Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Hejt náš každodenný

Hejteri tu boli, sú, aj budú. Buď sa naučíme ako využiť ich potenciál vo svoj prospech, alebo sa budeme nervovo rúcať po každom negatívnom príspevku.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Hejt náš každodenný
Zdroj: Depositphotos

Sú hejteri skutočne horší ako zápal pľúc, alebo majú cenu zlata? Hejteri sú zrkadlom vašej firmy či projektu, takže sa prikloňme k možnosti B. Rozdelil by som ich do troch skupín:

1. Vaši hejteri

Razantne vám dajú pocítiť, ak niečo nebolo na 100 %. Klimatizácia na predajni bola príliš silno, klimatizácia bola príliš slabo… Určite to poznáte. Ale ak vám 15 ľudí napíše, že klimatizácia je príliš silno, je to signál, ktorý by ste mali brať vážne. Keď sa na niečo ľudia sťažujú častejšie, je čas spozornieť. A to treba brať pozitívne. Ukážu, čo vo vašej firme nefunguje, a to úplne zadarmo! Zamestnanci nemusia byť úplne úprimní, ale dobrý hejter urobí audit na počkanie.

2. Hejteri konkurencie

A tých by ste mali nosiť na rukách. Veď čo je krajšie ako negatívne komentáre pod konkurenciou? Slasť lepšia ako najšťavnatejšie ovocie. A pre vás je to zlatá baňa. Prečítate si, čo nefunguje u iných, vy si to rýchlo opravte a potom sa ponúknite ako víťaz tohto súboja. Vychytáte tak svoje muchy na úkor vašich protivníkov. Zlatá baňa!

3. Rebeli bez príčiny

Ľudia nevedia pracovať s kritickým myslením a spohodlneli. Tým, že im všetko servírujeme pod nos, nemajú už ani snahu namáhať sa a zistiť si napr. otváracie hodiny, či cenu/veľkosť výrobku. Čo však majú všetci títo hejteri spoločné, je neobmedzený internet a nabitá batéria. Píšu hlava-nehlava veci od 5G nanočipov až po židojašterov pod posteľou. Títo hejteri sú skutočne neužitoční a sú hodní označenia za spam.

Odpoveďou je kvalitný community management. A ak si to v rámci firemnej komunikačnej stratégie môžete dovoliť, ponúka sa tu priestor na trolling. Úžasne to robí Meteo Východ, Slovenský hydrometeorologický ústav (SHMÚ) a bohatú zásobu inšpirácie nájdete tradične na Zomri. V tejto skupine hejterov naozaj treba zvažovať trolling, vymazanie komentáru či snahu o inteligentnú odpoveď.

Závisí to najmä od imidžu brandu – či chcete konverzie, alebo chcete byť za slušáka. Nikdy však neskĺznite do urážok. Urážka, alebo osobné interesovanie je vždy argumentačný faul.

Tipy ako na community management nájdete aj v rozhovore s marketérom Tonym Dúbravcom. ⬇️

|

Človečina je základ

Na internete môžeme napísať čokoľvek a (skoro) nič nám za to nehrozí. Preto sa z ľudí stávajú anonymné boty. Dobrou stratégiou je vrátiť človečinu.

Vypichnem stratégiu veľkých korporácií. Je ohromný rozdiel ak sa pod reakciu na hejtera podpíšete ako firma, alebo ako človek. “Je nám ľúto akú ste mali skúsenosť, ale všetko sme napravili a budeme sa na Vás tešiť na budúce. Katka”

Stačí tak málo ako podpis a strojová odpoveď znie viac ľudsky a náš dotyčný hejter má potom menšiu ambíciu pokračovať vo svojej výprave proti vám. Hľadajte za tým psychológiu.

Rovnako sa táto stratégia používa v newslettroch. Pozdravujem Tamarku, ktorá plní moju schránku, ale ako by som sa predsa mohol na Tamarku hnevať, však?

A nakoľko nikto nemá rád rozvláčnené články, tu je malý výcuc:

  • 4,8 > 5. Ide o hodnotenie profiloch ako je Facebook či Google Moja firma. 4,8 vyzerá omnoho organickejšie ako rýdza päťka, ktorá trošku zaváňa fejkovými recenziami.
  • Na každú recenziu MUSÍTE odpísať. Ideálne meňte slovosled, alebo použite meno recenzenta, nech nepôsobíte strojovo. Pridajte aj emotikony.
  • Na sociálnych sieťach používajte ankety. Veľa sa dozviete a zabavíte tým publikum.
  • Na každý hejt (okrem skutočne nerelevantných) MUSÍTE odpovedať. Snažte sa vcítiť do kože kritika, ale buďte diplomat a stojte aj za svojimi zamestnancami ak majú pravdu. Ak odpíšete rozumne – ľudia si urobia názor sami a vy nebudete za hlupáka.
  • NIKDY neodpisujte mimo otváracích/prevádzkových hodín.
  • Buďte pripravený. Konkurencia si môže najať hejterov na fejkové recenzie proti vám. Majte preto predpripravené odpovede na základné otázky čo by vám mohli vyčítať a keď príde čas – využite ich ako odpoveď.
  • Google Console je nutnosť. Zistíte, čo ľudia hľadajú na vašom webe. Ak zistíte, že 90 % zákazníkov si žiada e-shop, vyhovejte im.
  • Neskĺznite do frázy “Napíšte nám do súkromnej správy a spolu to vyriešime.” Ľudia sa chcú baviť a chcú vidieť, ako zareagujete. Viete to hejterovi krásne argumentačne natrieť a ešte budete za hviezdu!
  • Ak získate zlú recenziu a je zjavné, že je neoprávnená, tak si zožeňte organicky dobré recenzie. Vyzývajte ľudí na recenzie cez sociálne siete, pri pokladni napr. cez QR kód a uvidíte, že veľmi rýchlo zlá recenzia zapadne v prívale tých skvelých.

Na záver len toľko: 1 hejter je vždy hlasnejší ako 100 spokojných klientov. Nezabudnite na svoje úspechy. Hejt píše skoro každý, ale pochvalu skoro nikto. Nech to nedeformuje váš obraz o vašom podnikaní.

Zdieľať článok
Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad

Od čias svojej prvej dánskej stavebnice som vedel, že chcem veci robiť INAK. 90-tky ( prehistorické obdobie pred internetom ) nás naučili skvele improvizovať 🙂 Umenie, dizajn, grafika a najmä kreativita boli mojimi piliermi počas dlhých rokov štúdia, kde sa mi vždy podarilo prepašovať do projektu niečo VIAC ako ostatní.  6 rokov štúdia na Fakulte umení na Technickej univerzite v Košiciach mi pridali písmenká Bc. a drsne znejúce Mgr. art. Už odvtedy boli moje projekty reálne hmatateľné a nezostali len v zložkách: final_final_378. Už ako mladé ,,ucho” som vizuálne zastrešoval európske konferencie, celoslovenské roadshows, či zopár inovatívnych projektov, ktoré dnes voláme startupy. A VTEDY MI TO TRKLO! Už netvorím grafiky. Už tvorím príbehy! Iba vďaka praxi, kreatívnemu zmýšľaniu, no najmä úžasným klientom, z ktorých sa často stali priatelia, naše projekty skončili v Europarlamente v Bruseli, v celej Európe, Rusku a najnovšie aj v Dubaji. Našli ste ich aj v Bille, či Kauflande, len o tom možno neviete. Nech už som pracoval pre mikro projektík, alebo MEGA korporáciu, vždy som dával k projektom ohromnú porciu kreativity. Inak to ani neviem! A preto čítate tieto riadky. Hľadáte totiž SKVELÝ NÁPAD!  

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako bude vyzerať online svet budúci rok? Pozrite si predpovede Pinterestu
2 min. čítanie

Ako bude vyzerať online svet budúci rok? Pozrite si predpovede Pinterestu

Pinterest práve zverejnil prognózu trendov na rok 2025, kde predstavuje budúcnosť odvážneho prejavu a maximalizmu. Príručka je postavená na dátach od viac ako pol miliardy mesačných používateľov. Tieto poznatky dosahujú presnosť až 80 %. V správe nájdete 20 trendov, ktoré ovplyvnia budúci rok: od horských destinácií, ktoré vytláčajú klasické mestské pobyty, cez čerešňové tóny až […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+