2 min. čítanie

Heureka eCommerce Insider: Rast online obchodu sa vrátil

Slovenský e-commerce sa v 2. kvartáli tohto roka oproti tomu minuloročnému prepadol o 5%, avšak posledné dva mesiace už zaznamenali rast. Prekvapujúcim skokanom kvartálu sú prášky na pranie s nárastom +113 %, ktorý potvrdzuje trend, že na internete už kupujeme takmer všetko. Počet e-shopov zostáva takmer rovnaký.

Heureka eCommerce Insider: Rast online obchodu sa vrátil

Druhý kvartál sa nezačal podľa očakávaní a v apríli ešte zaznamenal stratu. Obrat do čiernych čísel prišiel až v máji a rastový trend pokračoval aj v júni. Celkový kvartálny výsledok však zostal záporný. “Naše odhady o obrate k rastu sa potvrdili, ten však nastal až o mesiac neskôr,“ hovorí Tomáš Braverman, CEO Heureka Group a dodáva: “V susednom Česku, kde je e-commerce ešte na vyššej úrovni ako na Slovensku, je celkový výsledok -8%, pričom sklamaním boli najmä júnové výsledky.”

Týždenný podcast UPdate

Skokani a prepadáky kvartálu

“Okrem spomínaného skokana, ktorým sú prášky na pranie, sa do TOP 10 vrátili produkty, pre ktoré bolo typické odkladanie nákupov. Rast predaja cestovných kufrov, športových kamier či prenosných reproduktorov potvrdzuje, že nákupné správanie spotrebiteľov sa vracia do normálu,” hovorí T. Braverman.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Priemerná hodnota objednávky je 66 €

V porovnaní s minuloročnými hodnotami, kde bola priemerná hodnota objednávky približne 70 €, ide o pokles -5,5 %. „V Česku je aktuálne priemerná výška objednávky zhruba 60 €. Čím je online nakupovanie v krajine populárnejšie a dostupnejšie, tým viac ho využívame aj na menšie nákupy. Preto za klesajúcou priemernou cenou objednávky nie sú žiadne negatíva,” hovorí T. Braverman.

Customer satisfaction” 95,2 %

Ide o zanedbateľný pokles, ktorý navyše nasleduje po kvartáli s rekordnou hodnotou za posledné 4 roky. ”Miera spokojnosti s e‑shopmi ukazuje dlhodobú spokojnosť zákazníkov so službami e‑shopov. Vysoká konkurencia v slovenskom e-commerce vytvára silný tlak, z ktorého ťaží predovšetkým spotrebiteľ, slovenské aj české e‑shopy poskytujú skutočne špičkový servis a služby. Služby ako same day delivery, vynesenie tovaru na poschodie alebo možnosť vybrať si zo širokej siete tisícov výdajných miest nie sú vo svete štandardom,” hovorí T. Braverman.

Čo nás čaká v ďalšom období?

“Neistota spojená s infláciou a prebiehajúcim vojenským konfliktom na Ukrajine, ktorá už rok spôsobuje odkladanie nákupov, pomaly ustupuje. S výhľadom do budúcnosti predpokladáme, že ďalší kvartál napriek letným mesiacom už bude v raste, pretože spotrebitelia sa vracajú k intenzívnejšiemu využívaniu online nakupovania. E-commerce na Slovensku má veľký priestor rásť, takže ak nepríde neočakávaná situácia, máme pred sebou pravdepodobne obdobie dlhšieho rastu, ktorá vymaže straty posledného obdobia,” uzatvára T. Braverman.

Zdroj: Heureka eCommerce Insider

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+