9 min. čítanie

Individuálne úpravy e-shopov v systéme UPgates

Ak má e-shop neustále rásť, musí sa vyvíjať. V určitom bode sa musí začať vyvíjať na mieru sortimentu a potrebám zákazníkov.

Kamil Kopecký Kamil Kopecký
Freelancer e-shop konzultant
Individuálne úpravy e-shopov v systéme UPgates

UPgates je systém na tvorbu e-shopu. Ide o krabicové riešenie, ktorých sú na Slovensku aj v Česku desiatky. Jednou vecou sa však od všetkých ostatných zásadne odlišuje, a to širokými možnosťami individuálnych úprav e-shopu na mieru.

Vďaka prístupu k HTML, modulárnej štruktúre a možnosti systém ďalej rozširovať sú úpravy dizajnu v podstate neobmedzené.

Prevažná väčšina systémov prenajímaných e-shopov vám neumožní vstup ani do základných HTML súborov, problémom býva už len samotná úprava dizajnu na mieru.
V tomto sa UPgates odlišuje. Vďaka prístupu k HTML, modulárnej štruktúre a možnosti systém ďalej rozširovať sú úpravy dizajnu v podstate neobmedzené. Predovšetkým je možné rozširovať aj samotnú funkčnosť e-shopu.

Radšej uvediem pár príkladov úprav, ktoré sme na UPgates aplikovali, aby bolo jednoduchšie si predstaviť, čo všetko je možné, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá.

Príklad 1 – Kalkulačka na výpočet nákupu podlahy

E-shop, ktorý predáva podlahové krytiny, potreboval pre zákazníkov vyriešiť kalkulačku m², ktorá bude pri nákupe požadovaný počet m² prepočítavať na kusy jednotlivých balení, v ktorých sa podlahy predávajú. Súčasne chceli používateľovi poskytovať aj informácie o počte balení, celkovej cene a možnosti pridávať kusy navyše podľa plánovaného spôsobu kladenia podlahy (tzv. odrezky). Pre takýto predaj možno využiť pri produkte zadanie m² v jednom balení a predaj prispôsobiť na predaj po množstvách namiesto kusov. To samo osebe nie je až také výnimočné a poskytujú to aj iné riešenia než UPgates.

Odovzdať informáciu používateľovi zrozumiteľne a mať možnosť ovplyvňovať zobrazenie informácií, vyžadovalo individuálny zásah do funkčnosti modulu.

Odovzdať však túto informáciu používateľovi zrozumiteľne a mať možnosť ovplyvňovať zobrazenie informácií na základe skladov, predobjednávok alebo rezervácií na sklade, už vyžadovalo individuálny zásah do funkčnosti modulu.

Rozšíril som funkcionality kalkulačky a teraz má prevádzkovateľ možnosť priamo v administrácii produktu zadávať nové funkcionality, a to:

  •  Zadávať, či ide o produkt, pri ktorom je potrebné ponúkať nadbytočné množstvo kusov, z dôvodu spôsobu kladenia (teda pridávať odrezky, ktoré sú viazané na počet balení), alebo určiť, že ide o produkt, pri ktorom to potrebné nie je, a predávať len na balenia (napr. penový materiál ako podklad pod podlahu).
  • Určovať, či ide o dopredaj (nie je možné nakúpiť viac kusov ako sa nachádza na sklade) alebo ponúknuť informáciu, že momentálne je skladom xy ks balení a ďalších požadovaných xy ks bude dodaných v určitom termíne.

Aby bola funkcia jasnejšia, prikladám obrázky modulu, tak ako sme ho navrhli a zapracovali do systému UPgates. Sú na nich vidieť aj ďalšie dopočty, ktoré kalkulačka obsluhuje. Táto úprava sa dala zrealizovať vďaka tomu, že e-shop bol postavený práve na systéme UPgates. Na inom krabicovom riešení, ktoré sa bežne na Slovensku a v Česku používajú, by takáto úprava nebola možná.

Táto úprava sa dala zrealizovať vďaka tomu, že e-shop bol postavený práve na systéme UPgates.

modul zapracovaný v systéme UPgates

 

V prípade Fastcentriku bola majiteľovi ponúknutá možnosť prechodu na individuálne riešenie Shopcentrik s odhadovanou cenou výstavby e-shopu v tisícoch eur. Systémy, ako sú Shoptet alebo Eshop-rychle, vôbec nemajú možnosť podobnú úpravu aplikovať.

Voľba systému UPgates majiteľovi ušetrila veľké peniaze oproti iným ponukám konkurenčných systémov.

Naša úprava kalkulačky sa pohybovala v nižších stovkách eur. Toto je len jeden z mnohých príkladov individuálnych úprav, ktoré sme aplikovali v systéme UPgates, a jeho voľba majiteľovi ušetrila veľké peniaze oproti iným ponukám konkurenčných systémov.

Bez vlastných polí by to nešlo

V systéme UPgates možno pridávať tzv. vlastné pole. V spomínanom prípade kalkulačky sme ich pridávali k samotnému produktu. Tieto vlastné polia sa dajú vyplniť akoukoľvek informáciou, ktorá sa následne zobrazí v e-shope alebo môže byť bežne neviditeľná, ale je možné s ňou pracovať ďalej pri výpočtoch.

Obsah vlastných polí možno importovať, a teda automaticky aktualizovať.

Obsah vlastných polí možno importovať, a teda automaticky aktualizovať napr. zo skladového/účtovníckeho systému. Vytvorili sme teda rôzne polia, ktoré vypĺňame informáciami o rezervácii produktu, či je alebo nie je produkt objednaný na sklad a prípadne, kedy je plánované jeho naskladnenie a v akom počte kusov.

Výpočty týchto informácií nám dávajú priestor na perfektnú informovanosť používateľa o dostupnosti produktu.

Výpočty týchto informácií nám dávajú priestor na perfektnú informovanosť používateľa o dostupnosti produktu. Výsledok možno vidieť vyššie, už zapracovaný v kalkulačke.

Príklad 2 – Detail produktu prispôsobený na mieru

E-shop s moto oblečením, ktorý bol niekoľko rokov umiestnený na Eshop-rychle, dorástol do bodu, keď systém priamo brzdil e-shop v ďalšom raste. Bolo teda nutné ho migrovať na výkonnejšie riešenie, ktoré umožňuje individuálne úpravy. Zvolili sme opäť systém UPgates a celý e-shop sme upravili úplne na mieru.

Chceli sme vytvoriť niečo nevídané v tejto oblasti sortimentu a maximálne zjednodušiť zákazníkovi nákup.

Samotný dizajn bol upravený na nepoznanie od pôvodného dizajnu systému, ale tým sa to zďaleka nekončilo. Chceli sme vytvoriť niečo doposiaľ nevídané v tejto oblasti sortimentu a maximálne zjednodušiť zákazníkovi nákup. Postupne sme analýzou dospeli k rozhodnutiu, že detail produktu treba zásadne upraviť a rozšíriť štandardné hranice systému.

Úpravy a spôsob ich aplikácie

Častá chyba, ktorá sa vyskytuje nielen pri moto, ale pri oblečení všeobecne, je filtrácia veľkostí oblečenia. Jeden výrobca uvádza konfekčné veľkosti (napr. 32, 34, 36), druhý používa označenie písmenami (S,M,L). Výsledkom je potom absolútne neprehľadná filtrácia na e-shope, ktorá zákazníkom nezobrazuje reálne možnosti oblečenia, ktoré sú k dispozícii v ich veľkosti.

Vytvorili sme vzájomnú prevodnú tabuľku a používateľom zobrazujeme u oblečenia informáciu z oboch druhov číslovania.

Riešenie: Najprv sme začali merať oblečenie, aby sme medzi týmito stupnicami našli spojitosť, vytvorili sme vzájomnú prevodnú tabuľku a používateľom zobrazujeme pri oblečení informáciu z oboch druhov číslovania. Filtrácia je prehľadná a zákazník vždy vidí všetky možnosti oblečenia, ktoré sú k dispozícii v jeho veľkosti.

karta produktu s obomi druhmi číslovania oblečenia s informáciou o dostupnosti skladom

 

Keďže e-shop predáva oblečenie a moto príslušenstvo, je väčšina produktov zostavená vo variantoch. My sme však chceli, aby ihneď po vstupe do detailu produktu bol používateľ informovaný o dostupnosti produktov na sklade, prípadne o ich dostupnosti na objednanie.

Dostupnosť produktu sa riadi automaticky podľa výrobcu alebo dodávateľa.

Aby bolo možné túto informáciu zobraziť, museli sme upraviť funkčnost a nakladanie s variantmi. Momentálne je dostupnosť produktu ihneď viditeľná a v prípade produktu na objednávku je zákazník informovaný o počte dní potrebných na dodanie produktu. Dostupnosť produktu sa riadi automaticky podľa výrobcu alebo dodávateľa.

karta produktu s obomi druhmi číslovania oblečenia s informáciou o počte dní potrebných na dodanie tovaru

 

Úpravy dizajnu a funkčností naprieč celým e-shopom

Čo sa týka dizajnových zmien, UPgates je v tomto ako jeden z mála krabicových systémov naozaj neobmedzený.

Detailu produktu sa na tomto e-shope venovalo mnoho energie. Dizajn sme vytvorili pre celý e-shop a minimálne zmenou dizajnu prešiel aj takmer každý modul na e-shope. Čo sa týka dizajnových zmien, UPgates je v tomto ako jeden z mála krabicových systémov naozaj neobmedzený.

Pre rozsiahle zmeny v dizajne alebo funkciách e-shopu, odporúčam vždy využiť služby profesionálov.

Pre rozsiahle zmeny v dizajne alebo vo funkciách e-shopu, odporúčam vždy využiť služby profesionálov, úpravy tzv. „na kolene“ nemusia dopadnúť vyladene. V horšom prípade môžu byť nefunkčné.

karta produktu s jedným druhom číslovania oblečenia a informáciou o dostupnosti skladom

 

Príklad 3 – Ceny variantov ihneď viditeľné na karte produktu v kategórii

Aby sme pre zákazníkov e-shopu so psími granulami sprehľadnili ponuku produktov, rozhodli sme sa zjednotiť rovnaké produkty s odlišnou gramážou, do variantov. 

Aby sme zákazníkov nenútili zdĺhavo preklikávať jednotlivé produkty a neznížili tak konverzný pomer e-shopu, bolo nutné zobrazovať ceny variantov na karte produktu.

Bohužiaľ, zároveň to znamenalo, že zákazník nemá okamžitý prehľad o cenách balení ihneď v kategórii s produktmi. Práve v prípade sortimentu psích granúl by to mohlo mať za následok neprehľadnosť v cenách sortimentu. Zákazníka by sme nútili zdĺhavo preklikávať jednotlivé produkty, čo by jednoznačne viedlo k zníženiu konverzného pomeru e-shopu. Bolo preto nutné zobrazovať ceny variantov na karte produktu.

Zo začiatku to vyzeralo, že sme narazili na limit systému a túto úpravu sa nám nepodarí vymyslieť. Nakoniec sme v kooperácii so supportom UPgates našli riešenie a aplikovali ho na e-shop.

Karta produktu so zobrazením cien rôznych variantov produktu

Systém UPgates je pre nás často jasnou voľbou číslo 1

Sústredíme sa najmä na výstavby e-shopov na krabicových riešeniach, ktoré majú určité individuálne požiadavky a nedarí sa im nájsť taký systém, ktorý by ich splnil všetky naraz.

Každý krabicový systém je stavaný do určitej miery univerzálne z dôvodu širokého záberu e-shopov, ktoré na ňom môžu vzniknúť. Ťažko sa dá zavďačiť všetkým a aplikovať každú požadovanú zmenu do systému.

Nie je sa čomu čudovať, každý krabicový systém je stavaný do určitej miery univerzálne kvôli širokému záberu e-shopov, ktoré na ňom môžu vzniknúť. Ťažko sa dá zavďačiť všetkým a aplikovať každú požadovanú zmenu do systému by bolo náročné a zároveň by takýto systém mohol byť vo výsledku nestabilný a nepoužiteľný.

UPgates poskytujú krabicové riešenie, ktoré je aj samé o sebe nabité funkciami a disponuje napr. modulárnym dizajnom pre „naklikanie“ vlastnej šablóny.

Systém UPgates sa k problematike postavil po svojom. Poskytuje krabicové riešenie, ktoré je aj samo osebe nabité funkciami a disponuje napr. modulárnym dizajnom pre „naklikanie“ vlastnej šablóny. V systéme samotnom možno vytvoriť aj rozsiahle obchody s množstvom zaujímavých funkcií pre používateľov.

V systéme UPgates možno vytvoriť aj rozsiahle obchody s množstvom zaujímavých funkcií pre používateľov.

Samozrejme, ak potrebujete zájsť ďalej za možnosti systému alebo jednoducho chcete mať dizajn naozaj na mieru, potrebujete hlbší prístup než len do používateľskej administrácie.

Určite sa hodí na záver poukázať na skutočnosť, že UPgates ako krabicový systém má určité časti spoločné pre všetky projekty. Nie je možné jeho funkcie ako také meniť celkom neobmedzene a už vôbec nie je možné meniť administráciu. Klienti nás však kontaktujú s veľmi špecifickými požiadavkami a ešte sa nám nestalo, aby sme nevymysleli riešenie, ako ich požiadavky do systému zapracovať.

Ešte sa nám nestalo, že by sme nevymysleli riešenie, ako do systému zapracovať aj veľmi špecifické požiadavky klientov.

Preto, keď sa stretnem s klientom, ktorý má potrebu e-shop upraviť na mieru svojim zákazníkom, často už dopredu viem, že zvolíme UPgates, aby sme mohli vytvoriť e-shop, ktorý bude dobre slúžiť zákazníkom aj prevádzkovateľovi.

Článok pre vás pripravil odborník na e-shopové riešenia, Kamil Kopecký.

Zdieľať článok
Kamil Kopecký
Freelancer e-shop konzultant

Freelancer, e-shop konzultant a odborník špecializujúci sa nie len na založenie, správu a migráciu e-shopov, ale celkovo na prenajímané krabicové riešenia pre tvorbu e-shopu.

Tento článok ti prináša

UPgates

Upgates je spoločnosť, ktorá ponúka moderné a prispôsobiteľné riešenia pre internetové obchody. Ich služby sú navrhnuté tak, aby vyhovovali individuálnym potrebám podnikania a zahŕňajú širokú škálu funkcií, vrátane dizajnu, správy viacerých obchodov a domén, automatizácie objednávok a skladov, a mnoho ďalších.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+