
Takmer polovica produktov pochádza od čínskych predajcov
Spoločnosť 25. marca 2021 v Šen-čene (Shenzhen) oznámila otvorenie svojich brán pre medzinárodných predajcov. Väčšina nových registrácií odvtedy pochádza z Číny. Na začiatku to bolo necelých 6 %. Do konca roka 2021 sa podiel čínskych obchodníkov na marketplace zvýšil na 20 % a rok na to už prieskumy ukazujú, že čínske produkty predstavujú viac ako 40 % ponuky trhoviska.
Spoločnosť Walmart spustila svoj vlastný fulfillment program vo februári 2020 s neskrývaným cieľom konkurovať spoločnosti Amazon. Partneri spoločnosti Walmart, ktorí spĺňajú o niečo prísnejšie kritériá ako spoločnosť Amazon, môžu externe dodávať svoje produkty do logistického skladu spoločnosti, odkiaľ ich spoločnosť Walmart balí a zabezpečuje ich doručenie zákazníkom.
Počet partnerov rastie, ale nie podľa očakávaní
Služba Walmart Fulfillment je k dispozícii aj pre obchodníkov predávajúcich na medzinárodnom trhu. Ten bol otvorený minulý rok a od svojho spustenia má už viac ako 150 000 aktívnych predajcov. Spočiatku mohli predávať takmer výlučne predajcovia z USA, ale s rastúcou konkurenciou začali predávať aj ázijskí a európski obchodníci.
Podobne ako minulý rok v Číne, aj v Indii usporiadala spoločnosť Walmart tento rok konferenciu s cieľom zvýšiť počet predajcov na ich marketplace. Výsledky sú však neuspokojivé a doteraz sa na marketplace zaregistrovalo menej ako 500 indických obchodníkov.
Najväčším konkurentom spoločnosti Walmart Fulfillment Services je nepochybne spoločnosť Amazon. Aj preto sa WFS čoraz viac zameriava na súvisiace služby, logistiku a marketingové riešenia predaja. Rastúci počet medzinárodných predajcov na trhovisku Walmart jasne ukázal, že ich komplexné služby majú dobrú šancu konkurovať americkému gigantovi.
Amazon je so 40% podielom stále lídrom na trhu. Oproti tomu Walmartu patrí podiel len 7,1 %. Z hľadiska potenciálu rastu je to však niečo iné: zatiaľ čo Amazon v roku 2020 vzrástol “len” o 35 %, Walmart svoje tržby strojnásobil.