riziká – rozbitie, prepätie, krytý je aj neodborný zásah, nešikovnosť obsluhy atď.

Podobné prihláškové poistenie je možné dohodnúť aj u predajcu elektrických bicyklov a iných výrobkov. Spravidla tovar takého druhu nie je možné dojednať si individuálnou poistnou zmluvou, ale len vo svojom eshope.

Zdieľať článok
Peter Šimko
Šéfredaktor portálu Poistenie.sk

Šéfredaktor portálu Poistenie.sk, pôsobí v oblasti poisťovacieho obchodu od roku 1984. V súčasnosti je výkonným riaditeľom maklérskej spoločnosti HEUREKA Brokerage & Consulting. Hrá hokej a rád cestuje.

Tento článok ti prináša

Poistenie.sk

Poistenie.sk je slovenská online poisťovacia platforma, ktorá umožňuje porovnávanie a uzatváranie poistných zmlúv rôznych druhov. Ponúka širokú škálu poistných produktov, vrátane povinného zmluvného poistenia, životného poistenia, zdravotného poistenia, cestovného poistenia, poistenia majetku a poistenia podnikateľov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera
20 min. čítanie

Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera

Pri výbere dodávateľa marketingových služieb pre váš e-shop či iný projekt máte na trhu na výber viacero možností. Pri tomto výbere je veľmi dôležité vedieť sa správne rozhodnúť, ale aj vedieť si správne nastaviť očakávania. Takisto pýtať sa správne otázky a dávať si pozor na „red flags“, pri ktorých by mohol váš výber dopadnúť tak, […]

Martin Bulák Martin Bulák
CEO & PPC špecialista / BOOSTERS
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+