4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Ak sa chce e-shop posunúť dopredu, nastal práve ten správny čas využiť nový trend ako pozdvihnúť krivku predaja alebo dosiahnuť viac konverzií. Giganti ako Netflix, Zalando, Alibaba alebo Youtube vedia ako na to. A aký odporúčač (recommender) používate vo svojom e-shope vy? 

Prečítajte si, aké možnosti majú už dnes slovenské e-shopy a buďte o krok vpred. Z trendu sa totiž čochvíľa stane nevyhnutnosť.

Automatizované odporúčania – privítajte umelú inteligenciu na svojich stránkach 

Dnes už pojem umelá inteligencia – artificial intelligence (AI) nevzbudzuje v kruhoch marketérov a e-shoperov také sci-fi neznámo, ako možno ešte pred niekoľkými rokmi. Vďaka dostupným technológiám a vhodným dátam prináša skvelé riešenie, ako zobraziť personalizovaný obsah, o ktorý má návštevník vašich stránok pravdepodobne záujem. Ako to funguje?

Odporúčací nástroj je váš nadupaný predavač v e-shope 

Každý by takého chcel mať. Dokáže v pravej chvíli ponúknuť zákazníkovi ten správny sortiment a opýtať sa ho či náhodou nezabudol na baterky k ovládaču. A skôr, než zaplatí, ho ešte upozorní, že zákazníci nakupujúci rovnakú tlačiareň často dokúpia rovno aj náhradnú cartridge. Presne túto…

Kým v predajni takýto cross-sell a up-sell zastane vyškolená obsluha, v e-shope je to nástroj s názvom recommender – odporúčač. Ten môže fungovať na základe naprogramovaných pravidiel alebo manuálneho zásahu administrátora. Nevýhodou v e-shope s množstvom produktov je však to, že o zobrazení relevantných produktov môžeme len snívať. 

Riešením sú automatizované odporúčania na báze umelej inteligencie. Nástroj, ktorý funguje bez potreby zásahu administrátora, zobrazí návštevníkom vášho webu presne tie produkty alebo služby, o ktoré majú najpravdepodobnejší záujem.

Môžete ho použiť v detaile produktu, v podstránkach s kategóriami, vo vyskakovacom okne alebo v košíku. Prípadne kdekoľvek, kde má zmysel ponúknuť návštevníkovi vášho webu na mieru “vyskladanú” ponuku (chybové stránky, newsletter, atď). S používateľsky vyladeným dizajnom recommendera je pre zákazníka skutočne ťažké odolať a odporúčaný predmet si do košíka neprihodiť.

Vysoko klikateľný obsah a menšie náklady na administráciu 

Hlavným benefitom je práve personalizovaný výber obsahu. Dokonca bez toho, aby sa používateľ prihlásil a zadal o sebe nejaké údaje, dokáže odporúčač zvoliť tie produkty alebo služby, ktoré by ho mali čo najviac zaujať. Aj preto je vaša homepage na Youtube iná, než tá kolegova alebo kamarátova.

Vďaka odporúčacím nástrojom s AI pozadím nemáte potrebu hľadať inde, keď vám tu naservírujú videá s vašimi obľúbenými spevákmi ako na zlatom podnose. Pre e-shop to okrem ušetreného času a výdavkov na programátorské/administratívne zásahy znamená:

  • dvojnásobný čas strávený na stránke,
  • viac interakcií v rámci jednej návštevy,
  • vyššia miera preklikovosti – v prípade odporúčaní v detaile produktu nárast CTR o približne 10 %,
  • vyšší konverzný pomer – v prípade pop-up okna na základe testovania nárast CR až o štvrtinu,
  • takmer 10 % podiel celkového obratu v sledovanom období jedného mesiaca po nasadení nástroja*.

* Zdroj: prípadová štúdia ui42.

Konečne dostupné riešenie aj pre stredné a menšie e-shopy

Výhodou umelej inteligencie od ui42 je, že si ju môžete dovoliť s minimálnou investíciou. Dokonca i vyskúšať zdarma na prvý mesiac. V porovnaní so známejšími riešeniami na medzinárodnom trhu dosahuje porovnateľné, ba dokonca miestami i lepšie výsledky.

Jednoduchá implementácia, úvodné nastavenie na mieru, rôzne možnosti umiestnenia a odborné poradenstvo od UX špecialistov sú skvelou možnosťou, ako sa chopiť svojej šance a jednoducho predávať viac. Umelá inteligencia a podobné technológie sa pomaly, ale isto stávajú súčasťou e-commerce a je len na nás, ako ich dokážeme zužitkovať vo svoj prospech.

Zdieľať článok
Robo Háger
Marketing Director

Pôsobí ako riaditeľ marketingu. Stará sa o online i offline aktivity značky, ktorých cieľom je informovať o ui42 nielen ako o mieste, kde nájdete všetko pre váš online biznis pod jednou strechou, ale aj ako o mieste, kde chcete pracovať a kariérne rásť.

ui42
Tento článok ti prináša

ui42

ui42 je one-stop shop e-commerce agentúra, pôsobiaca už 26 rokov na trhu. Pod jednou strechou realizujeme všetky základné oblasti rozvoja online biznisu – od programovania webov a webových aplikácií, cez user experience a performance marketing až po umelú inteligenciu. Aj vďaka našim digitálnym produktom – BUXUS, Chatbot a Umelá inteligencia – pomáhame našim klientom posúvať sa neustále vpred.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
3 min. čítanie

V Superzoo dokázali úspešne odbremeniť zákaznícky servis. Pomohol im online chat reago

Poskytnúť návštevníkom nenahraditeľný servis na webe a ešte sa aj plnohodnotne venovať marketingovej stratégii a napĺňaniu rastových cieľov sa dá pohodlne skĺbiť. Ak pilier komunikácie so zákazníkmi delegujete na vyškolených špecialistov, o reprezentatívny dojem máte postarané. Nepodceňujte silu zákazníckeho servisu formou četovania, pretože vďaka nemu môžete získať verných zákazníkov. 

Dalibor Palšovič Dalibor Palšovič
Obchodný manažér
Prečítať článok