Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Ako dopadol rebríček najhodnotnejších značiek sveta? Facebook prepadol, Apple stále na vrchole

Hodnota 100 najhodnotnejších značiek sveta sa medziročne znížila o pätinu a dosiahla celkovú hodnotu 6,9 bilióna USD. Z prvej desiatky vypadol Facebook. Hodnota značky klesla o polovicu.

Ako dopadol rebríček najhodnotnejších značiek sveta? Facebook prepadol, Apple stále na vrchole
Zdroj: Depositphotos

Každoročný zoznam BrandZ od Kantaru

Výskumná spoločnosť Kantar zverejnila svoj každoročný zoznam BrandZ 100 najhodnotnejších značiek sveta. A na prvý pohľad to nie sú veselé čísla. Celková hodnota všetkých značiek v zozname medziročne klesla o 20 % na 6,9 bilióna dolárov. Len pre porovnanie, minulý rok bola celková hodnota 8,7 bilióna dolárov po 23-percentnom medziročnom náraste.

Napriek tomu spoločnosť Kantar hodnotí výsledky optimisticky. „Zatiaľ čo trh sa ukázal ako nestály a bol výrazne ovplyvnený globálnou makroekonomikou, pohľad spotrebiteľov na značky sa ukazuje ako oveľa stabilnejší – najhodnotnejšie značky sveta zostávajú rovnako vysoko hodnotené ako kedykoľvek predtým,“ komentuje výsledky Martin Guerrieria, vedúci oddelenia Kantar BrandZ vo výskumnej spoločnosti Kantar, ktorá zostavuje rebríček od roku 1998.

Týždenný podcast UPdate

Apple na vrchole, Microsoft pred Amazonom

Už druhý rok po sebe je na vrchole Apple, hoci medziročne klesol o sedem percent na 880,5 miliardy dolárov. Podľa spoločnosti Kantar značka preukázala odolnosť voči nestabilným podmienkam na trhu, odôvodnila prémiové ceny a dokázala, že výrazné a diferencované značky majú najlepšiu pozíciu na prežitie globálnej hospodárskej krízy.

Ostatné značky na „medailových“ pozíciách sú na tom medziročne horšie. Celkovo druhá najhodnotnejšia značka Google medziročne klesla o 30 % na 577,7 miliardy USD. Microsoft sa po novom „vyšvihol“ na tretie miesto vďaka tomu, že jeho hodnota klesla len o 18 percent, čím odsunul Amazon na štvrté miesto. Tá dokonca medziročne klesla o 34 percent.

V prvej desiatke došlo k ďalším zmenám – tento rok sa do prvej desiatky prebojovala spoločnosť Mastercard, ktorá poskočila o tri miesta napriek šesťpercentnému poklesu hodnoty značky. Do prvej desiatky sa po siedmich rokoch vrátila aj Coca-Cola, ktorá ako jediná v prvej desiatke medziročne zvýšila svoju hodnotu (o 8 %) a celkovo si polepšila o sedem miest.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Na druhej strane Facebook vypadol z prvej desiatky a namiesto minuloročného ôsmeho miesta je teraz na 12. mieste. Hodnota jeho značky teraz predstavuje 93 miliárd dolárov, čo je o 50 % menej ako vlani. To predstavuje druhú najhoršiu medziročnú zmenu spomedzi 100 najhodnotnejších značiek BrandZ. Horšie je na tom už len značka PayPal, ktorej hodnota klesla o 62 percent na 30,3 miliardy dolárov, čím sa v rebríčku prepadla o 33 miest na 61. miesto.

V porovnaní s minulým rokom v prvej desiatke chýba aj čínska značka Alibaba, ktorá sa po 46-percentnom poklese hodnoty na 91,9 miliardy dolárov posunula z 9. na 14. miesto.

Kantar k tomu dodáva, že 16 značiek v prvej stovke zaznamenalo nárast hodnoty, pričom najlepšie sa darilo značkám Airtel (76. miesto s 24 % nárastom hodnoty) a Pepsi (opäť v prvej stovke na 91. mieste so 17 % medziročným nárastom). TikTok, ktorý sa umiestnil na 41. mieste, si tiež medziročne polepšil o dve percentá, ale podľa Kantaru je vnímaný ako druhá najviac rušivá značka po Tesle. Tá sa celkovo umiestnila na 25. mieste, ale napriek 11-percentnému poklesu hodnoty si polepšila o štyri miesta, ale zároveň je najhodnotnejšou značkou v kategórii automobilov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe