2 min. čítanie

Pilulka plánuje ďalšiu verejnú ponuku akcií

Nový kapitál plánuje Pilulka využiť na posilnenie trhového podielu na zahraničných trhoch, konkrétne v Maďarsku, Rakúsku a Rumunsku.

Pilulka plánuje ďalšiu verejnú ponuku akcií
Zdroj: Facebook Pilulka

Pilulka získala prvým úpisom 2 milióny eur

Online lekáreň Pilulka, ktorá pôsobí v Českej republike aj na Slovensku, chce získať nový kapitál prostredníctvom sekundárnej verejnej ponuky akcií (SPO). Pred samotnou verejnou emisiou umožnila doterajším akcionárom uplatniť si prednostné právo na úpis nových akcií za cenu 450 českých korún (19 eur) za kus. V období od 23. mája do 6. júna prebehla prvá tranža, pri ktorej využilo ponuku 45 doterajších akcionárov. Tí upísali 110  268 akcií za celkovo 49,62 milióna korún (asi 2,1 milióna eur).

Verejná emisia akcií odštartovala 8. júna a potrvá do 22. júna. Pilulka v nej ponúkne 389 732 akcií. Informovala o tom spoločnosť. Pilulka vstúpila úspešne ako prvá e-commerce spoločnosť na trh Start Burzy cenných papierov Praha v septembri 2020.

Týždenný podcast UPdate

„Výsledok prvého kola nie je možné hodnotiť inak ako jasný úspech. Doterajší akcionári jasne podporili firmu a vďaka tomu má Pilulka už teraz dostatok hotovosti na uskutočnenie svojich plánov, “ hodnotí prvé kolo Jan Sýkora, partner spoločnosti WOOD & Company.  

Verejnej emisii akcií, ktorá na pražskej burze Start odštartovala 8. júna, predchádzala dvojtýždňová lehota na uplatnenie prednostného práva na úpis nových akcií pre doterajších akcionárov spoločnosti Pilulka. Úpis prebiehal mimo verejnú ponuku burzového systému Start v dňoch 23. mája až 6. júna 2023. Nadväzujúca verejná emisia potrvá do 22. júna. Veľkosť lotu je desať akcií.

Najväčšími akcionármi Pilulky sú jej zakladatelia Petr a Martin Kasovci s 34,8-percetným podielom, druhým najväčším akcionárom je All-Star Holding zo skupiny WOOD & Company s 18,64-percentným podielom. V prípade predaja plánovaného objemu v druhej sekundárnej ponuke klesne podiel týchto akcionárov na 29,04 percenta, resp. 15,56 percenta. Novo upísané akcie z prvej tranže a sekundárnej verejnej ponuky by potom tvorili 16,55-percentný podiel.

Nový kapitál plánuje Pilulka využiť na posilnenie trhového podielu na zahraničných trhoch, konkrétne v Maďarsku, Rakúsku a Rumunsku, ďalej na rozvoj aktivít v oblasti digitalizácie a e-health a realizáciu prípadných akvizícií v Česku alebo na zahraničných trhoch.  

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+