4 min. čítanie

Celosvetová expanzia bez starostí: Predávajte cez Amazon

Chcete predávať po celom svete a bez starostí? Aj keď to znie nereálne, Amazon vám túto možnosť ponúka. Predaj na Amazone učaruje najmä podnikateľom, v ktorých záujme je expandovať do rôznych kútov sveta, no s minimálnymi nákladmi. Navrhnite si svoju predajnú stratégiu a expandujte s Amazonom bez problémov.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Celosvetová expanzia bez starostí: Predávajte cez Amazon

Na Amazon sa vstúpiť rozhodne oplatí. Nepodceňte však dôkladnú prípravu. Viete, ktoré produkty sú na Amazone najpredávanejšie? Čo je to FBA alebo Private Label Product? Myslíte na provízie? Povieme vám, prečo by ste na ne nemali zabúdať.

200 miliónov návštev za jeden mesiac

O tom, že Amazon stále rastie, nie je pochýb. Dôkazom je aj jeho nedávny vstup na poľský trh.

V roku 2020 dosiahol dokonca svoju najvyššiu mesačnú návštevnosť – 200 miliónov používateľov. A keďže obrat, ktorý vytvárajú predajcovia, prekonal 300 miliárd dolárov, šanca aj vášho úspechu rastie.

Prečo podnikať na Amazone?

  1. Amazon robí ťažkú prácu vás.
  2. Predáva a procesuje platbu.
  3. Ak bude mať váš tovar na svojich skladoch, sám tovar zabalí a pošle zákazníkom.
  4. Vyrieši reklamácie a v prípade potreby aj vráti peniaze.
  5. V prípade expanzie do niektorých krajín je navyše predaj na Amazone nevyhnutnosťou.

Amazon ponúka dokonale prepracovaný ekosystém a lákavé podmienky. Vašou úlohou je prísť s produktom, ktorý si zákazníci hneď obľúbia.

Riziká, ktorým sa nevyhnete

Aj keď je Amazon veľkorysý a ponúka predajcom množstvo výhod, pri porušení jeho podmienok sa so svojimi partnermi dlho nebaví.

Blaho a spokojnosť zákazníkov je pre Amazon na prvom mieste. Ak to, ako predajca, nerešpektujete, nemá problém zatvoriť váš účet a s predajom ste skončili.

Odporúčame vám, aby ste sa neviazali len na predaj na Amazone. Uistite sa, že máte v zálohe aj iné predajné kanály.

Počítajte s vysokou províziou

Na Amazone platíte za vedenie účtu a musíte sa prelúskať komplikovanejšími administratívnymi požiadavkami.

Províziu platíte za každý jeden predaný produkt. A aj keď nie je konštantná, v závislosti od produktu a segmentu sa pohybuje okolo 15 % z ceny objednávky.

Formy predaja na Amazone

Na Amazone predávate dvomi spôsobmi:

  • ponúkate vlastné produkty,
  • fungujete ako reseller

Vlastné produkty

Definícia Amazonu pre vlastný produkt je veľmi špecifická. Ak na Amazone ponúkate vlastné produkty, ide o Private Label Products, ktoré majú originálny EAN kód. Zalistujete ich pod svoju značku a predávate.

Pod vlastné produkty spadajú:

  • vaše jedinečné produkty,
  • existujúce produkty, ktoré ste vylepšili,
  • produkty, na ktoré ste len pridali svoju značku.

Nezabudnite na kvalitné fotografie. Pokiaľ ich potenciálni zákazníci neuvidia, nezískate si ich dôveru.

Produkty od dodávateľov

O niečo odlišnejším spôsobom je predaj produktov, ktoré získavate od iných výrobcov alebo dodávateľov. Ak sa tieto produkty už na Amazone nachádzajú, radíte sa medzi predajcov s tým istým produktom.

Aby ste u zákazníkov zabodovali, potrebujete ich zaujať výhodnejšími cenami, dostupnosťou, rýchlosťou dopravy a hodnotením predajcu.

S cenou narábajte opatrne. Spravte si rýchly rešerš a uistite sa, že aj keď budete predávať produkt lacnejšie ako konkurenti, ešte vždy sa vám to oplatí.

Zabezpečenie logistických procesov

Na skladovanie a dodávanie tovaru máte dve možnosti:

  • FBM (Fulfillment by Merchant), kde tovar vyskladňujete nezávisle na Amazone,
  • FBA (Fulfillment by Amazon), kde Amazon vybaví všetko za vás.

FBM

Ak riešite skladovanie produktov aj dopravu vo vlastnej réžii, po zaplatení objednávky ich posielate priamo zákazníkom. Nesiete zodpovednosť za balenie aj prepravu, no ostáva vám kontakt na zákazníka na neskoršie marketingové aktivity.

FBA

Častejším riešením, ktorý využíva viacero predajcov, je naskladnenie produktov do Amazon skladov. Následnú zodpovednosť ďalej preberá Amazon.

Doručenie je rýchle – trvá zvyčajne do dvoch dní – a náklady na dopravu sú nižšie.

Predaj na Amazone v skratke

  1. Preskúmajte trh, predajcov, trendy, marketingové náklady a produkty, ktoré chcete na Amazone predávať.
  2. Nájdite svoje Niche – produkty, ktoré budú v súlade s vašimi záujmami a záujmami zákazníkov.
  3. Po definovaní produktov, ktoré chcete na Amazone predávať, sa zamerajte na konkurentov a zákazníkov. Spoznajte ich správanie.
  4. Registrujte sa na Amazone a vyberte si preferovaný spôsob skladovania a dodávania objednávok.
  5. Vytvorte zoznam ponúkaných produktov. Doplňte ich obrázkami a poskytnite o nich čo najviac detailov.
  6. Ak ste si vybrali spôsob FBA, pravidelne kontrolujte úrovne zásob a dopĺňajte ich.
  7. Počúvajte vašich zákazníkov a upravujte svoju ponuku podľa ich požiadaviek. Zákaznícku podporu máte na starosť vy.
  8. Prispôsobte sa algoritmu na Amazone, svoje produkty neustále optimalizujte, pridávajte CTA, kľúčové slová, spravujte reklamy a zvyšujte svoje konverzie.

Spoľahnite sa na Amazon špecialistov

Ak vás predaj na Amazone zaujal, no neviete, ako začať, obráťte sa na špecialistov, ktorí pracujú ako jediný certifikovaný Google partner na Slovensku, s nástrojom Google Market Explorer.

S jeho pomocou a na základe reálnych dát pre vás vyberú vhodný trh na expanziu a pomôžu vám s procesom predaja na Amazone. Ak svojim produktom dôverujete, posuňte sa s nimi za hranice.

Zdieľať článok
Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity

Veronika pôsobí v oblasti SEO a Content marketingu. Pomocou dát tvorí SEO stratégie zamerané na špecifické potreby svojich klientov.

Tento článok ti prináša

Dexfinity

Dexfinity je strategický partner pre marketing a export vašej spoločnosti. S medzinárodným tímom viac ako 79 e-commerce špecialistov a ako prémiový partner Google Ads, Dexfinity pomáha spoločnostiam prekonať bariéry, ktoré bránia ich rastu. Ponúkajú služby v oblasti PPC reklamy, výkonnostných kampaní, expanzie do zahraničia, SEO, sociálnych sietí, brandových kampaní, webu a UX.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera
20 min. čítanie

Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera

Pri výbere dodávateľa marketingových služieb pre váš e-shop či iný projekt máte na trhu na výber viacero možností. Pri tomto výbere je veľmi dôležité vedieť sa správne rozhodnúť, ale aj vedieť si správne nastaviť očakávania. Takisto pýtať sa správne otázky a dávať si pozor na „red flags“, pri ktorých by mohol váš výber dopadnúť tak, […]

Martin Bulák Martin Bulák
CEO & PPC špecialista / BOOSTERS
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+