Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
5 min. čítanie

AdBlock: Čo to je a ako funguje?

AdBlock je najpoužívanejší blokovač reklám. Je populárny takmer po celom svete. Až 60 miliónov používateľov vlastní tento doplnok. Používajú ho v prehliadačoch ako Safari, Chrome, Edge, Opera, či v operačnom systéme Android. Ako vlastne funguje a ako proti nemu bojovať?

AdBlock: Čo to je a ako funguje?

Čo je to?

Vyplýva to už aj zo samotného názvu. Ad (v preklade reklama), Block (v preklade zablokovať). Skrýva sa za ním softvér so zdrojovým kódom napísaným tak, aby užívateľom poskytoval ochranu. Surfovanie vo webovom prehliadači je tak pod kontrolou. Používateľom tiež dáva možnosť chrániť svoje súkromie blokovaním mnohých nástrojov na sledovanie ľudí.

Adblock vylepšuje rýchlosť internetu a načítania stránok. Okrem toho blokuje nástroje, ktoré inzerenti a technologické spoločnosti používajú. Blokuje vyskakovacie reklamy v oknách a videách. Povoľuje len prijateľné inzercie pre správne fungovanie ekosystému. V skratke chráni používateľov v online svete.

Ako to funguje?

Ako väčšina rozšírení do prehliadača, aj AdBlock funguje pomocou filtrov. Základným filtrom, bez ktorých by ostatné nefungovali, je povoliť blokovanie reklám. Po rozkliknutí ikony blokovača sa vám otvorí ponuka s možnosťou na jeho aktivovanie. Zapnutím mu dávate súhlas na fungovanie na všetkých stránkach.

Keď je blokovač aktívny, môžete si voliť ostatné filtre. Podstatným je blokovanie inzercií. Ide o základnú funkciu celého rozšírenia v prehliadači, ktorý v sebe obsahuje ďalšie dve možnosti blokovania:

  • Ultimátny filter reklám

Ide o filter, ktorý zahŕňa všetko v jednom. Blokuje inzeráty na celom webe. Je založený na filtri EasyList a vývojári sa ho stále snažia zlepšovať.

  • Zoznam otravných vecí

Blokuje všetky rušivé kontextové okná na stránke, oznámenia o súboroch cookie a miniaplikácie tretích strán. Tento zoznam výrazne skracuje časy načítania stránky a všetky ich zablokuje.

Filter súkromia a bezpečnosti

Medzi ďalšie základné ochrany od developerov internetového rozšírenia patrí filter súkromia. Po jeho povolení na používanie vo webovom prehliadači sa zapne ochrana, ktorá vás začne chrániť počas surfovania po internete. Táto funkcia, podobne ako funkcia blokovania inzerátov, v sebe zahŕňa dve možnosti:

  • Ultimátny filter súkromia

Blokuje rozsiahly zoznam rôznych online sledovačov, počítadiel a nástrojov na webovú analýzu, a to na základe zoznamu ochrany osobných údajov EasyList a tímu pracujúcich pre AdBlock.

  • Zoznam blokovania sociálnych médií

Odstraňuje integráciu sociálnych médií.

Možnosť povolenia tlačidlá bezpečnosti umožňuje bezpečne surfovanie po internete. Obsahuje tri možnosti, ktoré chránia proti okrádaniu a ťažbe kryptomeny z vášho zariadenia. Ďalej zastavujú adware softvér v šírení adware reklamy. Konkrétne sú to tieto filtre:

  • Špičkový bezpečnostný filter

Blokuje inzeráty vložené adwarom, a to na základe adware filtrov Easylist a ďalej aktualizovaných a upravovaných pracovníkmi.

  • Spam404

Jeho cieľom je chrániť pred podvodmi v online svete. Je pravidelne aktualizovaný o údaje zhromaždené serverom.

  • NoCoin

Zastaví možnú ťažbu kryptomien vo vašom prehliadači.

Jazykový a vlastný filter

Pri povolení jazykového filtra sa všetky inzercie v cudzích jazykoch zablokujú. Jeho cieľom je zablokovať pokusy zo zahraničných stránok predať vám svoju ponuku. Obsahuje mnohé ďalšie filtre na jednotlivé jazyky. Viete si tak zvoliť, či chcete vidieť inzercie len vo francúzskom jazyku, maďarskom, ruskom, a podobne.

Vlastný filter je skôr pre pokročilejších užívateľov internetu. V ňom si viete sami zvoliť, čo by mal AdBlock robiť. Jeho tvorba je zložitejšia a je potrebné si naštudovať viac o tom, ako a čo napísať. Tvorí sa v ľubovoľnom textovom editore a je potrebné z neho dostať link na stiahnutie.

Biela listina

Adblock ponúka možnosť zvoliť si stránky, ktoré vám budú inzeráty zobrazovať. Spraviť tak môžete v prípade, že chcete podporiť jednotlivú stránku zobrazením inzerátu. Z toho majú potom prevádzkovatelia stránky zisk. Stačí, keď v sekcií „Biela listina” zadáte názov webovej stránky, ktorú chcete podporiť. Následne sa vám reklamy začnú zobrazovať.

TIP: Mohli ste sa stretnúť aj s prípadom, že na bielu listinu sa stránky pridajú samé. Nie je to úplne tak. Väčšinou sú to spravodajské portály, ktoré si to od vás pýtajú pomocou vyskakovacieho okna. Za to, že im na to dáte povolenie, oni vás nechajú prehliadať si ich portál.

Ako presadiť reklamy bez zablokovania?

Najväčší postrach všetkých správcov ad-účtov je, keď si zaplatíte za inzerát, no ľuďom ho neukáže vďaka ich blokovaču. Na Slovensku ho používa až 27 % používateľov internetu, pričom sú krajiny, ktoré majú ešte väčšie číslo v počte používateľov AdBlocku. Dobrou správou ale je, že sa dá proti nemu bojovať s týmito typmi:

1. Správne umiestnenie bannera

Zamysleli ste sa, prečo ľudia zapínajú blokovanie reklám? Je to z dôvodu, pretože ich už viac nebaví vypínať či preskakovať množstvo, ktoré im je dennodenne podsúvané. Je preto dôležité, kde sa samotný banner nachádza. Bannery po bokoch stránky sú menej otravné, ako vyskakovacie okná. Zatiaľčo návštevníci sledujú obsah v strede, nič im nijako neprekáža.

2. Natívna reklama

Ako prekabátiť softvér naprogramovaný na vyhľadávanie inzerátov? Vytvorením obsahu, ktorý je zároveň súčasťou stránky so snahou inzerovať produkt/službu. Môže to byť napríklad zaplatený článok, ktorý sa medzi ostatnými na stránke tvári ako normálny článok.

3. Opýtajte sa návštevníkov o povolenie

Spravodajské portály si pýtajú povolenie o zobrazovanie inzercií formou vyskakovacieho okna. Ich následným súhlasom môžete pokračovať na stránke s reklamami. Úplne stačí, keď na stránku pridáte podobné okno s popisom. Napríklad: „Ďakujeme, že ste nás navštívili. Prosíme vás o povolenie inzerátov na našej stránke. Pomáhate nášmu portálu rásť a rozvíjať sa.”

4. Pre pokračovanie zaplaťte či odoberajte

Podobne ako pri žiadaní o povolenie inzercie, aj platený obsah funguje podobne. Formou vyskakovacieho okna sa uvedie, že ide o platený obsah, ktorý si musia návštevníci zaplatiť pre pokračovanie na stránke. Robia to niektoré spravodajské portály s cieľom bezreklamového surfovania po stránke.

S odoberaním je to rovnaké. Dosiahnete tak, že váš newsletter bude plný mailov. Vy sa tak môžete sústrediť na ponúkanie kvalitného e-mailového obsahu. Po zadaní používateľovej e-mailovej adresy sa odomkne obsah. Týmto krokom sa vaše konverzie s webom zdvihnú do kladných čísel.

Záver

Naháňačka mačky a myši ako z rozprávky Tom a Jerry. Aj takto sa dá prirovnať to, ako doba napreduje. AdBlock sa pomocou neustáleho vylepšovania približuje na dosah blokovania reklám. Reklamy zase naopak hľadajú cesty, aby existovali a nemohol ich blokovač dolapiť. Ako to nakoniec dopadne?

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je zážitkové nakupovanie?
3 min. čítanie

Čo je zážitkové nakupovanie?

Poznáte pojem Immersive Shopping? Môžeme ho preložiť aj ako zážitkové nakupovanie. Ide o obchodnú stratégiu, ktorá spája digitálne inovácie so zaujímavými a hmatateľnými aspektmi tradičného retailu. Kombinuje digitálny a fyzický svet s cieľom vytvoriť nezabudnuteľné a pútavé zážitky prostredníctvom najmodernejších technológií, ako sú virtuálna realita (VR), rozšírená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Robíte podcast, ale bez videa? Oberáte sa o sledovateľov
4 min. čítanie

Robíte podcast, ale bez videa? Oberáte sa o sledovateľov

Z podcastov sa stala dominantná forma zábavy. Možno by ste ani nečakali, že sú tu s nami už viac ako dve desaťročia. Vo svojich začiatkoch boli známe ako audioblogging. Šlo o jednoduché audio súbory zdieľané online. Zo špecializovaného média pre technologických nadšencov sa za posledné roky stali mainstreamovou zábavou a podcasty dnes počúvajú milióny ľudí […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+