
“Od 15. januára 2024 odstraňujeme alebo konsolidujeme niektoré možnosti podrobného cielenia, ktoré sa týkajú tém, ktoré ľudia môžu vnímať ako citlivé. Existujúce reklamné sady s ovplyvnenými možnosťami cielenia budú naďalej fungovať do 18. marca 2024, ale bude potrebné aktualizovať výber cielenia. Po tomto dátume prestaneme poskytovať reklamy na zrušené podrobné možnosti cielenia a ovplyvnené reklamné sady môžu byť pozastavené,” uvádza spoločnosť Meta vo svojom vyjadrení.
Spoločnosť zatiaľ neposkytla konkrétne podrobnosti o odstraňovaných kategóriách, takže je otázne, ako sa zmeny prejavia v cielení na Facebooku a Instagrame.
Meta už s podobnými krokmi má skúsenosti. V minulosti čelila obvineniam v súvislosti s neetickým či dokonca nezákonným používaním možností cielenia reklamy. Teraz prehodnocuje citlivé kategórie – najmä tie, ktoré majú prvky súvisiace so zdravím, záujmami, rasou, prípadne etnickým pôvodom.
Aj keď nastavenie reklamy nie je možné zamerať na konkrétnu rasu alebo ju, naopak, vylúčiť, platforma umožňuje cielenie na používateľov s bydliskom v určitých regiónoch. A to môže viesť k rovnakému výsledku.
Koniec cieleniu na záujmy?
Meta odporúča, aby inzerenti používali možnosti širokého cielenia, lookalike a Advantage+. Ich cieľom je zabezpečiť lepší výkon tým, že vaše reklamy sa zobrazia používateľom, na ktorých by ste sa zrejme sami nezamerali.
Kategórie cielenia postupne miznú a spoľahnúť sa na automatické nastavenia budú možno bežnou praxou.
