2 min. čítanie

AI posilňuje firmy: 74 % z nich vidí návratnosť investícií už v prvom roku

Nedávny výskum spoločnosti Google Cloud a National Research Group poukazuje na významný vplyv generatívnej umelej inteligencie v rôznych oblastiach vrátane e-commerce marketingu.

AI posilňuje firmy: 74 % z nich vidí návratnosť investícií už v prvom roku

V období od 23. februára do 5. apríla tohto roku sa uskutočnil prieskum, ktorého sa zúčastnilo 2 508 vrcholových manažérov z globálnych firiem s príjmom aspoň 10 miliónov dolárov. Výsledky hovoria o neočakávaných záveroch v uplatňovaní a prínosoch technológie umelej inteligencie.

Výsledky hovoria, že:

  • 74 % early adopters tvrdilo, že sa im investícia vrátila do jedného roka,
  • 86 % uviedlo, že ich príjem sa zvýšil aspoň o 6 %,
  • 61 % respondentov využíva generatívnu AI aspoň na jednu funkciu.

Podľa výskumu zaznamenali organizácie priamy prílev zákazníkov a akvizície v dôsledku AI technológií. Tento trend sa prejavil najmä v sektore finančných služieb, kde 82 % respondentov uviedlo, že generovanie potenciálnych zákazníkov pomocou umelej inteligencie bolo kľúčovým faktorom rastu.

Oblasti obchodného rastu pripisované AI. Zdroj: Google

„Generatívna umelá inteligencia nie je len technologický vývoj, ale aj strategický derivátor. Náš výskum ukazuje, že tí, ktorí si AI osvojili v počiatočnom štádiu, získavajú významné výhody, od zvýšenia produkcie cez zlepšenie služieb zákazníkom až po vyššie príjmy,“ povedal Oliver Park, viceprezident spoločnosti Google Cloud.

Podľa prieskumu Google Cloud sa umelá inteligencia, vrátane jej aplikácií v e-commerce marketingu, stala hlavným prvkom, ktorý podporuje rast podnikov a zlepšuje výrobu. Podniky, ktoré investujú do umelej inteligencie a efektívne ju integrujú do svojich činností, s najväčšou pravdepodobnosťou získajú konkurenčnú výhodu v digitálnom priestore, pretože technológie sa zlepšujú.

Úspech závisí od vyváženia technického prijatia s posilnením postavenia zamestnancov a školením, aby sa plný potenciál umelej inteligencie využil vo všetkých oblastiach podnikania vrátane e-commerce marketingových stratégií.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge