POZNÁMKA: Popísané princípy fungujú medzi jednotlivými segmentmi rovnako, ale namiesto teoretických omáčok som sa rozhodol ukázať vám reálny prípad, ako sme to vyriešili. Teda pre lekáreň boli dôležité konkrétne číselníky či špecifické skladové programy, pri iných klientoch to ale môže byť prepojenie skladov v predajniach, dostupnosť na pobočke alebo napojenie na sklady dodávateľa. Princíp a postupnosť riešenia problému je však takmer vždy rovnaký.
Začiatok projektu: Od nuly k funkčnému riešeniu
Klient, ktorý mal skúsenosti s prevádzkou kamennej lekárne, mal minimálne predchádzajúce znalosti o takomto podnikaní online. Naším prvým krokom bolo detailne pochopiť jeho potreby, sortiment a očakávania od online predaja. Ihneď v úvode sme sa dohodli na využití platformy Shoptet, ktorá je ideálnou voľbou aj pre takto komplikované e-shopy. Ponúka nám totiž stabilný základ e-shopu, ktorý umožňuje aj napojenie na externé systémy. To vo výsledku šetrí peniaze klienta – veď načo vymýšľať koleso? Následne sme postupovali podľa našich štandardov pre vstup značky do e-commerce a potrieb klienta.
1. Analýza trhu a návrh štruktúry e-shopu
Každý úspešný e-shop začína kvalitnou prípravou. Aby sme zabezpečili, že e-shop bude konkurenčne schopný, realizovali sme:
-
- Audit konkurencie: Preskúmali sme, ako fungujú popredné online lekárne, aké kategórie ponúkajú a akým spôsobom komunikujú so zákazníkmi.
- SEO analýzu: Identifikovali sme najvyhľadávanejšie kľúčové slová a frázy spojené s farmaceutickými produktmi, aby bol e-shop od začiatku optimalizovaný pre vyhľadávače.
- Tvorbu stromu kategórií: Na základe výsledkov auditu, analýzy a sortimentu lekárne sme vytvorili vlastnú štruktúru kategórií. Tá bola navrhnutá tak, aby zákazníci mohli rýchlo nájsť to, čo hľadajú a zároveň reflektovala plánovaný sortiment.
- Návrh prepojenia: Na základe odsúhlasenia prípravnej fázy sme vytvorili návrh na technické prepojenie ADC číselníka*, interného systému lekárne a e-shopu.
*Poznámka: ADC Číselník je denne aktualizovaná databáza farmaceutických produktov.
2. Automatizácia: Prepojenie ADC číselníka so systémami lekárne
V sektore farmácie je správne spracovanie a aktualizácia produktov kľúčová. Každý produkt musí spĺňať legislatívne požiadavky, byť správne popísaný a mať aktuálne informácie o dostupnosti. Preto sme navrhli komplexné riešenie automatizácie naprogramované na mieru:
- Dáta z ADC číselníka: Stiahli sme obsah, ktorý si klient kúpil z ADC číselníka a vytvorili sme automatické prepojenie so skladom klienta.
- Filtrácia produktov: Pre e-shop sme vybrali iba produkty, ktoré spĺňali podmienky online predaja (napr. zalistovanie v klientovej lekárni, definovaná cena, súhlas na online predaj a ďalšie parametre získané počas konzultácií).
- Import obsahu: Do e-shopu sme importovali pre každý produkt automaticky priradené fotografie a popisy z ADC číselníka + ceny, kódy a skladovosť z interného systému lekárne, čo ušetrilo klientovi množstvo času, energie a zabezpečilo možnosť ďalšej synchronizácie.
- Neustála synchronizácia: Zabezpečili sme, aby bol sklad e-shopu pravidelne synchronizovaný so skladom a cenami kamennej lekárne a zároveň aj informáciami a fotografiami z ADC číselníka. Tým sa minimalizovali chyby, ako je predaj nedostupného tovaru či nepresné/neaktuálne informácie o produktoch.
3. Napojenie na interný účtovný systém
Ďalšou výzvou bolo prepojenie e-shopu s účtovným programom, ktorý klient používal v kamennej prevádzke. Vďaka tejto integrácii je teraz možné:
- Prenášať údaje o predaji z e-shopu do systému.
- Zabezpečiť, že sa skladové zásoby aktualizujú na oboch stranách.
Zároveň do budúcnosti s klientom plánujeme toto prepojenie ešte zefektívniť a pridať niekoľko funkcií, ktoré by ešte pomohli jednoducho sledovať pohyby tovaru a zjednodušiť celú administratívu.
4. Testovanie a spustenie
Pred samotným spustením sme e-shop dôkladne testovali. Skontrolovali sme funkčnosť všetkých prepojení, správnosť kategorizácie produktov, dostupnosť a rýchlosť webu. Po spustení sme klientovi poskytli podporu v otázkach, ako s e-shopom pracovať. Aktuálne pracujeme na aj na definovaní úvodnej marketingovej podpory, aby e-shop začal hneď generovať návštevnosť a objednávky.
Príjemným prekvapením bolo, že aj pred schválením začiatku marketingovej spolupráce e-shop už klientovi generuje objednávky vďaka organickej návštevnosti čo je výsledkom kvalitne spracovanej štruktúry stránky podľa výsledkov SEO analýzy.
Výsledok: Funkčný e-shop pripravený na rast
Online lekáreň 123lekaren.sk dnes patrí medzi moderné a efektívne online lekárne. Klient nielenže úspešne vstúpil do sveta e-commerce, ale vďaka optimalizovanej štruktúre a automatizácii dokáže ušetriť čas, minimalizovať chyby a plne sa sústrediť na rozvoj svojho podnikania. V roku 2025 nás čaká rozšírenie spolupráce v oblasti marketingu, aby sme spoločne mohli zúročiť všetok čas a energiu a priniesli klientovi výsledky, s ktorými bude spokojný.
Prečo si nás vybrať pre svoj vstup do online?
Ako online marketingová agentúra sa špecializujeme na tvorbu e-shopov na mieru, ktoré zohľadňujú špecifické potreby každého klienta. Už v úvode myslíme aj na tvorbu stratégie pre ich následný rast. Aj naša práca pre 123lekaren.sk je dôkazom, že dokážeme zvládnuť aj tie najnáročnejšie projekty. Či už potrebujete jednoduché riešenie pre menší e-shop, alebo komplexnú integráciu so skladmi a externými databázami, sme tu pre vás.
Chcete vedieť viac o našich službách? Navštívte nás na Murza.sk a spoločne nájdeme najlepšie riešenie pre vaše podnikanie. S nami môžete vaše podnikanie posunúť na novú úroveň.