3 min. čítanie

Online nákupy na základe overenia totožnosti? Británia chce obmedziť podvody

Britskí spotrebitelia budú odteraz pri online nakupovaní prechádzať overovaním svojej totožnosti. Podľa Ecommerce News chce vláda obmedziť množiace sa podvody a spotrebiteľov podrobí dvojitej autorizácií. V rámci elektronických platieb kartou ide o najväčšiu zmenu za posledných 16 rokov. Na Slovensku je toto nariadenie v platnosti od roku 2021. 

Online nákupy na základe overenia totožnosti? Británia chce obmedziť podvody

Podľa denníka The Guardian prišla Británia minulý rok v dôsledku podvodov o 376 miliónov libier. Zmena spôsobu, akým ľudia potvrdzujú svoju totožnosť pri používaní debetnej alebo kreditnej karty, by mala zvýšiť bezpečnosť online nakupovania. Kontroly sú podobné ako pri online bankovníctve. Ľudia môžu byť pri online nákupe požiadaní o preukázanie svojej totožnosti. Napríklad poskytnutím odtlačku prsta, identifikátora tváre alebo hesla.

Kontrola závisí od typu transakcie

Je tiež možné, že spotrebitelia budú odteraz musieť odpovedať na automatický telefonát alebo sa budú musieť prihlásiť do bankovej aplikácie. To, či pôjde o viacstupňovú kontrolu totožnosti, závisí od typu transakcie. Z požiadaviek sú vyňaté nízkorizikové nákupy, lacné položky alebo predplatné. No predpokladá sa, že viacero platieb kartou bude pravdepodobne odmietnutých.

Približne 25 % nákupov si bude vyžadovať dodatočné overenie.

Kontroly sa budú vykonávať pri produktoch s vysokou hodnotou a pri nákupoch, ktoré sú v porovnaní s bežnými zvyklosťami kupujúceho zvláštne. Kontrole sa nevyhnú ani nákupy, ktoré sa uskutočňujú na predtým nepoužívanom zariadení. Pred zavedením týchto pravidiel si podľa spoločnosti Mastercard vyžadovalo dodatočné overenie len jedno percento online nákupov. Spoločnosť očakáva, že toto percento sa zvýši na približne 25 %.

Dotkne sa to nielen spotrebiteľov, ale aj predajcov

Spoločnosť Barclaycard vo februári minulého roka zistila, že v období pred zavedením nových pravidiel bolo odmietnutých viac ako 1,2 milióna online transakcií v hodnote viac ako 100 miliónov libier. Dotklo sa to nielen spotrebiteľov, ale aj predajcov. Približne 14 % spotrebiteľov zaznamenalo nárast odmietnutých platieb. Aby dokončili svoj nákup, 37 % z nich zamierilo k inému predajcovi.

Vďaka týmto opatreniam však bude možné minimalizovať zneužitie platobných kariet na internete a znížiť riziko krádeží ochranných údajov klientov. Keďže počas pandemickej situácie rapídne vzrástol počet nákupov cez internet, tieto opatrenia pomôžu k bezpečnosti platieb v online prostredí. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články