Tento nesúlad medzi tým, ako PR odvetvie meria svoje úspechy a čo očakáva obchodné oddelenie, sa stáva čoraz výraznejším. V dôsledku tejto neistoty dochádza k zníženiu rozpočtov – až 31 % respondentov uviedlo, že v roku 2023 zaznamenali škrty.
Len 41 % respondentov zo Spojeného kráľovstva a 34 % respondentov z USA berie do úvahy nové obchodné a predajné procesy pri meraní vplyvu ich práce. Ešte menej pracovníkov sa zameriava na tieto aspekty, keď príde na rozhodovanie o investíciách – v UK to bolo len 14 % opýtaných a v USA 13 % respondentov.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že pracovníci v oblasti PR sa väčšinou zameriavajú na to, aký obsah produkujú a aké publikum oslovujú. Až 96 % uviedlo cieľové publikum ako kľúčový faktor pri meraní úspechu, zatiaľ čo 66 % zdôraznilo dôležitosť dosiahnutého pokrytia ich správ a kampaní.
Tieto údaje pochádzajú z tlačovej správy spoločnosti CoverageImpact, ktorá ako riešenie ponúka svoj bezplatný nástroj na zjednodušenie PR reportovania a merania vplyvu.