1 min. čítanie

Obchodné ciele a mediálne aktivity sa rozchádzajú. Väčšina ľudí z PR nevie preukázať účinnosť svojej práce

Nedávny prieskum spoločnosti CoverageBook s účasťou viac ako 350 vedúcich pracovníkov v oblasti PR a marketingu tvrdí, že len tretina profesionálov v oblasti PR dokáže účinne zosúladiť svoje aktivity s obchodnými cieľmi.

Obchodné ciele a mediálne aktivity sa rozchádzajú. Väčšina ľudí z PR nevie preukázať účinnosť svojej práce
Zdroj: Depositphotos

Tento nesúlad medzi tým, ako PR odvetvie meria svoje úspechy a čo očakáva obchodné oddelenie, sa stáva čoraz výraznejším. V dôsledku tejto neistoty dochádza k zníženiu rozpočtov – až 31 % respondentov uviedlo, že v roku 2023 zaznamenali škrty.

Len 41 % respondentov zo Spojeného kráľovstva a 34 % respondentov z USA berie do úvahy nové obchodné a predajné procesy pri meraní vplyvu ich práce. Ešte menej pracovníkov sa zameriava na tieto aspekty, keď príde na rozhodovanie o investíciách – v UK to bolo len 14 % opýtaných a v USA 13 % respondentov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Z prieskumu tiež vyplynulo, že pracovníci v oblasti PR sa väčšinou zameriavajú na to, aký obsah produkujú a aké publikum oslovujú. Až 96 % uviedlo cieľové publikum ako kľúčový faktor pri meraní úspechu, zatiaľ čo 66 % zdôraznilo dôležitosť dosiahnutého pokrytia ich správ a kampaní.

Tieto údaje pochádzajú z tlačovej správy spoločnosti CoverageImpact, ktorá ako riešenie ponúka svoj bezplatný nástroj na zjednodušenie PR reportovania a merania vplyvu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+