4 min. čítanie

Ako SME.sk získalo 60 tisíc digitálnych predplatiteľov? (Peter Nagy, Petit Press)

Za kvalitu sa platí a pomaly sa tento úzus dostáva aj do digitálneho prostredia. Veď nie nadarmo sa považujú veci zadarmo za menej kvalitné. Pri novinároch to platí dvojnásobne, pretože pokiaľ nemá vydavateľstvo za sebou externé zdroje, musí si na seba zarobiť samo, aby mohlo vykonávať kvalitnú prácu. Ako to s predplatným v SME-čku funguje, nakoľko riešia A/B testing a či sa im oplatí investovať aj do offline podpory nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Peter Nagy, Head of Marketing, Petit Press.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:59 Kde sa datujú slovenské začiatku predplatiteľského biznisu?
  • 04:35 Aký je v médiách pomer platených odoberateľov a reklamy?
  • 06:38 Je nejaká nevýhoda predplatného?
  • 09:38 Fungujú testovania na pomer zobrazeného textu pred platbou?
  • 13:17 Ako sa SMEčku vyvíjali predplatitelia v čase?
  • 18:01 Čakajú aj súčasní predplatitelia na akcie a zľavy?
  • 19:53 Prebiehajú v spoločnosti nejaké A/B testy?
  • 26:33 Pomáhajú k predplatnému aj podcasty?
  • 28:22 Funguje aj nejaká offline podpora predplatného?
  • 32:10 Ako si vyhodnocujú LTV pri zákazníkoch?
  • 33:29 Plány na dosiahnutie 100 000 odberateľov?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Predplatné je dnes jedným z hlavných zdrojov financovania médií. Mnoho slovenských médií, vrátane SME a Denníka N, už zaviedlo predplatiteľský model, ktorý sa ukázal ako stabilný a spoľahlivý zdroj príjmov. V tejto diskusii sa Peter a Štefan venovali rôznym aspektom predplatiteľského biznisu, jeho výhodám, nevýhodám a budúcnosti.

Predplatiteľský biznis

Predplatné prináša médiám stabilný príjem, na ktorý sa môžu spoliehať. Je však pravdou, že zamknutý obsah znižuje organický dosah, pretože menej ľudí navštevuje stránky, keď vedia, že je obsah uzamknutý za paywallom. To môže znížiť frekvenciu návštev užívateľov. Na druhej strane, média nemôžu prežiť iba z náhodných návštev, potrebujú veľký počet pravidelných návštev. Závislosť na platformách ako Facebook, ktorý bol v posledných rokoch významným zdrojom návštevnosti, tiež klesá, pretože Facebook drasticky znížil organický dosah mediálnych stránok.

Experimentovanie a AB testy

SME-čko pravidelne testuje rôzne verzie tlačidiel a iných prvkov na svojich stránkach, aby zistili, ktoré sú najefektívnejšie. Napríklad zistili, že alternovanie červenej a zelenej farby tlačidla na kúpu predplatného prináša najvyššie tržby. Tieto testy sledujú kontinuálne a analyzujú dáta na základe zobrazovania rôznych kreatívnych prvkov. Väčšina AB testov končí nesignifikantnými výsledkami, ale občas narazia na niečo zaujímavé, čo stojí za ďalšie testovanie.

Sezónnosť a udalosti

Sezónne udalosti a geopolitické zmeny ovplyvňujú dopyt po predplatnom. Počas volieb a výrazných geopolitických udalostí, ako bola vojna na Ukrajine, zaznamenávajú zvýšený dopyt po správach a predplatnom. Na druhej strane, fenomén “news fatigue” (únava zo správ) spôsobuje, že ľudia sú preplnení správami a menej ochotní platiť za predplatné. Tento fenomén vedie k vyššej miere odhlásení predplatiteľov.

Zľavy a akcie

SME-čko experimentuje s rôznymi zľavovými modelmi. Každoročne v januári, pri príležitosti výročia vydavateľstva, ponúkajú výrazne zľavnené predplatné. Táto akcia, podobná Black Friday, priláka veľa nových predplatiteľov, ale aj existujúcich, ktorí čakajú na zľavu. Tento prístup pomáha udržiavať záujem o predplatné a prilákať nových užívateľov. Využívajú robustnú dátovú analytiku na sledovanie správania svojich predplatiteľov, čo im umožňuje cielene ponúkať správne akcie a zľavy.

Offline aktivity

SME-čko skúšalo rôzne metódy, ako sú kupóny rozdávané na eventoch, ale zistili, že digitálne predplatné sa najlepšie predáva v digitálnom prostredí. Fyzické produkty, ako sú knihy, sa zase lepšie predávajú v reálnom svete. Tento koncept platí aj pre predplatné a digitálne produkty. Peter tiež zvažuje využitie kupónov na veľkých podujatiach, ako je festival Pohoda, aby vyskúšali nové stratégie na zvýšenie predplatiteľov.

Budúcnosť predplatného

Budúcnosť predplatného spočíva v postupnom raste. Peter verí, že ľudia si postupne uvedomia dôležitosť kvalitného a nezávislého spravodajstva, ktoré nie je možné zabezpečiť bez stabilného financovania. Aj keď sa niektorí ľudia pýtajú, prečo by kvalitné spravodajstvo nemalo byť zadarmo, realita je taká, že bez predplatného by médiá nemohli produkovať kvalitný obsah. Tento model je nevyhnutný pre udržanie nezávislosti médií a zabezpečenie prístupu k spoľahlivým informáciám.

Záver

Predplatné je dnes alfou a omegou budúcnosti vydavateľstiev. Transparentnosť financovania a nezávislosť sú kľúčové pre udržanie kvality žurnalistiky. SME sa snaží neustále inovovať a prispôsobovať svoje stratégie, aby zabezpečilo stabilný príjem a mohlo pokračovať vo svojej misii poskytovať kvalitné a nezávislé spravodajstvo. Digitálne predplatné, spolu s inými zdrojmi príjmov, sú základom budúcnosti médií.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová doba copywritingu. Sú 4 € za normostranu v dobe AI veľa? (Daniel Výcha, Coolwriters)
7 min. čítanie

Nová doba copywritingu. Sú 4 € za normostranu v dobe AI veľa? (Daniel Výcha, Coolwriters)

Umelá inteligencia prišla ako veľkí voda a viacero marketingových pracovníkov sa chytalo za hlavu, čo bude s ich prácou. Veď vygenerovať dnes text akejkoľvek dĺžky zaberie nanajvýš pár sekúnd. Ale v konečnom dôsledku ide taktiež o kvalitu textu, čo zatiaľ AI nezvládne na takej úrovni, aby to bolo na mieru klientovi. Či berú copywriteri AI […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Online lead generation v B2B. Nemusí to skončiť pri vyplnenom formulári (Ivan Potančok, Vibration)
8 min. čítanie

Online lead generation v B2B. Nemusí to skončiť pri vyplnenom formulári (Ivan Potančok, Vibration)

B2B e-shopy a portály celkovo fungujú trošku rozdielne, ako klasické B2C shopy. Vyladená UI, jednoduché ovládanie a super konfigurátor sú len zlomkom súboru prvkov, ktoré by ste mali mať pre maximalizované zbieranie leadov. Ako dokážu dobré konfigurátori zlepšiť konverzný pomer, či má výhodu integrovaný CRM systém a prečo je vhodné mať pri podrobných formulároch nejaký […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+