Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Netradičné marketingové kanály pre e-shop

Asi vás neprekvapí, že získanie nového zákazníka je nákladné, rieši sa to v podstate na každej konferencii pre e-shopy... ale ako nákladné? V Česku podľa dát SmartEmailingu stojí získanie nového zákazníka z tradičných marketingových kanálov 800 – 1000 Kč. Za tradičné marketingové kanály sa považujú PPC systémy, ako napríklad Google Ads a Meta Ads.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Netradičné marketingové kanály pre e-shop

Fakty o tradičných marketingových kanáloch

  1. Tradičné marketingové kanály sú stále drahšie (pozrite sa na svoje čísla a zistite, ako sa zmenili ceny PPC reklamy za posledných 5 rokov).
  2. “Sú tam všetci” – vaši konkurenti budú vždy najprv využívať tradičné marketingové kanály a vy si budete navzájom zvyšovať cenu reklamy.

Aké sú typy netradičných marketingových kanálov?

  1. Affiliate marketing,
  2. marketing na ďakovacej stránke e-shopu,
  3. dropshipping,
  4. retenčný e-mailový marketing,
  5. retenčný telemarketing.

Affiliate marketing

Affiliate marketing je marketingová stratégia, kde spoločnosti platia externým partnerom, nazývaným affiliate publisheri, za predaj produktov alebo služieb prostredníctvom rôznych reklamných metód. Affiláci obvykle propagujú produkty alebo služby pomocou svojich vlastných marketingových kanálov, ako sú webové stránky, blogy, sociálne médiá, e-mailové kampane alebo PPC reklamy.

Tento kanál využíva v Česku len zhruba 5 % e-shopov!

Dáta o affiliate marketingu zo sveta:

  • Hodnota affiliate marketingu na celom svete predstavuje 17 miliárd dolárov.
  • 16 % všetkých objednávok v USA pochádza z affiliate marketingu.
  • 40 % amerických obchodníkov uvádza affiliate ako najdôležitejší zdroj objednávok.
  • Affiliate marketing rastie v priemere o 10 % ročne.

Zdroj: Backlinko, AWIN, Demandsage

Prípadová štúdia Econea.cz

Systém: AffilBox

Podiel affiliate marketingu na obrate e-shopu: 7 – 10 %

Doba spolupráce: 9 rokov

Prinesený obrat: cez 52 miliónov Kč

Odkaz na prípadovú štúdiu.

Marketing na ďakovacej stránke e-shopu: Děkovačka

Děkovačka je unikátna česká aplikácia navrhnutá na pomoc e-shopom pri získavaní nových zákazníkov. Tento systém funguje na princípe zdieľania zákazníkov medzi rôznymi e-shopmi, ktoré si navzájom nekonkurujú. Keď zákazník dokončí nákup v jednom e-shope, na ďakovnej stránke sa mu ponúknu zľavové kódy z iných e-shopov. Podobne sa zľavové kódy daného e-shopu ponúkajú aj v ostatných e-shopoch, ktoré sú súčasťou systému Děkovačka.

  • Automatizovaný systém na získavanie objednávok a potenciálnych zákazníkov.
  • Výkonný marketingový kanál.
  • Nový marketingový kanál, ktorý využíva menej ako 1 % e-shopov v Česku.

Prípadová štúdia KetoDiet.cz

Systém: Děkovačka

Podiel nákladov na obrate (PNO): 6,3 %

Doba spolupráce: 5 mesiacov

Prinesený obrat: 200 000 Kč

Odkaz na prípadovú štúdiu.

|

Viac o Děkovačke sme vám priniesli v nedávnom rozhovore s jej zakladateľom Jaroslavom Janíčkom.

Dropshipping

Dropshipping je obchodný model v e-commerce, ktorý umožňuje obchodníkom predávať výrobky bez nutnosti vlastniť skladové zásoby. Princíp spočíva v tom, že keď si zákazník objedná výrobok, obchodník postúpi objednávku dodávateľovi (dropshipperovi), ktorý tovar odošle priamo zákazníkovi.

  • Je to podobné ako affiliate marketing,
  • výhoda: predávate viac “bez starostí”,
  • nevýhoda: kontakty nie sú “vaše”,
  • dropshipping využívajú približne 2 % e-shopov v Česku.

Čísla poskytnuté platformou Dropshipping.cz

Obľúbené segmenty: hračky a gadgets, detský tovar, textil, elektronika

Celkový obrat e-shopov na platforme: 100 miliónov Kč za 12 mesiacov

Počet aktívnych e-shopov: 942

Retenčný e-mailový marketing

Retenčný e-mailový marketing je stratégia zameraná na udržanie existujúcich zákazníkov a podporu opakovaných nákupov alebo interakcií so značkou. Kľúčovým prvkom je tu vytváranie a udržiavanie dlhodobých vzťahov so zákazníkmi prostredníctvom personalizovanej a relevantnej e-mailovej komunikácie.

  • Automatické sekvencie na získanie ďalších nákupov od zákazníkov.
  • Jeden z najlacnejších marketingových kanálov.
  • Áno, e-mail stále funguje.

Prípadová štúdia Vivantis.cz

Systém: SmartEmailing

Podiel e-mailovej automatizácie na obrate: 8 – 15%

Automatizačných scenárov: 32

O 10 % väčší open rate, než newsletter.

Odkaz na prípadovú štúdiu.

Retenčný telemarketing

Retenčný telemarketing je proces zameraný na udržanie existujúcich zákazníkov a zabezpečenie ich vernosti značke alebo spoločnosti. Tento proces môže zahŕňať rôzne činnosti, ktoré sa vykonávajú prostredníctvom telefonických hovorov.

  • V podstate uchovávanie e-mailov, ale cez telefón.
  • Používa ho len veľmi málo B2C e-shopov = vysoká úspešnosť.
  • Vhodné pre opakované objednávky alebo upsell/cross sell.

Prípadová štúdia e-shopu z oblasti polievok, korení a omáčok

Systém: CustomerHero.cz

Databáza kontaktov: 8 000

Dovolatelnosť: 60 %

Počet dovolaných kontaktov: 4 800

Úspěšnosť dovolania: 25 %

Počet objednávok: 1 200

Priemerná objednávka: 1350 Kč

Prinesený obrat: 1 620 000 Kč

Čo si z toho vziať?

Tradičné marketingové kanály sú úspešné, pretože fungujú, ale skutočná marža sa často skrýva v netradičných marketingových kanáloch, kde vaša konkurencia ešte nie je.

Zdieľať článok
Jaroslav Janíček
Online podnikatel

Moje podnikanie som začínal na affiliate marketingu, ktorý ma dodnes obrovsky baví a aj keď už mám aj firmy v inom odvetví, neustále sa o affiliate marketing zaujímam. V roku 2017 som založil porovnávací a recenziový portál 5nej.cz, ku ktorému som potom pridal aj 5fin.cz. Ale všetko je o pohybe dopredu a tak sme sa v roku 2019 rozhodli s mojím dobrým kamarátom Ondrom Martinkom, že kúpime Saas aplikáciu AffilBox, ktorá slúži na tvorbu a správu affiliate programov v CZ a SK regióne. Onedlho potom som urobil ďalšiu akvizíciu najväčšieho nezávislého portálu o fitness a zdravej výžive SvetFitness.cz. No a aby toho nebolo málo, tak som v roku 2021 založil start-up Děkovačka, ktorý prináša na český a slovenský trh prvú monetizáciu ďakovacej stránky e-shopu. Vďaka ďakovačke získavajú e-shopy nové leady do svojej e-mailovej databázy a zákazníkov, ktoré nie je možné získať z iného marketingového kanálu. Ako dúfam posledný projekt vytváram brokerskú spoločnosť na nákup a predaj online biznisov Akvizito.cz. Táto firma je zameraná na združovanie podnikateľov, ktorí chcú predať svoj biznis a investorov, ktorí chcú zmysluplne uložiť svoje prostriedky. Možno povedať, že všetky moje projekty sa zameriavajú na pomoc firmám, aby mali viac leadov a objednávok. Vo svojom voľnom čase hrám squash, zaujímam sa kryptomeny a trávim čas s rodinou.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje
2 min. čítanie

58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje

Obchodníci zistili, že zákazníci síce milujú zľavy, ale zároveň sú opatrní pri zdieľaní osobných údajov. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti Daemon sú propagačné ponuky a zľavy naďalej silným lákadlom pre všetky generácie. V počte opakovaných návštev s využitím zľavy vedú Mileniáli so 67 %. Nasledujú Baby Boomers s 65 % a Gen Z s 61 %.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+