Viac príležitostí preraziť
Poznáte to. Profil, ktorému sa podarilo nasadnúť na vlnu trendu, algoritmus úspešne ťahá vpred. Obsah od tvorcov s veľkou sledovanosťou dominoval odporúčaniam, zatiaľ čo menšie profily museli o získanie viditeľnosti bojovať.
Instagram chce tomuto javu predísť novým hodnotením, ktorý menším tvorcom poskytne viac distribúcie. Namiesto toho, aby sa spoliehali výlučne na angažovanosť sledovateľov, každý oprávnený obsah bude zobrazený malému publiku a postupne sa bude rozširovať na základe jeho výkonu.
Originálny obsah je zlato
Originálny obsah bude mať prednosť pred repostami. Keď Instagram zaznamená identický obsah, odporúča len originály. K tomu pridá repostovaný obsah označený s odkazom na pôvodného tvorcu.
„Vytváranie originálneho obsahu si vyžaduje veľa času a úsilia, takže tí, ktorí ho vytvárajú, by mali získať uznanie a distribúciu, aj keď ho repostujú iné účty,“ vyjadrila sa platforma.
Koniec odporúčania zoskupeného obsahu
Zoskupovania obsahu sú podľa Instagramu neprípustné pre odporúčania. Účty, ktoré často republikujú obsah bez pridania hodnoty, budú vylúčené z odporúčaní. To však neovplyvní účty s licenčnými dohodami alebo povolením od tvorcov obsahu.
Čo očakávať?
Nový prístup sa bude zavádzať nasledujúcich mesiacoch. Zmeny signalizujú posun k spravodlivejšej platforme, kde všetci tvorcovia majú možnosť prosperovať. Aj v rámci e-commerce stratégií bude dôležité prispôsobiť sa novinkám a prinášať originálny a vysoko kvalitný obsah. Citlivé témy, obsah nízkej kvality, falošné alebo klamlivé informácie a politický obsah budú naďalej strážené a upozaďované.