Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Meta mení možnosti cielenia pri nastavovaní reklám

Meta prehodnocuje niektoré z možností podrobného cielenia reklamy. Od 15. 1. 2024 odstráni alebo skonsoliduje určité cielenia. Účty, ktorých sa zmena dotkne, uvidia v aplikácii Ads Manager upozornenie.

Meta mení možnosti cielenia pri nastavovaní reklám
Zdroj: Depositphotos

“Od 15. januára 2024 odstraňujeme alebo konsolidujeme niektoré možnosti podrobného cielenia, ktoré sa týkajú tém, ktoré ľudia môžu vnímať ako citlivé. Existujúce reklamné sady s ovplyvnenými možnosťami cielenia budú naďalej fungovať do 18. marca 2024, ale bude potrebné aktualizovať výber cielenia. Po tomto dátume prestaneme poskytovať reklamy na zrušené podrobné možnosti cielenia a ovplyvnené reklamné sady môžu byť pozastavené,” uvádza spoločnosť Meta vo svojom vyjadrení.

Spoločnosť zatiaľ neposkytla konkrétne podrobnosti o odstraňovaných kategóriách, takže je otázne, ako sa zmeny prejavia v cielení na Facebooku a Instagrame.

Meta už s podobnými krokmi má skúsenosti. V minulosti čelila obvineniam v súvislosti s neetickým či dokonca nezákonným používaním možností cielenia reklamy. Teraz prehodnocuje citlivé kategórie – najmä tie, ktoré majú prvky súvisiace so zdravím, záujmami, rasou, prípadne etnickým pôvodom.

Aj keď nastavenie reklamy nie je možné zamerať na konkrétnu rasu alebo ju, naopak, vylúčiť, platforma umožňuje cielenie na používateľov s bydliskom v určitých regiónoch. A to môže viesť k rovnakému výsledku.

Koniec cieleniu na záujmy?

Meta odporúča, aby inzerenti používali možnosti širokého cielenia, lookalike a Advantage+. Ich cieľom je zabezpečiť lepší výkon tým, že vaše reklamy sa zobrazia používateľom, na ktorých by ste sa zrejme sami nezamerali.

Kategórie cielenia postupne miznú a spoľahnúť sa na automatické nastavenia budú možno bežnou praxou.

|

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+