Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

AI posilňuje firmy: 74 % z nich vidí návratnosť investícií už v prvom roku

Nedávny výskum spoločnosti Google Cloud a National Research Group poukazuje na významný vplyv generatívnej umelej inteligencie v rôznych oblastiach vrátane e-commerce marketingu.

AI posilňuje firmy: 74 % z nich vidí návratnosť investícií už v prvom roku

V období od 23. februára do 5. apríla tohto roku sa uskutočnil prieskum, ktorého sa zúčastnilo 2 508 vrcholových manažérov z globálnych firiem s príjmom aspoň 10 miliónov dolárov. Výsledky hovoria o neočakávaných záveroch v uplatňovaní a prínosoch technológie umelej inteligencie.

Výsledky hovoria, že:

  • 74 % early adopters tvrdilo, že sa im investícia vrátila do jedného roka,
  • 86 % uviedlo, že ich príjem sa zvýšil aspoň o 6 %,
  • 61 % respondentov využíva generatívnu AI aspoň na jednu funkciu.

Podľa výskumu zaznamenali organizácie priamy prílev zákazníkov a akvizície v dôsledku AI technológií. Tento trend sa prejavil najmä v sektore finančných služieb, kde 82 % respondentov uviedlo, že generovanie potenciálnych zákazníkov pomocou umelej inteligencie bolo kľúčovým faktorom rastu.

Oblasti obchodného rastu pripisované AI. Zdroj: Google

„Generatívna umelá inteligencia nie je len technologický vývoj, ale aj strategický derivátor. Náš výskum ukazuje, že tí, ktorí si AI osvojili v počiatočnom štádiu, získavajú významné výhody, od zvýšenia produkcie cez zlepšenie služieb zákazníkom až po vyššie príjmy,“ povedal Oliver Park, viceprezident spoločnosti Google Cloud.

Podľa prieskumu Google Cloud sa umelá inteligencia, vrátane jej aplikácií v e-commerce marketingu, stala hlavným prvkom, ktorý podporuje rast podnikov a zlepšuje výrobu. Podniky, ktoré investujú do umelej inteligencie a efektívne ju integrujú do svojich činností, s najväčšou pravdepodobnosťou získajú konkurenčnú výhodu v digitálnom priestore, pretože technológie sa zlepšujú.

Úspech závisí od vyváženia technického prijatia s posilnením postavenia zamestnancov a školením, aby sa plný potenciál umelej inteligencie využil vo všetkých oblastiach podnikania vrátane e-commerce marketingových stratégií.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+