V období od 23. februára do 5. apríla tohto roku sa uskutočnil prieskum, ktorého sa zúčastnilo 2 508 vrcholových manažérov z globálnych firiem s príjmom aspoň 10 miliónov dolárov. Výsledky hovoria o neočakávaných záveroch v uplatňovaní a prínosoch technológie umelej inteligencie.
Výsledky hovoria, že:
- 74 % early adopters tvrdilo, že sa im investícia vrátila do jedného roka,
- 86 % uviedlo, že ich príjem sa zvýšil aspoň o 6 %,
- 61 % respondentov využíva generatívnu AI aspoň na jednu funkciu.
Podľa výskumu zaznamenali organizácie priamy prílev zákazníkov a akvizície v dôsledku AI technológií. Tento trend sa prejavil najmä v sektore finančných služieb, kde 82 % respondentov uviedlo, že generovanie potenciálnych zákazníkov pomocou umelej inteligencie bolo kľúčovým faktorom rastu.
„Generatívna umelá inteligencia nie je len technologický vývoj, ale aj strategický derivátor. Náš výskum ukazuje, že tí, ktorí si AI osvojili v počiatočnom štádiu, získavajú významné výhody, od zvýšenia produkcie cez zlepšenie služieb zákazníkom až po vyššie príjmy,“ povedal Oliver Park, viceprezident spoločnosti Google Cloud.
Podľa prieskumu Google Cloud sa umelá inteligencia, vrátane jej aplikácií v e-commerce marketingu, stala hlavným prvkom, ktorý podporuje rast podnikov a zlepšuje výrobu. Podniky, ktoré investujú do umelej inteligencie a efektívne ju integrujú do svojich činností, s najväčšou pravdepodobnosťou získajú konkurenčnú výhodu v digitálnom priestore, pretože technológie sa zlepšujú.
Úspech závisí od vyváženia technického prijatia s posilnením postavenia zamestnancov a školením, aby sa plný potenciál umelej inteligencie využil vo všetkých oblastiach podnikania vrátane e-commerce marketingových stratégií.