Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
5 min. čítanie

Ako na prechod z kamennej predajne do online v 4 krokoch

Prechod z kamenného obchodu do sveta e-commerce môže byť pre mnohých podnikateľov náročný. Keď sa na nás v agentúre Murza obrátil klient s víziou vstúpiť do onlinu so svojou lekárňou, vedeli sme, že nás čaká výzva, ktorá bude vyžadovať nielen technické znalosti, ale aj detailné pochopenie špecifík farmaceutického segmentu. Ako agentúra so skúsenosťami s tvorbou e-shopov sme však vedeli, že s premyslenou stratégiou a odborným prístupom dokážeme víziu klienta premeniť na realitu. 

Martin Murza Martin Murza
Riaditeľ agentúry Murza
Ako na prechod z kamennej predajne do online v 4 krokoch
Zdroj: Freepik

POZNÁMKA: Popísané princípy fungujú medzi jednotlivými segmentmi rovnako, ale namiesto teoretických omáčok som sa rozhodol ukázať vám reálny prípad, ako sme to vyriešili. Teda pre lekáreň boli dôležité konkrétne číselníky či špecifické skladové programy, pri iných klientoch to ale môže byť prepojenie skladov v predajniach, dostupnosť na pobočke alebo napojenie na sklady dodávateľa. Princíp a postupnosť riešenia problému je však takmer vždy rovnaký.

Začiatok projektu: Od nuly k funkčnému riešeniu

Klient, ktorý mal skúsenosti s prevádzkou kamennej lekárne, mal minimálne predchádzajúce znalosti o takomto podnikaní online. Naším prvým krokom bolo detailne pochopiť jeho potreby, sortiment a očakávania od online predaja. Ihneď v úvode sme sa dohodli na využití platformy Shoptet, ktorá je ideálnou voľbou aj pre takto komplikované e-shopy. Ponúka nám totiž stabilný základ e-shopu, ktorý umožňuje aj napojenie na externé systémy. To vo výsledku šetrí peniaze klienta – veď načo vymýšľať koleso? Následne sme postupovali podľa našich štandardov pre vstup značky do e-commerce a potrieb klienta.

1. Analýza trhu a návrh štruktúry e-shopu

Každý úspešný e-shop začína kvalitnou prípravou. Aby sme zabezpečili, že e-shop bude konkurenčne schopný, realizovali sme:

    • Audit konkurencie: Preskúmali sme, ako fungujú popredné online lekárne, aké kategórie ponúkajú a akým spôsobom komunikujú so zákazníkmi.
    • SEO analýzu: Identifikovali sme najvyhľadávanejšie kľúčové slová a frázy spojené s farmaceutickými produktmi, aby bol e-shop od začiatku optimalizovaný pre vyhľadávače.
    • Tvorbu stromu kategórií: Na základe výsledkov auditu, analýzy a sortimentu lekárne sme vytvorili vlastnú štruktúru kategórií. Tá bola navrhnutá tak, aby zákazníci mohli rýchlo nájsť to, čo hľadajú a zároveň reflektovala plánovaný sortiment.
  • Návrh prepojenia: Na základe odsúhlasenia prípravnej fázy sme vytvorili návrh na technické prepojenie ADC číselníka*, interného systému lekárne a e-shopu.

*Poznámka: ADC Číselník je denne aktualizovaná databáza farmaceutických produktov.

2. Automatizácia: Prepojenie ADC číselníka so systémami lekárne

V sektore farmácie je správne spracovanie a aktualizácia produktov kľúčová. Každý produkt musí spĺňať legislatívne požiadavky, byť správne popísaný a mať aktuálne informácie o dostupnosti. Preto sme navrhli komplexné riešenie automatizácie naprogramované na mieru:

  • Dáta z ADC číselníka: Stiahli sme obsah, ktorý si klient kúpil z ADC číselníka a vytvorili sme automatické prepojenie so skladom klienta.
  • Filtrácia produktov: Pre e-shop sme vybrali iba produkty, ktoré spĺňali podmienky online predaja (napr. zalistovanie v klientovej lekárni, definovaná cena, súhlas na online predaj a ďalšie parametre získané počas konzultácií).
  • Import obsahu: Do e-shopu sme importovali pre každý produkt automaticky priradené fotografie a popisy z ADC číselníka + ceny, kódy a skladovosť z interného systému lekárne, čo ušetrilo klientovi množstvo času, energie a zabezpečilo možnosť ďalšej synchronizácie.
  • Neustála synchronizácia: Zabezpečili sme, aby bol sklad e-shopu pravidelne synchronizovaný so skladom a cenami kamennej lekárne a zároveň aj informáciami a fotografiami z ADC číselníka. Tým sa minimalizovali chyby, ako je predaj nedostupného tovaru či nepresné/neaktuálne informácie o produktoch.

3. Napojenie na interný účtovný systém

Ďalšou výzvou bolo prepojenie e-shopu s účtovným programom, ktorý klient používal v kamennej prevádzke. Vďaka tejto integrácii je teraz možné:

  • Prenášať údaje o predaji z e-shopu do systému.
  • Zabezpečiť, že sa skladové zásoby aktualizujú na oboch stranách.

Zároveň do budúcnosti s klientom plánujeme toto prepojenie ešte zefektívniť a pridať niekoľko funkcií, ktoré by ešte pomohli jednoducho sledovať pohyby tovaru a zjednodušiť celú administratívu.

4. Testovanie a spustenie

Pred samotným spustením sme e-shop dôkladne testovali. Skontrolovali sme funkčnosť všetkých prepojení, správnosť kategorizácie produktov, dostupnosť a rýchlosť webu. Po spustení sme klientovi poskytli podporu v otázkach, ako s e-shopom pracovať. Aktuálne pracujeme na aj na definovaní úvodnej marketingovej podpory, aby e-shop začal hneď generovať návštevnosť a objednávky.

Príjemným prekvapením bolo, že aj pred schválením začiatku marketingovej spolupráce e-shop už klientovi generuje objednávky vďaka organickej návštevnosti čo je výsledkom kvalitne spracovanej štruktúry stránky podľa výsledkov SEO analýzy.

Výsledok: Funkčný e-shop pripravený na rast

Online lekáreň 123lekaren.sk dnes patrí medzi moderné a efektívne online lekárne. Klient nielenže úspešne vstúpil do sveta e-commerce, ale vďaka optimalizovanej štruktúre a automatizácii dokáže ušetriť čas, minimalizovať chyby a plne sa sústrediť na rozvoj svojho podnikania. V roku 2025 nás čaká rozšírenie spolupráce v oblasti marketingu, aby sme spoločne mohli zúročiť všetok čas a energiu a priniesli klientovi výsledky, s ktorými bude spokojný.

Prečo si nás vybrať pre svoj vstup do online? 

Ako online marketingová agentúra sa špecializujeme na tvorbu e-shopov na mieru, ktoré zohľadňujú špecifické potreby každého klienta. Už v úvode myslíme aj na tvorbu stratégie pre ich následný rast. Aj naša práca pre 123lekaren.sk je dôkazom, že dokážeme zvládnuť aj tie najnáročnejšie projekty. Či už potrebujete jednoduché riešenie pre menší e-shop, alebo komplexnú integráciu so skladmi a externými databázami, sme tu pre vás.

Chcete vedieť viac o našich službách? Navštívte nás na Murza.sk a spoločne nájdeme najlepšie riešenie pre vaše podnikanie. S nami môžete vaše podnikanie posunúť na novú úroveň.

Zdieľať článok
Martin Murza
Riaditeľ agentúry Murza

Viac ako 8 rokov sa aktívne venujem content marketingu a sociálnym sieťam. Dnes som riaditeľom agentúry Murza, ktorej hlavná doména je vytváranie a správa online obsahu. Pracoval som na tvorbe obsahu pre značky ako Adidas, RE/MAX, Zalando, Toyota, Porsche a ďalšie.

Tento článok ti prináša

Murza

Murza je online marketingová agentúra, ktorá sa špecializuje na tvorbu zaujímavého a originálneho obsahu. Tento obsah pomáha klientom vyniknúť v konkurencii a zaujať ich zákazníkov. Firma sa zameriava na sociálne siete a tvorbu online obsahu, ako sú blogy a webové stránky.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bezplatné vrátenie ako rozhodujúci faktor. Čo očakávajú zákazníci od e-commerce?
3 min. čítanie

Bezplatné vrátenie ako rozhodujúci faktor. Čo očakávajú zákazníci od e-commerce?

Možnosť tovar vrátiť už dávno nie je akýsi ústretový krok voči zákazníkom. Stala sa z neho stratégia predajcov, ako optimalizovať náklady a udržať si konkurencieschopnosť na trhu. Podľa správy 2024 Consumer Returns in the Retail Industry prináša zavedenie poplatkov za vrátenie tovaru výrazné zmeny v správaní zákazníkov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?
3 min. čítanie

Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?

Minulý rok vypukli správy o využívaní zjednotených dát a generatívnej AI, ktoré majú potenciál meniť zákaznícku skúsenosť. Prečo personalizácia často zlyháva? A čo odlišuje lídrov na trhu od ostatných firiem? Na to sa zamerala správa Adobe Digital Trends 2024. Zistite, ako prekonať náročné očakávania zákazníkov a prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu digitálnemu svetu pomocou personalizácie, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+