22. septembra 2021

Ivan Potančok

CEO vibration.sk
22. septembra 2021

Bannery na vašom e-shope: Máte ich nastavené správne?

6 min čítanie

Už ste svoj originálny podnikateľský nápad pretavili do online sveta? Máte funkčný e-shop, no stále sa pohrávate s bannermi a nie ste si úplne istý, či fungujú tak ako by mali? Poďme sa spoločne pozrieť, ako by mali vyzerať ideálne bannery na e-shope. A predstavme si aj niekoľko príkladov z bežnej praxe.

V skratke o banneroch

Bannery sú v súčasnosti najefektívnejšou formou reklamy, pokiaľ ide o zapamätanie si konkrétneho produktu, prípadne vhodne načasované pripomenutie sa. Čiže odporúčame ich využívať na zvýšenie povedomia o značke, ako call to action pri nákupoch a remarketing na znovuprilákanie ľudí, ktorí už vašu stránku navštívili. Ani tvorba e-shopu sa už bez nich nezaobíde.

Pokiaľ ste si vytvorili sériu vlastných bannerov rôznych formátov, ostáva už ich len správne nasadiť.

Bannery na e-shope a v online marketingu

Dnes už azda neexistuje webstránka či e-shop, ktoré by ich nemali. Bannerová reklama reklama môže byť prostriedkom k rýchlemu prefinancovaniu nákladov na spustenie a prevádzku webového systému alebo tiež hlavným zdrojom príjmov.

Skutočnosť, či bannery fungujú a prinášajú konverzie si viete pozrieť v štatistikách Google Ads. Okrem toho si ich viete porovnať aj na základe počtu zobrazení a kliknutí.

Sila online marketingu je v správnom zacielení a pri banneroch to platí dvojnásobne. Správne publiká a cieľové skupiny, ktorým sa budú bannery zobrazovať, sú predpokladom úspechu. Inak by ste strieľali naslepo.

Najobvyklejšou stratégiou využitia bannerov je nasadenie bannerov na oslovenie cieľovej skupiny pomocou zliav, časovo obmedzených akcií, noviniek, kolekcií. Za pomoci následného remarketingu máte k dispozícii zbraň veľkého kalibru.

Typy bannerov

Rozlišujeme statické (ich obsah sa po zobrazení nemení) alebo dynamické (animované). Je len na vás, ktorú verziu uznáte za vhodnejšiu na propagovanie svojej služby či produktov.

Ukážka statického banneru.

Ak sa na ne pozrieme detailnejšie, statický banner nie je nič iné než obrázok. Žiadne pohyblivé efekty. Príklad na statický banner nájdeme napríklad na e-shope https://profikuchar.sk/. Jeden jednoduchý obrázok s výstižným nadpisom, zvýraznenou informáciou, stručným popisom a graficky odlíšeným výrazným call to action.

Ukážka dynamického banneru s viacerými snímkami.

Dynamický banner, slider, slideshow alebo carousel je formát vhodný pre oslovenie užívateľov vo fázach See a Think. Obrázky, resp. slajdy sa tu pravidelne striedajú ako na kolotoči (carousel). Spravidla sa nachádza hneď pod hlavným menu a jeho funkcia je jasná: upozorniť používateľa na najzaujímavejšie, najdôležitejšie, najnovšie produkty a služby e-shopu.

Príklad na dynamický banner si predvedieme na e-shope https://www.saloos.cz/. Novinky predstavujú prostredníctvom 4 slidov. Na prvom z nich navádzajú zákazníka vyskúšať kozmetiku. V popise je ďalšie lákadlo v podobe vzoriek.

A keďže vedia, čo práve „fičí”, tak na ďalšom slide nezabudli zvýrazniť informáciu, že ide o bio produkty. Tlačidlo nakupovať je okrem úvodného na každom slide, graficky zvýraznené, ale tak, aby rozdiel neklal oči.

Ako si vytvoriť banner a čo by v ňom (ne)malo byť?

Banner môže byť v podobe fotiek či animácií. Hlavným účelom je zaujať a jasne podporiť cieľ a myšlienku, ktorú bannerom chcete oznámiť. Najlepším riešením je vytvoriť si vlastnú databázu fotiek a obrázkov na bannery. Buďte originálni a snažte sa navodiť emóciu.

Podobne to spravil napríklad e-shop https://andreine.com/, kde pomocou dynamického banneru s tromi oku lahodiacimi slajdmi upozorňujú na riziká používania chemických látok na vlasy a následne je na dvoch z nich zapracované call to action.

Ukážka banneru s vlastnými fotkami, ktoré navodia emóciu.

Druhou dôležitou časťou je text, ktorý by mal byť výstižný a čo najkratší, aby bol dobre čitateľný. Nech potenciálni zákazníci nemusia riešiť pridlhé rébusy, čo im chcete povedať. Účelom kvalitného banneru je teda stručné a jasné oznámenie.

Banner by mal obsahovať logo spoločnosti a button s preklikom (call to action). Farba by mala ladiť s vaším brandom a webom, aby si vás zákazník lepšie zafixoval a prepojil.  Takisto pozor na prekombinovanosť. Inak sa môže stať, že sa v tom celom, čo mu chcete povedať, stratíte nielen vy, ale aj váš potenciálny nakupujúci.

Pri call to action prvkoch v banneroch by ste mali dbať na účinnosť, jednoduchosť, zrozumiteľnosť, kontrastnosť a správne nasmerovanie.

Na zvýšenie konverzie používajte aj prvky ako sú hviezdičky a hodnotenie produktu alebo e-shopu.

Pokiaľ by ste radi zistili, aká zmena je pre váš e-shop navýhodnejšia, pre zákazníkov príťažlivejšia a prinesie viac konverzií, dobrým pomocníkom je A/B testovanie. Skúšajte rôzne typy nadpisov, call to action tlačidiel, obrázkov, meňte poradie…

Dôležitá je aj maximálna veľkosť súboru – maximálne do 45 kB. Čo sa týka formátu bannera, môžete využiť JPEG, PNG, GIF. Takýto banner sa dá vytvoriť pomocou online nástrojov ako sú napríklad Canva, Adobe PhotoShop či Windows kreslenie.

Najčastejšie otázky ku bannerom

1. Aký počet slidov je este znesiteľný?

Málokto má dnes čas a trpezlivosť sa prehrabávať informáciami, nieto ešte bannermi. Preto by ste si mali vybrať najlepšie 3 až 5 kľúčových produktov, ktoré chcete predať. A stačí. Skvelým príkladom je plne responzívny banner na e-shope https://profikuchar.sk/. Najdôležitejšie informácie o produktoch či zľavách sú zvýraznené, nechýba stručný popis a jasný call to action. Snímky sa neposúvajú samé automaticky, posúvate si ich vy podľa vlastných preferencií.

2. Koľko má byť v banneri informácii?

Určite sa na malom priestore nesnažte informovať a vysvetliť všetko. Postačí nadpis, stručný jedno až dvojvetový popis a označenia ako napríklad Zľava alebo Novinka. Call to action tlačidlo následne ľudí nasmeruje tam, kam ich chcete poslať, a zvyšok už sa dozvedia ďalej na vašom webe.

3. Je lepší banner s textom ako ten komplet obrázkový?

Na banneri by mal byť jednoznačne zapracovaný aj text s call to action. Práve ten je kľúčový. Len s pekným obrázkom sa správnym smerom ku konverziám nepohnete.

4. Pripraviť si jeden responzívny banner alebo radšej dve verzie pre desktop a mobil?

Najlepším riešením je pripraviť si plne responzívny banner. Ak si na taký netrúfate, zverte sa do rúk odborníkom. Riešením môže byť e-shopový systém Sellio, ktoré mimo iného zabezpečí i stabilnú prevádzku e-shopu a jeho pravidelné vylepšovanie.

Ďalšie riešenia a stratégie

V našej agentúre Vibration hľadáme nové inovatívne riešenia aj v oblasti bannerov. Pre e-shop https://www.farlesk.sk/ sme namiesto klasického banneru vytvorili veľké vyhľadávacie pole ako poradcu nákupu. Pomohli sme tak zákazníka nasmerovať hneď pri otvorení webu „po lopate” tam, kam treba.

Namiesto banneru poradca nákupu vo forme dominantného vyhľadávacieho poľa.

Do bannera sa dá takisto zapracovať aj rozcestník. Skvelým príkladom je e-shop https://horedole.sk/, kde skialpinistov nasmerujeme podľa ich preferencií.

Banner obsahujúci rozcestník hlavných kategórií.

Ďalším riešením môže byť rozcestník podľa toho, či vyberáte oblečenie pre ženu, muža alebo dieťa, ako je zapracovaný na eshope https://www.aboutyou.sk.

Najčastejšie chyby bannerov pri spravovaní e-shopu

S čím v súvislosti s bannermi býva pri prevádzke e-shopov najväčší problém? V ktorých oblastiach a momentoch sa hromadia chyby? Viac nám na záver prezradí Ivan Potančok, zakladateľa komplexného e-shopového systému Sellio.

„Najviac chýb vzniká už pri samotnej prevádzke eshopov, kedy sa stará o bannery vyčlenený zamestnanec na strane klienta. Väčšinou to nie je dizajnér ani skúsený marketér,” konštatuje.

Podľa neho tiež do administrácie eshopu (CMS) zvyknú kompetentní vkladať rozmerovo veľké obrázky bez kompresie. To následne spôsobuje dlhšie načítanie celého eshopu. „Keďže dĺžku prvého načítania obsahu vyhodnocuje aj Google robot ako kľúčový faktor, takéto skryté prešľapy môžu mať veľký dopad na pozície v Google vyhľadávaní.”

A chyba, ktorá je podľa neho banálna, ale vyskytuje sa pomerne často? „E-shopy si neodkontrolujú výsledný banner na iných veľkostiach obrazoviek a pri responzívnych banneroch sa potom stretávame s odrezanými hlavami a podobne.”

Na čo mnoho e-shopov ešte zabúda a dôsledkom môže byť pokazený prvý dojem návštevníka, odradenie z lacného gýčového bannera?

„Dôležité je tiež držať sa firemnej identity, využívať správne písma a farby, bez zbytočného množstva informácii,” radí Potančok.

Týmto chybám sa dá vyhnúť manuálom pre obsluhu CMS. Tu sú spísané odporúčania pre konkrétny eshop, ako správne nahadzovať obsah, či už sú to bannery, články alebo produkty.

Zamyslenie na záver

Je vôbec potrebné mať veľký banner na úvodnej stránke? Čo myslíte? Nasledujúce príklady e-shopov nám ukázali, že je to efektívne. Nielenže to dobre pôsobí, ale je to aj super nasmerovaná udica na zákazníkov.

Máte nejaké produkty, ktoré by ste chceli prioritne predať? Začali ste s novinkami, ktoré by ste chceli predstaviť publiku? Sú vaše produkty niečím iné a radi by ste to zdôraznili? Trikrát áno pre banner na hlavnej stránke.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ivan Potančok

CEO vibration.sk

Riaditeľ a zakladateľ vibration.sk. Od roku 2000 robí weby. Nadšenec skialpinizmu, cyklistiky, GTD a hudobnej produkcie.

Tento článok prináša

Vibration je digitálna agentúra, ktorá sa zameriava na vývoj webových aplikácií a webových stránok na mieru. Už 9 rokov vyvíja vlastný produkt sellio – komplexný cloudový systém vhodný pre veľké e-shopy a B2B riešenia. Špecialisti vo vibration si poradia s projektami od startupových MVP až po komplexné informačné systémy na mieru.


Posledné
Obľúbené