1 min. čítanie

Neevidovanie tržieb. Finančná správa odhalila porušovanie zákona o eKase

Kontrolóri Finančnej správy preverili v novembri 883 firiem, pričom porušenie zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice zistili v 192 prípadoch. Najčastejšie podnikatelia neevidovali tržby, informovala v piatok FS.

Neevidovanie tržieb. Finančná správa odhalila porušovanie zákona o eKase

Najhoršie dopadli gastro a retail

Finančná správa v novembri kontrolovala najmä pohostinstvá, jedálne, zariadenia účelového stravovania, ale tiež nešpecializované predajne v maloobchode. Z celkového počtu kontrol bolo uskutočnených 611 formou online monitorovania na mieste a 328 formou kontrolných nákupov.

„Porušenie zákona odhalili kontrolóri v 192 prípadoch, čo predstavuje 58,4 percenta z celkového počtu kontrolných nákupov a 19,86 percenta z celkového počtu kontrol vrátane monitorovania,“ spresnila hovorkyňa FS Martina Rybanská. Podnikatelia pritom najčastejšie porušili zákon tým, že neevidovali tržby, čo sa preukázalo v 141 prípadoch. Kontrolóri uložili pokuty vo výške 46 340 eur.

Opakované porušenie zákona 

Pracovníci FS sa okrem iného zamerali aj na podnikateľov, ktorí v minulosti tržbu neevidovali. Celkovo takto skontrolovali 36 podnikateľov a v desiatich prípadoch opakovaných kontrolných nákupov zistili rovnaké porušenie zákona.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+