2 min. čítanie

Instagram zmení odporúčania. Na čo sa pripraviť?

V snahe vyrovnať podmienky pre tvorcov obsahu Instagram oznamuje aktualizácie svojich algoritmov na odporúčanie obsahu. Tieto zmeny majú za cieľ prioritizovať originálny obsah, odmeňovať tvorcov všetkých veľkostí a potláčať zoskupovanie obsahu.

Instagram zmení odporúčania. Na čo sa pripraviť?
Zdroj: Meta

Viac príležitostí preraziť

Poznáte to. Profil, ktorému sa podarilo nasadnúť na vlnu trendu, algoritmus úspešne ťahá vpred. Obsah od tvorcov s veľkou sledovanosťou dominoval odporúčaniam, zatiaľ čo menšie profily museli o získanie viditeľnosti bojovať.

Instagram chce tomuto javu predísť novým hodnotením, ktorý menším tvorcom poskytne viac distribúcie. Namiesto toho, aby sa spoliehali výlučne na angažovanosť sledovateľov, každý oprávnený obsah bude zobrazený malému publiku a postupne sa bude rozširovať na základe jeho výkonu.

Zdroj: Meta

Originálny obsah je zlato

Originálny obsah bude mať prednosť pred repostami. Keď Instagram zaznamená identický obsah, odporúča len originály. K tomu pridá repostovaný obsah označený s odkazom na pôvodného tvorcu.

„Vytváranie originálneho obsahu si vyžaduje veľa času a úsilia, takže tí, ktorí ho vytvárajú, by mali získať uznanie a distribúciu, aj keď ho repostujú iné účty,“ vyjadrila sa platforma.

Koniec odporúčania zoskupeného obsahu

Zoskupovania obsahu sú podľa Instagramu neprípustné pre odporúčania. Účty, ktoré často republikujú obsah bez pridania hodnoty, budú vylúčené z odporúčaní. To však neovplyvní účty s licenčnými dohodami alebo povolením od tvorcov obsahu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Čo očakávať?

Nový prístup sa bude zavádzať nasledujúcich mesiacoch. Zmeny signalizujú posun k spravodlivejšej platforme, kde všetci tvorcovia majú možnosť prosperovať. Aj v rámci e-commerce stratégií bude dôležité prispôsobiť sa novinkám a prinášať originálny a vysoko kvalitný obsah. Citlivé témy, obsah nízkej kvality, falošné alebo klamlivé informácie a politický obsah budú naďalej strážené a upozaďované.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky
5 min. čítanie

Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky

Malé podniky potrebujú stratégiu, ktorá prepojí správne nástroje a platformy s vhodnými formátmi obsahu, aby dokázali osloviť publikum a zvyšovať predaj. Tento sprievodca ponúka praktický prehľad kľúčových marketingových nástrojov pre sociálne siete spolu s overenými stratégiami a konkrétnymi príkladmi, ako uspieť v e-commerce na sociálnych sieťach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge