Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Český insurtech Tuito získal investíciu milión eur

Campiri, Slevomat, E-chalupy, Boataround, Outfindo alebo Mobil Pohotovost - to sú e-shopy, v ktorých si zákazník môže okamžite a jednoducho vybaviť potrebné poistenie k zakúpenému výrobku alebo službe. Tuito zatiaľ nájdete na platformách stredne veľkých e-shopov, ale v súčasnosti sa zaoberá aj spoločnosťami, ktoré patria medzi českú špičku.

Český insurtech Tuito získal investíciu milión eur
Zdroj: Depositphotos

Purple Ventures a Nation 1 investujú milión eur

Od svojho založenia v roku 2020 prešlo Tuito dlhú cestu. Teraz oznamuje ďalší veľký míľnik, ktorým je prvá investícia rizikového kapitálu vo výške 1 milión eur od spoločností Purple Ventures a Nation 1. Tuito založili Petr Zapletal a Michal Štěrba, bývalý šéf poisťovne Českej spořitelny.

“V Českej republike dokáže predať dobrú poistnú zmluvu na službu alebo produkt len veľmi málo ľudí, v skutočnosti len niekoľko najväčších hráčov. To platí tak pre e-shopy, ako aj pre tradičné spoločnosti s kamennými pobočkami a e-shopmi. Napriek tomu podľa údajov EÚ existuje v tomto segmente obrovský priestor na podnikanie. Väčší hráči v oblasti e-commerce síce poistenie neponúkajú, ale ide len o akýsi prívesok, ktorý v praxi veľa peňazí neprináša,” opisuje situáciu na trhu Petr Zapletal a pokračuje.

Týždenný podcast UPdate

Od stredných e-shopov k špičke

Spoločnosť Tuito funguje na princípe embedded poistenia, čo znamená, že sama vyvíja technológiu, ktorú následne integruje do stránky obchodníka, ktorý potom poistenie ďalej predáva svojim zákazníkom. Tuito ponúka integráciu technológie v priebehu niekoľkých dní a následne podporuje predaj poistenia v e-shopoch aj tým, že poskytuje školenia ich zamestnancom a spolupracuje s manažérmi kamenných e-shopov. Podľa Petra Zapletala je časovo najnáročnejšou časťou procesu vyjednanie podmienok spolupráce s prevádzkovateľom, potom je to proces v trvaní niekoľkých dní, maximálne týždňov.

Petr Zapletal prezradil, že sa chystajú podpísať spoluprácu s nemenovaným, ale veľkým hráčom na českom e-commerce trhu, čo je zmena oproti minulosti, keď sa tím Tuito zameriaval najmä na menšie e-shopy. Tuito totiž za posledný rok zistilo, že dokáže pomôcť aj stredne veľkým e-shopom s kamennými pobočkami, preto sa teraz viac sústredí na tento segment. “Teraz rokujeme s väčšími firmami z oblasti cestovného ruchu, s predajcami elektroniky, potrieb pre domácnosť či domácich miláčikov, ale aj s agregátormi nehnuteľností,” hovorí Petr Zapletal.

“Tuito je prvý insurtech v Českej republike, ktorý nás zaujal,” hovorí Jan Staněk z Purple Ventures a pokračuje: “Poisťovne sa o to pokúšali už niekoľkokrát, ale neboli veľmi úspešné. Na spojenie konzervatívneho finančného sveta a sveta elektronického obchodu je naozaj potrebné mať dlhoročné skúsenosti z oboch oblastí. Peter a obaja Michalovia v Tuite sú presne tou ideálnou kombináciou odborníkov z oboch svetov, čo je vidieť na tom, ako Tuito rýchlo rastie, hoci e-commerce prechádza očistcom.”

Zdroj: tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+